gazza Skrevet 24. oktober 2021 #41 Skrevet 24. oktober 2021 Trodde det var normalt å legge skitne klær i en plastpose før man legger det i sekken. Hadde blitt irritert selv om noe slik skjedde. Barna har jo gjerne med både matboks og rent skift med i sekken. Da legger du ikke ei bukse full av drit nedi der. Tankeløst av den barnehageansatte. 16
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #42 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kjøp billigere bukser. Jeg har fått bæsjeklær i pose flere ganger, som de ikke har ofra en kalori på å vaske. Og det skjønner jeg godt. De tjener ikke nok til det. Jeg har forøvrig ikke tenkt tanken heller. At de ansatte skal vaske dritten av mitt barn sine klær. Den jobben er nok min du. Anonymkode: 0c1a0...000 Altså sånn tidsmessig forstår jeg at de ikke bruker allverdens tid, men du mener altså at det ikke er deres jobb å håndtere våre barns avføring? Vil si det er en like naturlig del av jobben som barnehageansatt som for en ansatt i helsevesenet. Det gjelder mennesker som ikke er i stand til å håndtere det selv. Om ansatte i helsevesenet skulle kastet pasientenes klær hver gang det kom avføring på, tror jeg det hadde blitt oppstandelse. Anonymkode: 0da5a...10c 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #43 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Burde ha vært lagt i en pose, også i sekken. Men hadde hatt litt mer forståelse hvis det f.eks. var en vikar eller lite bemanning den dagen. Barnehagen erstatter vel ikke ting uansett. Anonymkode: fa56f...815 Barnehagen kan erstatte ting jo. Eneste er at jeg ikke tror noe på at flekkene ikke kan vaskes bort. Derfor tror jeg ikke ts får erstatning for sekken. Men det sier seg selv at hvis en vikar faktisk har ødelagt sekken så kan ts sende erstatningskrav til styrer. Men sekken er garantert ikke ødelagt, ts heter nok bare Karen. Anonymkode: 1e030...595 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #44 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg er førskolelærer og opplever at barn bæsjer på seg ofte, men det er jo vanlig å legge det i en lufttett pose og knytte godt igjen før man legger det i sekken Vikaren var nok helt blank på hvordan man gjør ting, og tenkte nok ikke så langt at bæsj i buksen burde legges i en lufttett pose. Det er rart at barnehagen ikke har beklaget hendelsen... Anonymkode: 7cbec...e55 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #45 Skrevet 24. oktober 2021 Da mener kanskje bhg at det er greit at dere fortsetter å bruke sekken? E-colibakterier på matesken og drikkeflasken et jo stas for hele avdelingen etter en tur i felles kjøleskap🤢 Anonymkode: 6b7c6...ff2 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #46 Skrevet 24. oktober 2021 Du har jo allerede vært i kontakt meg barnehagen. Men det viktigste her er jo at de alltid legger møkkete klær i en pose. Tror ikke du kommer noe videre med dette. Anonymkode: 1beab...136
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #47 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså sånn tidsmessig forstår jeg at de ikke bruker allverdens tid, men du mener altså at det ikke er deres jobb å håndtere våre barns avføring? Vil si det er en like naturlig del av jobben som barnehageansatt som for en ansatt i helsevesenet. Det gjelder mennesker som ikke er i stand til å håndtere det selv. Om ansatte i helsevesenet skulle kastet pasientenes klær hver gang det kom avføring på, tror jeg det hadde blitt oppstandelse. Anonymkode: 0da5a...10c Det var snakk om å vaske buksen, at dét kan man ikke forvente. Men man kan forvente at den legges i pose! Anonymkode: 1e030...595 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #48 Skrevet 24. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Når noen av barnets ting blir ødelagt på grunn av skjødesløshet fra barnehagens side er det rimelig å forvente at de erstatter tingene. Synes faktisk det er overraskende at det er såpass mange av dere som svarer her som bagatelliserer akkurat det. Anonymkode: 59109...85e Helt enig i denne! For noen uker siden var det en tråd om en lærer som hadde kjørt over en elevs sekk, hele tråden ville at hun skulle erstatte den - gjerne gjennom jobbens (altså skolens) forsikring. Hvorfor kan ikke barnehagen erstatte? Det skal jo ikke gå ut av vikarens lomme, barnehagen har jo også forsikringer! Jeg skjønner veldig godt at det er surt å få bæsjeklær rett i sekken, det er virkelig ikke vanlig! Anonymkode: f61c4...3cf 8
minister-mio Skrevet 24. oktober 2021 #49 Skrevet 24. oktober 2021 Klærne burde vært lagt i en pose, men har du forsøkt å vaske sekken i vaskemaskin og hengt den ut til lufting? 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #50 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Minner meg om gangen barnehagen la min sønns dyre flotte ullsett i en pose og lot de mugne der en hel dag. De ble aldri like fine igjen. Anonymkode: a7c59...914 Mugner ikke på en dag da….. Anonymkode: 033f6...f6b 13
