AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Hei! Jeg har vært mye frem og tilbake med hva jeg ønsker å studere. Jeg har nå funnet ut at jeg ønsker å jobbe som enten familierådgiver, i barnevernet, på NAV kontor eller noe lignende! Det som er felles for disse arbeidsplassene er at det er veldig individuelt hva folk har studert for å få jobber på disse stedene. Jeg bor i en liten by, og vil helst studere det som gir meg størst sjans for å få fast jobb. Har dere noen tips til hva dette kan være? Jeg har sett litt på anvendt psykologi og på sosionom, men virker som det er mange som er negative til disse studiene. Det er også viktig at studiet er mulig å ta på nett, ettersom det ikke er noen høyskoler i området mitt og jeg har ikke mulighet til å flytte pga jobb. Så hva ville du studert dersom du var i mine sko? Og har dere noen tips til andre arbeidsplasser utenom det jeg allerede har nevnt som går ut på litt det samme? Anonymkode: fdee8...209
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Ville studert for å bli lærer. Norge skriker etter lærere, så enkelt å få jobb. I tillegg er lønna god og man har mye ferie. Anonymkode: 3d18d...bec 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg ville først og fremst kikket på lønna. Som sosionom i dag er vel startlønna på 420.000,-…. Anonymkode: 11d58...c4a
Mariell1995 Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Jeg går sisteåret nå for å bli sosionom, og er strålende fornøyd! Alt det du har nevnt, og mye annet spennende kan en sosionom jobbe med Blås i de som er negative, for det er en flott utdannelse som er veldig bred! Man kan blant annet også jobbe i fengsel, på krisesenter, i sosionomtjenesten på sykehus og på skole som sosionom Endret 24. oktober 2021 av Mariell1995
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Ta en titt på IT-bransjen. Da har du trygg arbeidsplass i mange tiår fremover. Det er utrolig mange morsomme og kreative jobber der. Anonymkode: cf700...ed3 1
Mariell1995 Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Denne kan være lur å ta en titt på - er bare å trykke seg frem ut ifra det som virker interessant: https://utdanning.no/jobbkompasset/
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Ville studert for å bli lærer. Norge skriker etter lærere, så enkelt å få jobb. I tillegg er lønna god og man har mye ferie. Anonymkode: 3d18d...bec Huff. Synes ikke andre enn de som virkelig brenner for det skal bli lærere. Det virker som verdens verste jobb. Du må jobbe utrolig mye på ettermiddagene og kveldene (eller være en dårlig lærer og slurve, men det går jo kraftig utover elevene). Ja, de har mye ferie, men lite fleksibilitet. Jeg vil heller på ferie andre deler av året enn sommeren. Sommeren er fantastisk her hjemme i Norge. Til TS: jeg tror det med sosionom eller psykologi kunne vært noe. Spesialpedagog er også en mulighet. Noe jeg ville råde deg til er å komme i snakk med noen som jobber med det du vil jobbe med. Kjenner du noen? Kjenner du noen som kjenner noen? Ta en kaffe, snakk om jobben (positive og negative sider og snakk om hva folk er utdannet som og hva de ønsker mer om. Anonymkode: 6c216...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå