AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #21 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Den siste er jo ikke forelskelse, men direkte utnytting og misbruk av stilling. Å forelske seg er menneskelig. Følelser er vanskelig å styre, men man bestemmer hva man skal gjøre med dem. PT slipper unna. Så hvor er steget fra PT til fysioterapeut? Og fra fysioterapeut til sykepleier? Osv Anonymkode: 98939...fc4 Les før du svarer. Hvis du leser alle sakene så er det flere av dem hvor de har møttes på nytt en stund etter avsluttet behandling. Altså ikke i sammenheng med behandlingen og ikke som misbruk. Noen også i langvarige forhold. Anonymkode: 257b8...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #22 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan forelske seg i løpet av minutter, så jo det er mulig. Anonymkode: b6797...7f8 Joda. Men mindre sannsynlig. Anonymkode: 22e48...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #23 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg ble sammen med en sykepleier som var min behandler på en instutisjon. Vi var sammen ganske lenge etterpå mens hun fortsatt jobbet på samme plass. Det gikk helt fint. Anonymkode: f3d34...dde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #24 Del Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ble sammen med en sykepleier som var min behandler på en instutisjon. Vi var sammen ganske lenge etterpå mens hun fortsatt jobbet på samme plass. Det gikk helt fint. Anonymkode: f3d34...dde Holdt dere forholdet skjult da? Eller reagerte ikke arbeidsgiver med å melde henne til Helsetilsynet? Anonymkode: 01252...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #25 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg hadde en veldig ubehagelig opplevelse på mottaket på sykehuset. Er født med en alvorlig hjertefeil, og hadde åpen dør til sykehuset. Skulle ta ekg, og tok som vanlig av meg bh. Hadde også med meg han jeg var gift med. Det gikk noen uker, også lå det plutselig et kort til meg fra legen som hadde undersøkt meg i mottaket. Var fullt navn, nummer og adresse. Hadde skrevet kjærlighetserklæring. Ringte rett til ledelsen på sykehuset, der ble jeg innkalt til møte med flere. Dem ville at jeg skulle anmelde det. Legen mistet jobben på sykhuset. Anonymkode: 163a6...9ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #26 Del Skrevet 27. oktober 2021 Men det burde jo være forskjell på pasient hos fysio eller pasient i psykatrien? Eller? Er det liksom helt utelukket om en pasient & fysioterapeut vil gå videre med en evnt forelskelse? Det kan jo absolutt skje at begge parter forelsker seg i hverandre, vi er jo bare mennesker.. Anonymkode: 92c62...162 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 27. oktober 2021 #27 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 21.04): Man kan forelske seg i løpet av minutter, så jo det er mulig. Anonymkode: b6797...7f8 Man kan bli betatt i løpet av få minutter. Ikke bli forelsket. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #28 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det liksom helt utelukket om en pasient & fysioterapeut vil gå videre med en evnt forelskelse? Anonymkode: 92c62...162 Ja. Anonymkode: 22e48...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 27. oktober 2021 #29 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 20.40): Dette er jo overhodet ikke greit. Hun betaler deg for at du skal se henne pga forelskelse. Det er regelrett svindel!! Behandler- pasient forhold kommer helt ann på situasjonen. Mener å ha lest at om en pasient har vært i overføringsterapi med psykolog/psykiater så er forhold utelukket for alltid. Tror ikke det er mange ganger en skal ha gått i psykisk behandling før det er utelukket for årevis etter relasjonen slutt. Om en fastlege har to legetime med en pasient, pasienten bytter lege og det går litt tid så passerer det kanskje. Jo lenger og mer alvorlig behandlingen er jo vanskeligere. Vanskeligste er nok psykiatri og rus. Kiropraktorer og fysioterapeuter slipper nok unna om pasienten bytter behandler. Uten at jeg vet sikkert. Anonymkode: 98939...fc4 Man er jo mennesker.. syntes du dømmer for hardt. Det er som du sier at det overhodet ikke er greit å føle noe, men det har man ikke kontroll over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #30 Del Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 20.29): Jeg er også forelsket/veldig betatt av en pasient... Jobber som fysioterapeut, og selvom hun egentlig ikke trenger videre hjelp setter jeg henne opp for å se hvordan ting har utviklet seg med jevne mellomrom, vet jeg burde slutte med det, men det gir så meg så mye bare de 20 min hun er innom hver 8 uke... Anonymkode: da9c0...9b8 M? Anonymkode: 56378...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #31 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 20.29): Jeg er også forelsket/veldig betatt av en pasient... Jobber som fysioterapeut, og selvom hun egentlig ikke trenger videre hjelp setter jeg henne opp for å se hvordan ting har utviklet seg med jevne mellomrom, vet jeg burde slutte med det, men det gir så meg så mye bare de 20 min hun er innom hver 8 uke... Anonymkode: da9c0...9b8 Vet hun at du er forelsket/betatt av henne? Anonymkode: 92c62...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #32 Del Skrevet 29. oktober 2021 Jeg er i samme situasjon..har innledet et forhold til en eks rusmisbruker jeg ble kjent med gjennom jobb som sosionom..nesten et år siden nå, vi er veldig lykkelige. Men holder fremdeles forholdet skjult mtp jobb. Vanskelig situasjon. Forholdet ble ikke innledet mens jeg jobbet med han. Ikke var jeg spesielt nært involvert, ei heller veldig lenge.. Anonymkode: 55080...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #33 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er i samme situasjon..har innledet et forhold til en eks rusmisbruker jeg ble kjent med gjennom jobb som sosionom..nesten et år siden nå, vi er veldig lykkelige. Men holder fremdeles forholdet skjult mtp jobb. Vanskelig situasjon. Forholdet ble ikke innledet mens jeg jobbet med han. Ikke var jeg spesielt nært involvert, ei heller veldig lenge.. Anonymkode: 55080...db3 Kan jeg spør hva som ligger i "ikke nært involvert" og "ei veldig lenge"? Jeg, som også er forelsket i pasienten min, har hatt han som pasient i ca 6 måneder. Ikke behandleransvar. Har veldig lyst til å fortelle han hva jeg føler, men ser at dette ikke går så lenge jeg jobber der han er pasient. Vurderer derfor å slutte i jobben, frasi meg autorisasjonen og håpe at han vil ha meg også. Innser jo at dette neppe er veldig lurt, men.... Håpløst forelsket ❤️ Anonymkode: 01252...df1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #34 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan jeg spør hva som ligger i "ikke nært involvert" og "ei veldig lenge"? Jeg, som også er forelsket i pasienten min, har hatt han som pasient i ca 6 måneder. Ikke behandleransvar. Har veldig lyst til å fortelle han hva jeg føler, men ser at dette ikke går så lenge jeg jobber der han er pasient. Vurderer derfor å slutte i jobben, frasi meg autorisasjonen og håpe at han vil ha meg også. Innser jo at dette neppe er veldig lurt, men.... Håpløst forelsket ❤️ Anonymkode: 01252...df1 Du kan jo slutte i jobben uten å frasi deg autorisasjonen? Kjærligheten er noe man aldri må la gå fra seg uansett ❤️ Anonymkode: 109d7...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #35 Del Skrevet 29. oktober 2021 Er det like strengt med ambulansearbeider også eller? Noen som vet? Da syns jeg isåfall synd på mange som jobber i helsevesenet, kan jo ikke være lett å treffe noen om du er lege, fysio, amb.arbeider, osv 👀 Anonymkode: 92c62...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #36 Del Skrevet 30. oktober 2021 Var innlagt etter en operasjon og var ikke så mange andre innlagt på den avdelingen jeg og en sykepleier fikk god kontakt og kvelden før at jeg skulle utskrives sa hun at hun likte meg svært godt, så beklaget hun at hun sa noenting jeg sa det går bra. Jeg likte henne også sa jeg vi hadde hatt lange samtaler på kveldene om alt mulig, jeg fortalte henne om ting jeg ikke hadde fortalt noen andre. Ingenting skjedde selvfølgelig og har ikke sett henne siden, men tror ikke det har gått en dag uten at jeg har tenkt på henne. Lurer på om hun tenker på meg iblant hun var bare ett fantastisk menneske som jeg virkelig fikk en connection med. Anonymkode: 483b1...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 30. oktober 2021 #37 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 20.53): Forskjellen er at PT ikke regnes som helsehjelp. Anonymkode: 22e48...262 Muligheter for happy ending? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #38 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det like strengt med ambulansearbeider også eller? Noen som vet? Da syns jeg isåfall synd på mange som jobber i helsevesenet, kan jo ikke være lett å treffe noen om du er lege, fysio, amb.arbeider, osv 👀 Anonymkode: 92c62...162 Tenker du at alle må møte potensielle kjærester på jobben? I så fall er det jo mange andre helsepersonell å date, om man er helsepersonell. Anonymkode: 22e48...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #39 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tenker du at alle må møte potensielle kjærester på jobben? I så fall er det jo mange andre helsepersonell å date, om man er helsepersonell. Anonymkode: 22e48...262 Neida, jeg bare tenker at sånt kan man jo ikke styre, og det må være kjedelig hvis man jobber som feks lege/fysio, og forelsker seg i en pasient og ikke kan gå videre liksom..Og samme med ambulanse feks..uansett egentlig..selvom man jobber innen helse så er det vel ikke ensbetydende med at kommende partner må jobbe innen helse også 🤪 Anonymkode: 92c62...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #40 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det må være kjedelig hvis man jobber som feks lege/fysio, og forelsker seg i en pasient og ikke kan gå videre ... Anonymkode: 92c62...162 Klart det er "kjedelig", men det blir jo som at jeg som lærer heller ikke kan pule elevene mine fritt. Det er mange jobber der man ikke kan være sammen med klienter/ beboere/ pasienter/elever. Anonymkode: 22e48...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå