AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Hvor i Norge kjøper dere ferieleiligheter, som hotellet leier ut for dere utenom når dere er der selv? har hittil lest om Savalen og Geilo. Er det ok inntjening? Jeg får aldri lån til sekundærbolig, men har nok sparepenger til å kjøpt 20-30 m2 studioleilighet på høyfjellshotell eller lignende. Anonymkode: f3332...5e4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg har kun kjøpt eiendom via lokale aktører i det aktuelle landet. Ønsker du gjerne å forholde deg til en norsk aktør? Hvilket land ønsker du å kjøpe i? Anonymkode: 4aa9a...675
addict Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Eier på Savalen. Inntjening for juli, august og september var på drøye 36 000 kr og da brukte vi den 2 langhelger selv mener jeg. Fellesutgifter trekkes ifra så vi fikk drøye 28 000 kr utbetalt. I tillegg er strømmen ganske dyr og på ca 1400 kr I mnd med nettleie, så reelt sett tjente vi ca 23 800 kr når vi trekker ifra alle utgifter. Husk at du må skatte en del mer hvis du ikke har egenbruk på den. Vi går ca i 0 på skatt pga egenbruk og utgifter som kan trekkes ifra. Dette er da tall som gjelder etter at hotellet har tatt sin provisjon. Reelle inntekter på leiligheten er 35% mer, så det blir mer å trekke ifra på skatten. Send gjerne en pm om du lurer på mer. Endret 24. oktober 2021 av addict
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kun kjøpt eiendom via lokale aktører i det aktuelle landet. Ønsker du gjerne å forholde deg til en norsk aktør? Hvilket land ønsker du å kjøpe i? Anonymkode: 4aa9a...675 Tenkte i Norge, men hadde også vært spennende å sett utenlands. Men tviler på det er mange rimelige i feks Spania. Ser for meg å reise en del til Spania senere i livet🌝 Anonymkode: f3332...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå