AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Målet mitt er å iallfall bestå, 2er. Vet man trenger 12 poeng for å bestå. Har noen tips til hvordan man enkelt kan høste poeng, mener da spesielt på del 1. Takk! Anonymkode: c9927...421
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Tok R1 sist vår som privatist, målet mitt var også å bestå. Fikk 2er i P-matte, så har alltid vært svak i matte. Hvis du klarer oppgave 1, 2 og 3 så har du allerede mest sannsynlig bestått. Blir mester i derivasjoner, polynomer og likninger, da består du garantert. Øv MASSE MASSE MASSE på eksamensoppgaver! De fleste R1 eksamene er relativt like, bare forskjellige tall. Lær deg hva type oppgaver som kommer igjen for hvert år på R1 eksamene. Jeg leste personlig nesten aldri i boken, jeg øvde 80% av tiden på eksamensoppgaver. Da jeg hadde eksamen føltes det nesten ut som at jeg hadde gjort den før! Endte med en karakter 5! Fikk helt sjokk, fordi målet mitt var å bestå liksom! Har nå kommet inn på drømmestudiet! Lykke til. Anonymkode: 50833...fdc 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Matte handler i hovedsak om logikk. Behersker du logisk tenking burde du klare deg bra. Anonymkode: d441e...a75 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Matte handler i hovedsak om logikk. Behersker du logisk tenking burde du klare deg bra. Anonymkode: d441e...a75 Er ikke helt enig med deg. TS spør spesielt om R1 matten, ikke matte generelt. R1 er 50 % kunnskap og 50 % selvtillit. Har flere venner som er utrolig smarte, men likevel ikke er flinke i matte. Exen min fikk 3er i P matte og 2er i R matte. Hun studerer medisin i Oslo og tro meg hun er utrolig smart. Så at alt handler om logisk tenkning blir feil. Jeg fikk karakter 5 i R1 matte fordi jeg en veldig dyktig pugger. Er veldig flink til å huske fremgangsmåter, ikke fordi jeg er god i matte. R1 handler strengt tatt om å huske, pugge formler og fremgangsmåter. Hjelper ikke å tenke logisk, hvis man ikke har anelse om hvordan man skal regne ut oppgaven.. Du er nødt til å gå inn til eksamens-lokalet med masse selvtillit. Ikke begynn å tvil. Stå for det du gjør. Da går det 100 % bra! Og bare ta det rolig og ikke stress. Lat som du sitter hjemme og gjør helt vanlige oppgaver. Den tankegangen funket for meg. og det gikk bra Anonymkode: 339ac...732 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Nei du må jo bare lære deg faget da Anonymkode: c0d4f...f17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå