Gå til innhold

Å være tante til gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nevøene mine er små (barnehagebarn) og jeg elsker dem over alt i verden. Synes det er kjempekoselig å ha dem på overnatting, feire høytider og bursdager sammen og ellers tilbringe mest mulig tid med dem. Vi leser sammen, øver på tall og bokstaver, spiller spill, bygger duplo, baker, setter på musikk og danser som gærninger og så videre. Jeg er veldig glad i barn, men kan ikke få selv,

Lurer på om det er mulig å fortsatt være "kul tante" til gutter når de blir eldre. Regner med at det er mer vanlig med nieser? :sjenert:

Anonymkode: b48b1...896

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan definitivt være kul tante til eldre gutter også! Høres ut som om du gjør en super jobb med å bygge en god relasjon som vil vare også inn i fremtiden :)

Anonymkode: 22fe7...53d

• Liker 8
Skrevet

På et eller annet tidspunkt går du inn i gammel-tante kategorien uansett, helt uavhengig av kjønn. Men også det er en fase og så finner man tonen på en annen måte når niesene/nevøene er voksne. Jeg tror det meste avhenger av personligheten til partene, ikke kjønn.

Anonymkode: e70cf...be2

• Liker 3
Skrevet

Relaterer! Er også tante til bare gutter og kan bli litt trist over at de aldri kommer til (å gidde å) bli med på ferier eller på hytta, som jenter kunne gjort. 

Anonymkode: 11e34...e19

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Relaterer! Er også tante til bare gutter og kan bli litt trist over at de aldri kommer til (å gidde å) bli med på ferier eller på hytta, som jenter kunne gjort. 

Anonymkode: 11e34...e19

Hvorfor skal de ikke gidde å bli med?? 

Jeg er tante til 2 gutter, og de har vært med på hytta mange ganger. Elsker å fiske. De har også vært med på ferie til utlandet. 

Anonymkode: 623bb...446

• Liker 8
Skrevet

Mine nevøer er nå i tyve-årene begge to, og jeg er fortsatt den kule tanta. Når de ble eldre så gamet vi sammen og diskuterte filmer og serier. Når de ble enda eldre så festet vi sammen. 

Anonymkode: e6d77...1a3

• Liker 3
Skrevet

Er selv tante til en 6 år gammel gutt, Jeg tenker det er viktig å interessere seg litt i dens interesser eller introdusere dem for filmer, musikk alt sånt som er kult fra vår tid. 🎉

Anonymkode: 0f5b3...843

• Liker 1
Skrevet

Å, så hyggelig at muligheten er der!

Jeg er i tredveårene nå, så jeg tviler på at det blir festing sammen når de blir eldre 😅 men ellers høres det bra ut.

Jeg har faktisk aldri hatt noe nært forhold til mine egne tanter, men jeg så nesten ikke noe til dem da jeg var barn.

Skrevet

Jeg er antakelig ikke supertante til han på 12 og 15 mer, men sånn passe kul 😄

Man må jo selvsagt gjøre ting de synes er gøy. Pokemon go, fisking, spilling.. 

Jeg er også tante til nieser, og jeg er sjeleglad jeg slipper unna shopping! Men måtte vel ofret meg hvis de skulle elsket det 

Anonymkode: b1f97...5fd

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er antakelig ikke supertante til han på 12 og 15 mer, men sånn passe kul 😄

Man må jo selvsagt gjøre ting de synes er gøy. Pokemon go, fisking, spilling.. 

Jeg er også tante til nieser, og jeg er sjeleglad jeg slipper unna shopping! Men måtte vel ofret meg hvis de skulle elsket det 

Anonymkode: b1f97...5fd

Jeg skal si meg fornøyd hvis jeg regnes som middels kul når de blir tenåringer 😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg er kul tante (og kul mamma). Tar dem med på kampsport, calistenics, ordentlig styrketrening lærer dem å ri og sloss med sverd, skyte med pil og bue og pistol, leirdueskyting, vi spiller gitar og synger, og vi bonder over felles interesse for fantasyvøker og filmer, musikk, brettspill, vikingtid, middelalder, god mat, at vi elsker dyr etc. 

Anonymkode: 7c87e...c8c

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg er kul tante (og kul mamma). Tar dem med på kampsport, calistenics, ordentlig styrketrening lærer dem å ri og sloss med sverd, skyte med pil og bue og pistol, leirdueskyting, vi spiller gitar og synger, og vi bonder over felles interesse for fantasyvøker og filmer, musikk, brettspill, vikingtid, middelalder, god mat, at vi elsker dyr etc. 

Anonymkode: 7c87e...c8c

Oi, du har jammen mange talenter! Sikker på at du er en kul mamma og tante :) 

Skrevet

Jeg er fortsatt kul tante til en 12-åring 😎 Håper det varer! Vi har hatt et sterkt bånd siden han var liten, og han er en morsom kar som elsker smykker, høytider, stearinlys og kosestemning - og alt det er jeg helt med på 😂 

Anonymkode: 603f9...c83

Skrevet

Min mann har et godt forhold til sin tante. Hun er ikke så "kul tante" lenger siden hun er nesten 80 år, men de har hatt et nært forhold hele livet. Så ja, det er absolutt mulig 🙂

Anonymkode: c95a5...006

Skrevet

Min nevø er 23 og synes jeg er verdens kuleste tante. Vi hadde veldig nære kontakt når han var barn og viste han «verden» når han var tenåring, med og uten kompis (som også syntes jeg var en kul tante). Vi har mye felles og har dype filosofiske diskusjoner. 

skjønner ikke hvorfor relasjoner skal være annerledes til gutter og jenter. Jeg har nieser også og jeg driver og bygger en relasjon til de på samme måte som jeg gjorde til nevøen min. De er bare små enn så lenge men jeg vet at jeg er en superkul tante til de og. 

Anonymkode: f79b1...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...