Gå til innhold

Tilbehør til nøttestek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 83a33...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsaker og saus?

Anonymkode: a17e7...53f

Skrevet

Vegisterkaker, peppersaus eller annen vegansk, brun saus, rødkål, surkål, kokte mandelpoteter med persilledryss, rørte tyttebær, sylteagurk, brokkoli, kokte gulrøtter, salt, pepper - altså vanlig tilbehør til ribbe/svinestek. Ikke alt på en gang da, selvsagt. 

Anonymkode: ab504...b04

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Grønnsaker og saus?

Litt mer spesifik, takk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Grønnsaker og saus?

men hva slags saus? «saus» sier jo svært lite - bechameel-saus, tomatsaus, rødvinssaus, kantarellsaus, beranisesaus, mangosaus, ponzu-saus… 

Og hva slags grønnsaker? 

Anonymkode: 84820...72a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vegisterkaker, peppersaus eller annen vegansk, brun saus, rødkål, surkål, kokte mandelpoteter med persilledryss, rørte tyttebær, sylteagurk, brokkoli, kokte gulrøtter, salt, pepper - altså vanlig tilbehør til ribbe/svinestek. Ikke alt på en gang da, selvsagt. 

Takk for ordenlig svar.

Vurdere også  å lage vegisterkaker.

Skrevet

men hva slags saus? «saus» sier jo svært lite - bechameel-saus, tomatsaus, rødvinssaus, kantarellsaus, beranisesaus, mangosaus, ponzu-saus… 

Og hva slags grønnsaker? 

Ja,

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva slags grønnsaker? 

Jeg serverer bare nøttestek i julen og har da tilbehøret vi andre har til ribbe/svinestek, som nevnt i svaret over, med unntak av sausen. Jeg velger en saus som "ligner" den vi andre har, siden tilbehøret er så tradisjonelt. 

Skrevet

Jeg pleier å ha brun saus/rødvinsaus, kokte poteter, rødkål, svisker, tomat og salat som tilbehør.

Anonymkode: f0a96...8e6

Skrevet

Medisterpølser, svisker og surkål.

Anonymkode: e69fc...565

Skrevet

Jeg serverer bare nøttestek i julen og har da tilbehøret vi andre har til ribbe/svinestek, som nevnt i svaret over, med unntak av sausen. Jeg velger en saus som "ligner" den vi andre har, siden tilbehøret er så tradisjonelt. 

Takk.

Skrevet

Medisterpølser, svisker og surkål.

Anonymkode: e69fc...565

surkål og svisker god ide,

Skrevet

Jeg pleier å ha brun saus/rødvinsaus, kokte poteter, rødkål, svisker, tomat og salat som tilbehør.

Anonymkode: f0a96...8e6

Tomat og salt tenkte jeg ikke på, takk.

Skrevet

Til jul eller resten av året?

Resten av året så har jeg pleid å gå for kokte poteter, saus (lager en stor porsjon og fryser ned i iskuber), og erter eller aspargesbønner med litt brunet smør over (og gjerne hvitløk eller hakkede nøtter som har vært i stekepannen)

Anonymkode: 5ef80...8d7

Skrevet

Til jul eller resten av året?

Resten av året så har jeg pleid å gå for kokte poteter, saus (lager en stor porsjon og fryser ned i iskuber), og erter eller aspargesbønner med litt brunet smør over (og gjerne hvitløk eller hakkede nøtter som har vært i stekepannen)

Til jul.

Skrevet

Til jul.

Da pleier jeg å gå for kokte poteter, sausen min, vegisterkaker (lager også en stor porsjon av dissse), rødkål, og tyttebærsyltetøy 

Skrevet

Da pleier jeg å gå for kokte poteter, sausen min, vegisterkaker (lager også en stor porsjon av dissse), rødkål, og tyttebærsyltetøy 

Takk.

Skrevet

Stekt rosenkål med litt balsamico og hakket valnøtt er kjempegodt til nøttestek og vegansk/vegetar julemat! 

Anonymkode: 60cd1...461

Skrevet

Stekt rosenkål med litt balsamico og hakket valnøtt er kjempegodt til nøttestek og vegansk/vegetar julemat! 

Anonymkode: 60cd1...461

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...