Natea Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Noen som vet hvorfor det bare er jeg som får sms fra helsestjeneste om timer på helsestasjon, tannlege, sykehus osv for barna våre? Jeg og far bor sammen🤔 Litt irriterende, det er vel allerede mor som passer mest på slike ting, og blir ikke bedre av at bare jeg får beskjed. Er det stedsavhengig,eller flere som opplever det slik? Dette er på Vestlandet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Østlandet her, og samme greia. Vet ikke hvorfor, har egentlig aldri tenkt over det fordi jeg tar meg av alt slikt uansett. Anonymkode: de676...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Natea skrev (5 minutter siden): Noen som vet hvorfor det bare er jeg som får sms fra helsestjeneste om timer på helsestasjon, tannlege, sykehus osv for barna våre? Jeg og far bor sammen🤔 Litt irriterende, det er vel allerede mor som passer mest på slike ting, og blir ikke bedre av at bare jeg får beskjed. Er det stedsavhengig,eller flere som opplever det slik? Dette er på Vestlandet. Videresend til far da vel Anonymkode: 0d548...431 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Vi har bedt om at slike meldinger sendes til både mor og far (vi er gift), og det har ikke vært noe problem. Vi har tre barn med oppfølging i spesialisthelsetjenesten, og alle timeavtaler kommer på sms til begge foreldrene. Anonymkode: 98fd2...f38
Natea Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Videresend til far da vel Anonymkode: 0d548...431 Klart jeg gjør! Men det er ikke svaret på spørsmålet mitt 😂 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Her fikk vi valg om hvem det skulle sendes til. I min permisjon fikk jeg, så endret vi til far når han tok over. Jeg er sikker på at man også kan få sendt til begge hvis man spør, men de betaler jo en pris pr. sms så nok derfor de helst sender til èn Anonymkode: de31b...c2f 5
Natea Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har bedt om at slike meldinger sendes til både mor og far (vi er gift), og det har ikke vært noe problem. Vi har tre barn med oppfølging i spesialisthelsetjenesten, og alle timeavtaler kommer på sms til begge foreldrene. Anonymkode: 98fd2...f38 Men dette er fra forskjellige steder, så lurer på hvorfor det er slik? Og måtte dere be både helsestasjon, sykehus etc om å sende sms til begge? Syns det er rart at man må gi beskjed😅
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 Natea skrev (1 minutt siden): Men dette er fra forskjellige steder, så lurer på hvorfor det er slik? Og måtte dere be både helsestasjon, sykehus etc om å sende sms til begge? Syns det er rart at man må gi beskjed😅 Som regel blir det spurt evnt fylles ut skjema på første time hos de forskjellige instansene, om hvilket nummer det skal sendes til. Da oppgir vi begge nummer. De forskjellige instansene kommunisere ikke på det nivået, så alle må ha beskjed Anonymkode: 98fd2...f38
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Liten kommune i Innlandet. Her får både jeg og far brev fra helsestasjonen. Påminnelse om tannlegetime ect blir kun sendt ut på sms. Henvisning til sykehuset blir sendt ut pr brev og kommer i barnets navn, men påminnelsen på sms kommer kun til meg. Anonymkode: 6529e...40e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 I tannhelsetjenesten i vårt fylke blir sms som hovedregel sendt ut til én av foreldrene, man oppgir selv hvilket telefonnummer denne sms skal sendes til. Årsaken til at det sendes til én forelder, er at det i løpet av et helt år ville kostet tannhelsetjenesten betydelig mer å sende flere sms pr. avtale pr. pasient. Anonymkode: 968cd...a65 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Kan dere ikke bare logge inn på helsenorge.no og endre på dette selv da? Det kan vi med våre barn. Anonymkode: bc1f1...493 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Natea skrev (2 timer siden): Klart jeg gjør! Men det er ikke svaret på spørsmålet mitt 😂 Spør dem det gjelder. Anonymkode: 5911e...4c0 1
Natea Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #13 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan dere ikke bare logge inn på helsenorge.no og endre på dette selv da? Det kan vi med våre barn. Anonymkode: bc1f1...493 Skal sjekke! Takk ☺️ 1
Gjest Chroma Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg er også den eneste av oss som får, har ikke tenkt over hvorfor, jeg bare videresender til far.
Natea Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #15 Skrevet 24. oktober 2021 Er ikke et stort problem, men jeg begynte å tenke på det idag siden bare jeg fikk sms med timeavtale til privat øyelege henvist av helsestasjon. Men er generelt opptatt at likhet, og skjønner ikke hvorfor mor er den som skal få beskjed. Motsatt får mannen faktura på kommunale avgifter fra kommunen, selv om begge er registrert her. Timeavtaler til mor og regninger til far 😜 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Natea skrev (35 minutter siden): Er ikke et stort problem, men jeg begynte å tenke på det idag siden bare jeg fikk sms med timeavtale til privat øyelege henvist av helsestasjon. Men er generelt opptatt at likhet, og skjønner ikke hvorfor mor er den som skal få beskjed. Motsatt får mannen faktura på kommunale avgifter fra kommunen, selv om begge er registrert her. Timeavtaler til mor og regninger til far 😜 Herreguuuuud, ja let med lys og lykte etter problemer og innbilt diskriminering, så finner du nok noe. Her får jeg (kvinne) alle regninger fra kommunen, ikke mannen min.? Hvordan forklarer du det? (Jeg har forøvrig aldri tenkt på dette som et problem i det hele tatt). Anonymkode: 28a16...109 4
enkefru Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 Stort sett bare mulig å registrere ett nummer for automatiske varslinger i alle fall 2
Natea Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #18 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Herreguuuuud, ja let med lys og lykte etter problemer og innbilt diskriminering, så finner du nok noe. Her får jeg (kvinne) alle regninger fra kommunen, ikke mannen min.? Hvordan forklarer du det? (Jeg har forøvrig aldri tenkt på dette som et problem i det hele tatt). Anonymkode: 28a16...109 Leter ikke med lys og lykter! Men håpte noen hadde en forklaring på en undring på en søndag. «Innbilt diskriminering», hvorfor får mødrene slike sms’er da? Og ikke fedrene? Hadde nok håpt at noen som visste det svarte på spørsmålet. Hvorfor svarer du når du tydeligvis blir irritert? Forstår ikke hvorfor du er i tråden da😬 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #19 Skrevet 24. oktober 2021 Natea skrev (3 minutter siden): Leter ikke med lys og lykter! Men håpte noen hadde en forklaring på en undring på en søndag. «Innbilt diskriminering», hvorfor får mødrene slike sms’er da? Og ikke fedrene? Hadde nok håpt at noen som visste det svarte på spørsmålet. Hvorfor svarer du når du tydeligvis blir irritert? Forstår ikke hvorfor du er i tråden da😬 Hos tannhelsetjenesten sendes sms til det mobilnummeret som ble registrert da dere fulgte barnet til tannlegen første gang, altså har dere selv opplyst om nummeret. Det er ingen automatikk i at det er mor sitt nummer. Anonymkode: 968cd...a65 3
Natea Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #20 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos tannhelsetjenesten sendes sms til det mobilnummeret som ble registrert da dere fulgte barnet til tannlegen første gang, altså har dere selv opplyst om nummeret. Det er ingen automatikk i at det er mor sitt nummer. Anonymkode: 968cd...a65 Okay, mulig det er slik på helsestasjonen også da, det virker logisk! Takk ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå