Naken Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 Det er "håndbrekk" i bilen da, men det er plassert som en slags pedal som bare føreren kan nå, med foten. (Og da er det vel mer et "fotbrekk", enn et håndbrekk ). Spørsmålet er altså om det er lov å øvekjøre med denne bilen. Det virker jo litt utrygt, så lenge man ikke kan gripe inn å bremse, om noe skulle skje....
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #2 Skrevet 4. oktober 2005 Det er lov nå, men det var ikke det før. Hvis du synes det virker utrygt å øvelseskjøre uten at personen i passasjersetet han trekke i håndbremsen, så tenk på at denne bremsen er svært svak, og bare virker på bakhjulene. Under vanlige omstendigheter vil den bare ha marginal effekt på bilens hastighet, og på glatt føre kan den fort få bilen til å spinne ukontrollert rundt og derved skape en livsfarlig situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #3 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har øvelseskjørt med automatgir i flere måneder. Det har gått helt fint. Man må bare passe på og være forsiktig, så går det bra skal du se. Lykke til!
Arwen Skrevet 4. oktober 2005 #4 Skrevet 4. oktober 2005 Men husk at ingen har lov til å øvelseskjøre i det hele tatt før de har tatt trafikalt grunnkurs da God tur!
Gjest 12 Skrevet 4. oktober 2005 #5 Skrevet 4. oktober 2005 Det er lov nå, men det var ikke det før. ← Kan du vise til noen regler på det?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #6 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg tok lappen for fire år siden, det var ikke lov til å øvelseskjøre med sånne bilder da ihvertfall... Men det er jo fint hvis de har myknet opp litt på det regelverket, at personen i passasjersetet skal kunne dra i brekket høres ikke videre lurt ut, husker kjørelæreren min alltid sa at det ofte var livsfarlig, for da er bilen helt ute av kontroll
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #7 Skrevet 4. oktober 2005 Hva slags biler er det egentlig som har "håndbrekk" i gulvet?
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #8 Skrevet 5. oktober 2005 Kan du vise til noen regler på det? ← http://www.jusstorget.no/article/frontpage_article.asp?Key=2&FagKey=15&ArtKey=27
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #9 Skrevet 5. oktober 2005 Hva slags biler er det egentlig som har "håndbrekk" i gulvet? ← Mercedes f.eks.
Naken Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2005 Mercedes f.eks. ← Jepp,- har en gammel Mercedes.
moka Skrevet 6. oktober 2005 #11 Skrevet 6. oktober 2005 fiesta`n min blant annet. mange biler som har det da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå