Gå til innhold

Vikar og tilknytning til arbeidsplassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppleves vikarrollen for dere som er vikar? Kjenner dere på tilhørighet og tilknytning, eller blir det «dem» og «deg»? 
Blir dere inkludert, og får dere god opplæring og oppfølging? 

Snuser litt på vikariat, men er redd jeg vil føle meg utenfor og «mindreverd» på arb.plassen som vikar. 

Anonymkode: ef301...c06

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan oppleves vikarrollen for dere som er vikar? Kjenner dere på tilhørighet og tilknytning, eller blir det «dem» og «deg»? 
Blir dere inkludert, og får dere god opplæring og oppfølging? 

Snuser litt på vikariat, men er redd jeg vil føle meg utenfor og «mindreverd» på arb.plassen som vikar. 

Anonymkode: ef301...c06

Dem og meg. Passer meg ypperlig. Slipper ansvaret som følger med fast stilling.

Anonymkode: 31d99...341

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare vært vikar 1 gang. Ble kjempeintegrert og det var umulig for dem å ikke skulle ha meg med videre, så jeg fikk fast jobb😊

Anonymkode: 22310...83d

• Liker 3
Skrevet

Jeg har to veldig forskjellige opplevelser som vikar. Første gangen ble jeg godt tatt i mot, ble integrert og det var ikke noe "dem og meg" mellom de fast ansatte og meg.

Nå er jeg vikar for andre gang, i et annet firma, og der er det helt annerledes. Jeg har blitt tatt godt i mot, men er en tydelig "oss og deg" holdning blant de faste. Butikksjefen bidrar til det, bl.a. er jeg ikke bedt med på julebordet siden jeg er vikar. Siden vikariatet er seks måneder og en 80% stilling synes jeg det er dårlig. Trives forsåvidt greit til tross for det.

Anonymkode: e6762...5a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...