Gå til innhold

klipp og lim nyhetssaker i to forskjellige aviser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg ikke så, men aftenposten og vg har klin lik tekst og bilder.

aftenposten

vg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme journalister som jobber for begge aviser, det har jeg aldri hørt om før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste artikkelen i vg og lurte på om de hadde brukt Google translate på en engelsk artikkel. Elendig språk. 

• Liker 2
Skrevet

Aftenposten har ikke egne sportsjournalister, de bruker artikler fra vg. Dette har vært annonsert. 

Anonymkode: eb6f1...6bc

Skrevet

Om du leser artikkelen i Aftenposten, ser du det stå:
image.png.cfc98d706b880c209e4669e6562d2108.png

Så.... Aftenposten samarbeider med VG-sporten. Derfor får du som Aftenposten-leser også artikler og tjenester som er laget av VG.

Anonymkode: e73d5...f43

Skrevet

jeg trodde de var konkurrenter, åpenbart ikke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aftenposten har ikke egne sportsjournalister, de bruker artikler fra vg. Dette har vært annonsert. 

Det er det rareste jeg har hørt noen gang, kunne de ikke lagt ned sportsredaksjonen istedenfor da? 

Jeg har aldri hørt at sportsjournalister krysser arbeidsgivere og egne interesser. 

• Liker 1
Skrevet
Egenskap skrev (23 timer siden):

Det er det rareste jeg har hørt noen gang, kunne de ikke lagt ned sportsredaksjonen istedenfor da? 

Jeg har aldri hørt at sportsjournalister krysser arbeidsgivere og egne interesser. 

Aftenposten og vg er en del av samme konsern. Det er ikke opp til den enkelte journalist om artikkelen trykkes i en av avisene eller begge. 

• Liker 1
Skrevet
Egenskap skrev (23 timer siden):

Akkurat det har Aftenposten gjort. Og «kjøper» artiklene fra vg i stedet. Vet ikke om det er noe betaling der, har som sagt samme eier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Akkurat det har Aftenposten gjort. Og «kjøper» artiklene fra vg i stedet. Vet ikke om det er noe betaling der, har som sagt samme eier. 

Jeg er i sjokk, og når skjedde en slik avtale? 

Anonymkode: 8cfbb...bae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...