Humle Brumle Skrevet 24. oktober 2021 #51 Skrevet 24. oktober 2021 Skjønner frustrasjonen din her altså. Har vært vikar selv og hadde aldri puttet klær tilgriset med avføring rett i sekken. Det burde være allmennkunnskap å putte det i en plastpose mener nå jeg. 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #52 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En vikar som kanskje er ny og ikke har alle rutiner inne kan gjøre en sånn feil. Greit å si fra så det ikke skjer igjen, men hadde ikke laget noen større sak ut av det. Anonymkode: 3024e...623 Selv jeg som hverken er vikar eller en fast ansatt ved en barnehage forstår at jeg ikke skal putte klær med avføring på i en sekk uten å legge det i en pose først. Er lov å bruke hodet. Anonymkode: 0b78d...525 9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #53 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg lurer veldig på hvordan du ordla deg når du dro til til barnehagen. Det er ganske spesielt at en forelder drar tilbake til barnehagen igjen etter henting for å "høre hva de har å si". Dette høres jo ut som et angrep fra deg, hvor du tvinger dem inn i forsvarsposisjon. Sånn behandler man ikke andre mennesker og spesielt ikke dem med verdens viktigste jobb. Du burde absolutt ha latt det ligge over helga, og så nevnt rolig under henting/levering i morgen at det dessverre skjedde en glipp før helga med at klær med avføring ble lagt rett i sekken uten pose, slik at sekken dessverre ble ødelagt. Og at du ville si ifra for å passe på at det ikke skjedde igjen. Og at du skjønner at glipper kan skje i deres hektiske hverdag, men at det var dumt for barnet siden sekken var en gave fra besteforeldre. Også kunne du jo spurt om det hadde tilgang til noe vaskeri eller hadde noen lure triks til at sekken kunne bli brukende igjen. Anonymkode: ed8ce...5ca 22
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #54 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig i denne! For noen uker siden var det en tråd om en lærer som hadde kjørt over en elevs sekk, hele tråden ville at hun skulle erstatte den - gjerne gjennom jobbens (altså skolens) forsikring. Hvorfor kan ikke barnehagen erstatte? Det skal jo ikke gå ut av vikarens lomme, barnehagen har jo også forsikringer! Jeg skjønner veldig godt at det er surt å få bæsjeklær rett i sekken, det er virkelig ikke vanlig! Anonymkode: f61c4...3cf Ja, det er veldig sammenliknbart. Det er også et godt eksempel på at her på KG er det mange som lever etter regelen "TS tar alltid feil". Anonymkode: 59109...85e 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #55 Skrevet 24. oktober 2021 minister-mio skrev (2 minutter siden): Klærne burde vært lagt i en pose, men har du forsøkt å vaske sekken i vaskemaskin og hengt den ut til lufting? Kan man vaske en sekk på 60°? Anonymkode: 6b7c6...ff2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #56 Skrevet 24. oktober 2021 Uff, æsj. Det må være snakk om en ny vikar som ikke har lært hvordan alt fungerer enda. Veldig ekkelt og veldig kjedelig. Men dessverre, sånt kan skje. Du kan ikke forvente noen erstatning. Du har klaget på det og sagt ditt, nå må du sette strek og bli ferdig med saken. Anonymkode: 90b7e...5e3
minister-mio Skrevet 24. oktober 2021 #57 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan man vaske en sekk på 60°? Anonymkode: 6b7c6...ff2 Jada 4
netpuppy Skrevet 24. oktober 2021 #58 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg syns mange svarer så rart her... At dette er noe man må forvente og at det er TS sin feil siden hun sender med en sekk som ikke tåler å bli innsmurt i avføring, liksom? Jeg hadde blitt ganske irritert om barnehagen ødela en ny sekk på den måten. Man vet at ting kan bli ødelagt i barnehagen, men jeg forventer faktisk at klær fulle i avføring blir lagt i en pose før de legges i en sekk, og jeg syns IKKE det gjør meg særlig kravstor. Det trengs heller ikke særlig trening eller utdannelse for å komme på at det er lurt. Herlighet. 23
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #59 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når noen av barnets ting blir ødelagt på grunn av skjødesløshet fra barnehagens side er det rimelig å forvente at de erstatter tingene. Synes faktisk det er overraskende at det er såpass mange av dere som svarer her som bagatelliserer akkurat det. Anonymkode: 59109...85e Da er det mye som barnehager må erstatte av votter, drikkeflasker etc som kan bli borte på tur osv! Feil kan skje av alle, så det må man tåle. Skjødesløshet var da veldig voldsomt😉 Anonymkode: 7bae6...239 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #60 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var snakk om å vaske buksen, at dét kan man ikke forvente. Men man kan forvente at den legges i pose! Anonymkode: 1e030...595 Mulig de er litt ekstra greie hos oss for her blir det verste skyldt bort før plagget blir lagt i en pose. Er det helt kaos og man ikke rekker det, så tenker jeg det bør unnskyldes ved henting. Sier ikke at det er første eller andre pri, men som ansatt hadde jeg vært rimelig flau over å sende noe slikt hjem uten å si noe om det, da særlig hvis det ikke er skyldt opp. Tenker faktisk det handler om yrkesstolthet og respekt for foreldrene. Anonymkode: 0da5a...10c 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå