AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Leser mange har vansker med å ta ut resept på antibiotika etter mensenprøve fra Hellas. Dere som har fått tatt ut resept, hvilket apotek var dette? Og har dere gjort det i nyere tid? Fikk beskjed fra klinikken at mange prøver forsvinner pga corona. Hvordan skal slike pakker merkes? Anonymkode: e8d0a...8b5
KjøttOPP Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Hva i alle dager var det jeg nettopp leste?! 15
TinaChristina Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Og jeg tror jeg snakker på vegne av de fleste her når jeg sier: Hæ? 12
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 ‘Yes we have no bananas’ 🤷🏼♀️😂 Anonymkode: 46744...fd8 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 I alle dager, mensenprøve???? 😳😂😂 Anonymkode: 7e845...ecf 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Går på graviditet/prøverør. Ts fylte ut litt lite informasjon, kan vel konklusjonen være. Anonymkode: e94fd...215 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Hva er en mensenprøve og hva brukes den til? Anonymkode: 72439...63d
ludden Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Leser mange har vansker med å ta ut resept på antibiotika etter mensenprøve fra Hellas. Dere som har fått tatt ut resept, hvilket apotek var dette? Og har dere gjort det i nyere tid? Fikk beskjed fra klinikken at mange prøver forsvinner pga corona. Hvordan skal slike pakker merkes? Anonymkode: e8d0a...8b5 En ting er sikkert,det er bedre å sende mensenprøver til hellas,enn å reise til Hellas med mensen. 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 For å svare på hvorfor man sender mensprøve til hellas: Et laboratorium der undersøker blodet for tegn til infeksjon. Hvis de gjør funn blir man satt på antibiotika. Kurene er vanligvis lengre og hardere enn vi er vant med her i Norge. Grunnen er fordi mange som har strevd med å bli gravide opplever at de blir det raskt etter antibiotikakur. Anonymkode: f14c1...41d 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 Og dette er ikke vitenskapelig dokumentert, den heftige antibiotikabruken er derimot potensielt svært skadelig. Ikke bruk tid og penger på dette. Ev graviditet etter kur er sannsynlig tilfeldig - de fleste blir jo gravide på et tidspunkt (for noen tar det år). Og det heter mensprøve. Anonymkode: 49157...e18 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I alle dager, mensenprøve???? 😳😂😂 Anonymkode: 7e845...ecf Hehe ja det er morsomt til du ikke kan få barn Anonymkode: e8d0a...8b5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og dette er ikke vitenskapelig dokumentert, den heftige antibiotikabruken er derimot potensielt svært skadelig. Ikke bruk tid og penger på dette. Ev graviditet etter kur er sannsynlig tilfeldig - de fleste blir jo gravide på et tidspunkt (for noen tar det år). Og det heter mensprøve. Anonymkode: 49157...e18 Men jeg har lest flere historier nå om mennesker som har prøvd i flere år, og blitt gravid rett etter endt kur. Er det ikke litt vell tilfeldig at dette skjer med så mange? Jeg har kronisk bakteriell vaginose, og var ikke før jeg prøvde å få barn at jeg kom innpå at det faktisk kan være noe galt. Ureaplasma eksempel er svært vanlig ved kronisk BV Anonymkode: e8d0a...8b5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg har lest flere historier nå om mennesker som har prøvd i flere år, og blitt gravid rett etter endt kur. Er det ikke litt vell tilfeldig at dette skjer med så mange? Jeg har kronisk bakteriell vaginose, og var ikke før jeg prøvde å få barn at jeg kom innpå at det faktisk kan være noe galt. Ureaplasma eksempel er svært vanlig ved kronisk BV Anonymkode: e8d0a...8b5 Ikke egentlig. Det er mange tilfeller av par som blir gravide etter å ha prøvd i mange år, at man prøver forskjellige ting og at en (ikke vitenskapelig ting) plutselig "funker" er ikke nok til at man kan gå ut i fra at det funket, hvis man ellers er frisk etter alle prøver tatt i Norge. Anonymkode: 05893...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå