Gå til innhold

Lekkasjer på natt 3åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om morgenen er bleia til vår 3åring veldig ofte helt full og tung og så overfylt at den er våt og det lekker tiss ut i senga. Er det et vanlig problem at de tisser så mye om natta? 

Jeg vet at det er vanlig at 3åringer ikke er tørre om natta enda (50% ca i følge nhi), men syntes det er så veldig mye tiss. Hun får ny bleie ved leggetid kl 19 og våkner rundt kl 7, og drikker ikke unormalt mye. Bleier passer og funker godt ellers, det blir bare for mye tiss i. Ikke noe gøy for henne å våkne våt om morgenen :/  Lurer på om vi bør dra til lege eller om det er normalt. Frisk og rask jente ellers, tisser normale mengder gjennom dagen, øver seg på å gå på do stedet for bleie, men ikke helt i mål der.

Anonymkode: bbcb9...a3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her og. Ikke hver morgen men i perioder. Skikkelig tung bleie på morgenen (alltid). Vi bytter noen ganger når vi legger oss, for da sovner hun fort igjen. 
Har prøvd en str større i bleier, men de er ikke stramme nok rundt bena, så da blir det mer lekkasje. 

Anonymkode: 963f1...0ac

Skrevet

Min gutt har hatt samme problem, men det viste seg etterhvert at han var sengevæter. Tisser ikke så ofte på dagtid, men om natta kan han ha full nattbleie med lekkasje selv om vi har tatt ham med en gang på do om natta. 
Om det er vanlig vet jeg ikke, men legen sa det iallefall ikke er uvanlig. 

Anonymkode: 5e925...ad4

Skrevet

Begge mine hadde dette problemet før de begynte å bli tørre. Større blære rett og slett 

Anonymkode: 51993...027

• Liker 2
Skrevet

Samme problemet med vår gutt på 3,5. Han tisser på do rett før han legger seg, men det blir ofte vått igjennom likevel.

Anonymkode: 869a9...763

• Liker 1
Skrevet

Vi pleide forresten å bytte bleie når vi la oss. Hjalp litt 

• Liker 1
Skrevet

Merket godt at bleiene ikke tar like mye fra hun var 2,5 til 3,5 å vi startet med avenning, nå er hun snart fire å står opp selv å tisser 😅 visstnok gjort det flere ganger før vi la merke til det

Anonymkode: 26854...0f7

Skrevet

Takk for svar - "bra" at det ikke er uvanlig ihvertfall! Finnes det noen bleier som er ekstra gode på natta eller har bedre kapasitet? Hun er ganske lita, så kan ikke gå opp noe mer i størrelse på bleie, da henger de bare og slenger.

Det er litt kjedelig, og jeg tror det setter dotreningen litt tilbake egentlig, fordi hun blir lei seg og flau av å ha "tissa på seg" på natten, og mister litt selvtillit på alt som har med tissing å gjøre 😕

Vi får kanskje prøve å skifte på henne før vi legger oss uten å vekke henne skikkelig - hun er lett våken i 2-3 timer hvis hun våkner på natta så kjedelig å måtte vekke henne også. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Begge mine hadde dette problemet før de begynte å bli tørre. Større blære rett og slett 

Ja, det er jo absolutt mer som kommer av gangen enn før, men det er liksom så voldsomme mengder på natta i forhold til hva som kommer i en "tisserunde" eller to på dagtid. Hvor kommer liksom alt det ekstra tisset fra, hun drikker jo ikke noe på natta mens hun sover? 

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er jo absolutt mer som kommer av gangen enn før, men det er liksom så voldsomme mengder på natta i forhold til hva som kommer i en "tisserunde" eller to på dagtid. Hvor kommer liksom alt det ekstra tisset fra, hun drikker jo ikke noe på natta mens hun sover? 

De slutter vel å småskvette og tømmer blæra når de blir eldre. Bleier klarer ikke å ta unna så mye væske på en gang 

Betyr nok at hun nærmer seg tørr 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De slutter vel å småskvette og tømmer blæra når de blir eldre. Bleier klarer ikke å ta unna så mye væske på en gang 

Betyr nok at hun nærmer seg tørr 

Ja, hun har ikke småskvetta siste året, hun kan holde seg lenge og tisser mye om gangen, men syntes allikevel det er veldig mye tiss på natta, mtp at hun ikke får påfyll av mer væske og stort sett tisser før leggetid. Men men, hun har vel spart opp mye da 🤷 bare så kjedelig for henne å våkne i våt urin liksom 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...