Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Er det mye overtidsarbeid for barnehageansatte?

Vurderer å søke jobb i barnehage, men lurer litt på om det er gode muligheter for overtidsarbeid? Forstår at det selvsagt varierer fra barnehage til barnehage.

Anonymkode: ce1c6...817

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite

Anonymkode: 7114b...801

Skrevet

Nei, så og si ingenting hos oss

Anonymkode: abcd5...a12

Skrevet

Jeg har jobbet i bhg i ca 2 år og kun jobbet overtid en gang da jeg hadde senvakt og en far ikke rakk å hente barnet før ca 10 minutt etter stengetid. Da måtte jeg selvfølgelig være der med barnet til far kom. Ellers går jeg når vakten er over. 

Anonymkode: 4bcfd...78c

Skrevet

Barnehager har ikke råd til å betale overtid, så kan de unngå det så gjør de det. Så er du interessert i jobb med mulighet for overtidsarbeid bør du prøve noe annet.

Anonymkode: 4f604...7ed

Skrevet (endret)

Peersonalmøter og foreldremøter eller om et barn blir hentet for sent. 

Og vi tar det mest ut i avspasering, ikke penger.

Så om du er ute etter en jobb hvor du har mulighet til å jobbe en del ekstra for å tjene mer penger, er ikke barnehage tingen.

Endret av Thyra
Skrevet

Nei lite overtid. Det eneste jeg har jobbet «overtid» på de 15 årene jeg har jobbet i barnehage, er de gangene barn blir for sent hentet, og man må gå over stengetid. Ellers når vi er kraftig underbemannet og man må utvide vakten (men det er da snakk om en time kanskje). De har ikke råd å betale for overtid, så som regel må vi heller gå uansvarlig underbemannet😛 

Anonymkode: 057ce...5c9

Skrevet

Jeg jobbet en del ekstra i min tid i bhg, men aldri overtid. Altså ikke over ti timer. 

Anonymkode: acbe3...2a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg jobbet en del ekstra i min tid i bhg, men aldri overtid. Altså ikke over ti timer. 

Anonymkode: acbe3...2a5

Haha så over ti timer er overtid? Du er en lukrativ ansatt. 

Anonymkode: d0ca9...e78

• Liker 1
Skrevet

I barnehagen jeg jobber går pedlederene stadig over tiden, hvis det er fravær i fast personell, møter, oppfølging av foreldre og barn, planlegging osv. De har noe avspasering for det, og pedleder-tillegg, men ikke overtidslønn. Det er stort sett på eget initiativ og ulønnet «for barnas beste». De er fantastiske folk, men lønn for strevet får de ikke. Jeg har ikke gått over tiden, men mistet pause noen ganger. Det blir da avspasering, ikke lønn.

Anonymkode: b461e...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...