AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Det høres absolutt ut som et tilfelle av heftig psykiatri, og det er godt mulig... 🙈 Men saken er i alle fall at jeg i flere år har fått "tegn" (vil ikke si eksakt hvordan det skjer, men kan også være gjennom drømmer, o.l.) på ting som skal skje - og som stemmer! Det her handler ikke om hvem som kommer til å vinne i lotto, store verdenstragedier, nyheter og slike ting, men heller små, trivielle ting som går på meg og mitt liv. Jeg kan f.eks. vite når jeg snakker med noen, som det der og da ikke er sannsynlig at jeg vil ha noe med å gjøre igjen, så får jeg et "flash" av syner om at vi har kontakt igjen. Det kan ta år og dag, men det vil skje. Jeg kan drømme at noen ringer, sender en sms/snap, osv., og så skjer det senere. Det er ikke ting som er sannsynlig at vil skje, og gjelder spesielle tilfeller som at jeg vil høre fra en date jeg sist snakket med for flere år siden, og lignende. Folk vil kanskje si at det er selvoppfyllende profeti, men jeg tar absolutt IKKE kontakt selv. Jeg lurer på om flere opplever dette? Og hva som er vitsen med å vite dette? Forøvrig visste jeg også at bestevenninnen min var gravid FØR hun fortalte det, fordi jeg hadde en levende drøm av at hun og jeg sto oppe ved døpefontenen, flere uker i forveien. Når hun senere sa "jeg må fortelle noe", fikk jeg en følelse av at ting "falt på plass". Har mange sånne opplevelser, veldig merkelig!! Anonymkode: 0c032...69b 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Skrevet 25. oktober 2021 Du har god intuisjon det er intuisjonen din som er godt utviklet Anonymkode: bd229...adf 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Skrevet 25. oktober 2021 Confirmation bias kalles det Anonymkode: 51407...686 8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #4 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 13.35): Det høres absolutt ut som et tilfelle av heftig psykiatri, og det er godt mulig... 🙈 Men saken er i alle fall at jeg i flere år har fått "tegn" (vil ikke si eksakt hvordan det skjer, men kan også være gjennom drømmer, o.l.) på ting som skal skje - og som stemmer! Det her handler ikke om hvem som kommer til å vinne i lotto, store verdenstragedier, nyheter og slike ting, men heller små, trivielle ting som går på meg og mitt liv. Jeg kan f.eks. vite når jeg snakker med noen, som det der og da ikke er sannsynlig at jeg vil ha noe med å gjøre igjen, så får jeg et "flash" av syner om at vi har kontakt igjen. Det kan ta år og dag, men det vil skje. Jeg kan drømme at noen ringer, sender en sms/snap, osv., og så skjer det senere. Det er ikke ting som er sannsynlig at vil skje, og gjelder spesielle tilfeller som at jeg vil høre fra en date jeg sist snakket med for flere år siden, og lignende. Folk vil kanskje si at det er selvoppfyllende profeti, men jeg tar absolutt IKKE kontakt selv. Jeg lurer på om flere opplever dette? Og hva som er vitsen med å vite dette? Forøvrig visste jeg også at bestevenninnen min var gravid FØR hun fortalte det, fordi jeg hadde en levende drøm av at hun og jeg sto oppe ved døpefontenen, flere uker i forveien. Når hun senere sa "jeg må fortelle noe", fikk jeg en følelse av at ting "falt på plass". Har mange sånne opplevelser, veldig merkelig!! Anonymkode: 0c032...69b Jøss, grattis! Kanskje du skal jobbe videre med å utforske og forsterke evnene dine? At det er det som er meninga? Anonymkode: 8dc25...066
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 Enkel psykologi: Alle har hundrevis av tanker og "intuisjoner" i løpet av en dag. Når en av de plutselig stemmer så er det den man legger vekt på og så siler man ut alt det andre. Jeg har tenkte og bekymret meg mye over at noe ville gå galt da søsteren min ble gravid (fordi hun ønsket det så sterkt og de har prøvd i mange år), og så spontanabotterte hun 😞 Men jeg hadde enda mer bekymringer denne gangen hun ble gravid, og nå går det fint og hun skal føde straks. Har også fått følelsen av at besteforeldrene mine skal dø. Men de lever ennå. En gang skal de dø, da. Men ikke pga "intuisjonen" min. Anonymkode: 12902...697 9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Enkel psykologi: Alle har hundrevis av tanker og "intuisjoner" i løpet av en dag. Når en av de plutselig stemmer så er det den man legger vekt på og så siler man ut alt det andre. Jeg har tenkte og bekymret meg mye over at noe ville gå galt da søsteren min ble gravid (fordi hun ønsket det så sterkt og de har prøvd i mange år), og så spontanabotterte hun 😞 Men jeg hadde enda mer bekymringer denne gangen hun ble gravid, og nå går det fint og hun skal føde straks. Har også fått følelsen av at besteforeldrene mine skal dø. Men de lever ennå. En gang skal de dø, da. Men ikke pga "intuisjonen" min. Anonymkode: 12902...697 Det er ikke alltid så enkelt og en logisk forklaring på alt. Har du en logisk forklaring på at jeg drømte om en leilighet og alle detaljene rundt den, og 4 år senere flyttet jeg inn i den leiligheten? Eller en gang jeg drømte om en hvit bil som kjørte utenfor et stup og noen dager senere døde søsteren til ei venninne i en bilulykke i en hvit bil. Dette er mange år siden nå, og hadde ofte slike drømmer. Lenge siden sist nå. Anonymkode: a3478...eb2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke alltid så enkelt og en logisk forklaring på alt. Har du en logisk forklaring på at jeg drømte om en leilighet og alle detaljene rundt den, og 4 år senere flyttet jeg inn i den leiligheten? Eller en gang jeg drømte om en hvit bil som kjørte utenfor et stup og noen dager senere døde søsteren til ei venninne i en bilulykke i en hvit bil. Dette er mange år siden nå, og hadde ofte slike drømmer. Lenge siden sist nå. Anonymkode: a3478...eb2 Tilfeldigheter kalles det. Anonymkode: 930af...e60 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 Ikke tilfeldig nei. Anonymkode: f58f2...290
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tilfeldigheter kalles det. Anonymkode: 930af...e60 Ja du får tro det. Menneskehjernen er jo skapt for å tenke ut logiske ting. Det er tryggest. Anonymkode: a3478...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #10 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke alltid så enkelt og en logisk forklaring på alt. Har du en logisk forklaring på at jeg drømte om en leilighet og alle detaljene rundt den, og 4 år senere flyttet jeg inn i den leiligheten? Eller en gang jeg drømte om en hvit bil som kjørte utenfor et stup og noen dager senere døde søsteren til ei venninne i en bilulykke i en hvit bil. Dette er mange år siden nå, og hadde ofte slike drømmer. Lenge siden sist nå. Anonymkode: a3478...eb2 Åh🙈 Kjente det var litt ekkelt å lese det der, for jeg pleier også å oppleve det du beskriver. Er nesten redd for å drømme jeg😂🥺🙈 Anonymkode: b86ad...068 1
TheHairyToothfairy Skrevet 25. oktober 2021 #11 Skrevet 25. oktober 2021 du, kan vi møtes en kveld? jeg spanderer god mat og hyggelig stemning, og så prater vi om lotto-tall?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #12 Skrevet 25. oktober 2021 Man husker mye bedre alt som gikk i oppfyllelse. Mens tanker man har hele tiden som ikke skjer glemmes fort. Anonymkode: fd7bb...c00 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #13 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg hadde det slik i en fase av livet. Jeg var ekstremt sårbar, deprimert og kanskje derfor mer mottakelig. Har alltid hatt en sterk intuisjon, men disse årene var det langt mer. Drømte om ting som skulle skje, visste det på forhånd når venninner fortalte meg "nyheter", så og kjente andres smerte, leste andres følelser bare med et blikk. Husker en dag jeg handlet og fikk øyekontakt med en kvinne. Ble helt satt ut av hva jeg så og kjente. Hun var helt på avgrunnen og i store psykiske smerter. Men hun så helt fin og vanlig ut. Den smerten hennes vil jeg aldri glemme. Jeg fikk stadig en følelse av at dette har skjedd før (og det hadde det jo i drømmene). Syntes det var slitsomt og absolutt ikke noe jeg ønsket å utvikle eller forsterke. Nå har jeg bare en god intuisjon og det er mer enn nok. Anonymkode: 11d48...237
Polyester Skrevet 25. oktober 2021 #14 Skrevet 25. oktober 2021 (endret) Jeg har opplevd det samme. Drømte at sjefen min var død og jeg sto og jobbet alene og var plutselig "sjef" i kafeen. To måneder etterpå døde sjefen av kreft i pancreas. Dette må jeg ha merket, kanskje luktet at hun var syk, og det har lagt seg i underbevisstheten. I minnestunden til den døde sjefen forteller den nye eieren at hun var gravid i 12. uke og at jeg kom til å være midlertidig leder. Hun hadde nettopp fått et barn og da får man jo fort ett til. Det er også lett å merke når noen er gravid, så det la seg nok også i underbevisstheten. Også drømte jeg det slik det senere skjedde. En annen forklaring er falske minner. Det er umulig å huske noe akkurat slik man opplevde det. Så man husker feil og forvrir det til hvordan man vil at det skal være. Endret 25. oktober 2021 av Polyester 4
K.B. Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 13.35): Det høres absolutt ut som et tilfelle av heftig psykiatri, og det er godt mulig... 🙈 Men saken er i alle fall at jeg i flere år har fått "tegn" (vil ikke si eksakt hvordan det skjer, men kan også være gjennom drømmer, o.l.) på ting som skal skje - og som stemmer! Det her handler ikke om hvem som kommer til å vinne i lotto, store verdenstragedier, nyheter og slike ting, men heller små, trivielle ting som går på meg og mitt liv. Jeg kan f.eks. vite når jeg snakker med noen, som det der og da ikke er sannsynlig at jeg vil ha noe med å gjøre igjen, så får jeg et "flash" av syner om at vi har kontakt igjen. Det kan ta år og dag, men det vil skje. Jeg kan drømme at noen ringer, sender en sms/snap, osv., og så skjer det senere. Det er ikke ting som er sannsynlig at vil skje, og gjelder spesielle tilfeller som at jeg vil høre fra en date jeg sist snakket med for flere år siden, og lignende. Folk vil kanskje si at det er selvoppfyllende profeti, men jeg tar absolutt IKKE kontakt selv. Jeg lurer på om flere opplever dette? Og hva som er vitsen med å vite dette? Forøvrig visste jeg også at bestevenninnen min var gravid FØR hun fortalte det, fordi jeg hadde en levende drøm av at hun og jeg sto oppe ved døpefontenen, flere uker i forveien. Når hun senere sa "jeg må fortelle noe", fikk jeg en følelse av at ting "falt på plass". Har mange sånne opplevelser, veldig merkelig!! Anonymkode: 0c032...69b Høres ut som du bør oppsøke hjelp. Hvis du innbiller deg at du virkelig får små bilder i hodet der du ser fremtiden, så er du enten overtroisk eller du har mentale problemer, eller begge deler. At dette forumet tar så lett på dette er en gåte da overtro og folk som hevder de er synske kan gjøre ganske så stor skade. Hvis du lurer på forklaringen på hvorfor du noen ganger har rett om fremtiden, så bør du lære deg sannsynlighetsberegning. Gitt hvor enormt mange tanker vi har i løpet av en dag og at en god del av de tankene er om ting som ligger frem i tid, så er det ikke så rart at man noen ganger opplever å ha tenkt på noe, så se det i virkeligheten på et senere tidspunkt. Det faktum betyr ikke at du kan se inn i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #16 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 13.35): Jeg kan f.eks. vite når jeg snakker med noen, som det der og da ikke er sannsynlig at jeg vil ha noe med å gjøre igjen, så får jeg et "flash" av syner om at vi har kontakt igjen. At du tenker på at dere skal snakke sammen igjen? Hva med alle du ikke snakker med igjen? AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 13.35): Det her handler ikke om hvem som kommer til å vinne i lotto, store verdenstragedier, nyheter og slike ting, men heller små, trivielle ting som går på meg og mitt liv. Dette kalles også deja vu. Og før du sier at det ikke er deja vu, opplever du det? Hvordan merker du forskjellen på deja vu og synske anfall? Anonymkode: 706bc...593 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #17 Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At du tenker på at dere skal snakke sammen igjen? Hva med alle du ikke snakker med igjen? Dette kalles også deja vu. Og før du sier at det ikke er deja vu, opplever du det? Hvordan merker du forskjellen på deja vu og synske anfall? Anonymkode: 706bc...593 Velger å svare her jeg. Ved déjà vu så får man følelsen der og da at dette har man vært med på før, dette stedet og hendelsen man befinner seg i akkurat nå føler man at man har opplevd før. Det varer en kort stund og så går det over. Ved klarsynthet så får man ofte opp bilder og følelser av hendelser som kommer til å skje, eller har skjedd med personer rundt seg eller seg selv. Det er ikke bare en kort følelse av samme minne slik som déjà vu. Anonymkode: a3478...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #18 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg drømte at jeg fikk kreft, men bare noen dager etter, så fikk ei tante av meg kreft. Anonymkode: 62588...e8b
Wilma89 Skrevet 26. oktober 2021 #19 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg opplever også dette regelmessig, men ikke noe jeg snakker om. Jeg har ingen kontroll på det og jeg høres bare klin gal ut. Feks da jeg så samboeren min for første gang, var det første jeg tenkte, «oi.. der er kjæresten min». 15 år senere og vi er fortsatt sammen. Alle tre boligene vi har kjøpt sammen, har jeg visst at det var her vi skulle bo, i det vi åpnet døren på visning. Den siste var vi tilfeldigvis på visning i et par hus ved siden av først. I det vi kjører forbi et «tilfeldig» hus på vei til visning er det første jeg tenkte «jammen det er jo der vi skal bo». To uker senere kommer huset ut for salg og vi vant budrunden🤷♀️. Er sånne tilfeldigheter relativt ofte. Merkelig greie. 2
Gjest laPistola Skrevet 26. oktober 2021 #20 Skrevet 26. oktober 2021 Opplever sånne ting hele tiden. Drømmer og « vet» om graviditeter og dødsfall på forhånd. Blir noen ganger ekstremt utrolig uten og vite hvorfor. En gang jeg var urolig ble jeg overtalt til og gå til en healer. Healeren var også urolig, det ville skje noe voldsomt som ville endre verden, det visste healeren og jeg og andre healere mente hun. Jeg tenkte hun ikke var riktig god, gikk på cafe for og spise en hyggelig lunsj som ble avbrutt av at et fly styrtet inn i twin tower. Tenker at det er tilfeldig, men det har fortsatt sånn. Skremmer meg egentlig. Drømmer og uro. Det er vanskelig og snakke om, de fleste vil jo forenkle det til tilfeldigheter, og det er godt mulig det er det. Kjipt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå