AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Vi har slitt lenge pga ulikheter når vi er uenige og i krangel. Min samboer blir alltid usakelig og ufin i en krangel. Dette har gjort at jeg har trekkt meg bort fra han i perioder. Hver gang han hisser seg å kommer med usakeligheter/personangrep er det noe av følelsene som dør og jeg får ein ekkel følelse inni meg. Jeg er nok ekstra sensitiv og burde nok ikke tatt til meg alt han sier, men det er enklere sagt enn gjort. Vi har ikke priotert oss på lenge pga han jobber hele tiden. I helga spanderte jeg konsert, middag og drikke på han. Jeg hadde gledet meg lenge til denne konserten. Han var i god steming å ble fort full, viste kjærlighet noe han sjelden gjør. Jeg møtte en bekjent og han og kompisen tok jakkene våres med i gaderoben. Etter 2 timer ringer jeg å etterlyser han/de. Jeg var nok litt oppgitt i stemmen, men det tålte han ikke. Jeg fikk masse stygge usakelige meldinger som ikke hang på greip. Jeg gikk for å finne han, men da var han forsvunnet. Jeg fikk ikke tak i han, men kompisen gjorde og han var dratt hjem... Han sa lykke til videre, lykke til å finne en ny mann å utnytte, han kom ikke til meg når jeg ønsket det og han var ikke noe hore som jeg kunne betale for... Helt syke ting å skjønner ikke hvor det kom fra! Jeg viste noen av meld til kompisen og han sa at han kjente min samboer og han skulle alltid vinne. Hva har dette med å vinne etter🙄 Samboer har rotet det til økonomisk og er nok stresset for tiden, men jeg kjenner dette ødelegger meg. Hver eneste gang jeg irriterer han spyr han ut usakelige og ufine ting. Hvorfor gjør folk sånne ting? Pga små barn etc er det ikke bare til å stikke😔 Alt skal være på hans premisser, jeg tar meg av alt her hjemme mens han jobber overtid. Jeg er sliten å lei, lurer egentlig på om han er glad i meg og pga enkelte ting ikke kan gå i fra meg enda. Han låste seg inn på gjesteromme og var der i hele går, mens jeg måtte hente barna 1 time unna å var i selskap aleine. Skikkelig barnslig og egoistisk! Han har ikke sagt et ord siden festen og behandler meg som luft. Han mener garantert at det var min feil pga jeg kjeftet på han, selv om han skrev stygge meld og stakk hjem🙄 Anonymkode: d1706...005 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Åpenbart trenger han å gå i terapi, men dere bør også oppsøke samlivsterapi sammen. Anonymkode: d2cf5...f4a 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åpenbart trenger han å gå i terapi, men dere bør også oppsøke samlivsterapi sammen. Anonymkode: d2cf5...f4a Vi har gått lenge på fvk uten at det hjelper😔 Anonymkode: d1706...005
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har gått lenge på fvk uten at det hjelper😔 Anonymkode: d1706...005 Gå til en psykolog som har samlivsterapi som spesialfelt. Og så må mannen din begynne i terapi individuelt. Anonymkode: d2cf5...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gå til en psykolog som har samlivsterapi som spesialfelt. Og så må mannen din begynne i terapi individuelt. Anonymkode: d2cf5...f4a Takk for tips, han vil nok aldri innrømme at det er noe galt han gjør... Anonymkode: d1706...005
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg ville dratt, også med barn. Hans oppførsel er uakseptabel. Anonymkode: 1402b...ddf 12
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville dratt, også med barn. Hans oppførsel er uakseptabel. Anonymkode: 1402b...ddf Takk for svar. Jeg begynner å lure om det er jeg som fremprovoserer den siden i han, men innerst inne kjenner jeg at dette ikke er bra for verken meg eller ungene☺️ Han har mange gode sider og jeg har vært gift tidligere, så det sitter langt inne å gi opp😔 Anonymkode: d1706...005
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Jeg begynner å lure om det er jeg som fremprovoserer den siden i han, men innerst inne kjenner jeg at dette ikke er bra for verken meg eller ungene☺️ Han har mange gode sider og jeg har vært gift tidligere, så det sitter langt inne å gi opp😔 Anonymkode: d1706...005 Nei, når du "begynner å lure", betyr det at han driver med gaslighting. "Om jeg ikke var sånn, ville han vært grei..." "Om jeg ikke sa det der, ville han ikke reagert sånn..." "Det er sikkert meg det er noe feil med, jeg må passe på hva jeg sier og hva jeg gjør" "Han er egentlig helt grei, så det at han reagerer så dårlig må være min feil" Høres kjent ut? Anonymkode: 1402b...ddf 9
Nymerïa Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Pga små barn etc er det ikke bare til å stikke Jo, det synes jeg det er. Jeg tror ikke et øyeblikk at han klarer å skjerme barna i dette, i og med at selv ikke ser at han har et problem. Og da er det bare et spørsmål om tid før barna lærer at det er greit å behandle deg respektløst. Jeg synes du skal stikke, og hvis han begynner å angre seg så skal du stille krav. Å stikke er den eneste måten du får signalisert at dette finner du deg ikke i, på en måte slik at det går inn i skallen hans. 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 NymeriaRhoynar skrev (23 minutter siden): Jo, det synes jeg det er. Jeg tror ikke et øyeblikk at han klarer å skjerme barna i dette, i og med at selv ikke ser at han har et problem. Og da er det bare et spørsmål om tid før barna lærer at det er greit å behandle deg respektløst. Jeg synes du skal stikke, og hvis han begynner å angre seg så skal du stille krav. Å stikke er den eneste måten du får signalisert at dette finner du deg ikke i, på en måte slik at det går inn i skallen hans. Ja, eller at barna lærer at et sånt forhold er «normalt» og tar det med seg videre i livet. Anonymkode: 1402b...ddf 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 NymeriaRhoynar skrev (21 minutter siden): Jo, det synes jeg det er. Jeg tror ikke et øyeblikk at han klarer å skjerme barna i dette, i og med at selv ikke ser at han har et problem. Og da er det bare et spørsmål om tid før barna lærer at det er greit å behandle deg respektløst. Jeg synes du skal stikke, og hvis han begynner å angre seg så skal du stille krav. Å stikke er den eneste måten du får signalisert at dette finner du deg ikke i, på en måte slik at det går inn i skallen hans. Takk for svar, jeg tror faktisk ikke at han kommer til å kjempe for meg/oss, for sånn han behandler meg virker det som han gir faen😔 Jeg har selv vært ganske kald over en lengre periode, men når følelsene mine ikke blir tatt hensyn til og når han blir sånn i krangler, så klarer jeg ikke gi av meg selv. Det er ganske komplisert med tanke på flytte fra hverandre nå pga husprosjekt og barna jeg har fra før, ellers hadde jeg nok gått for lenge siden selv om jeg skulle ønske det kun var en krise og at vi kom oss gjennom dette, men jeg sliter å tro på at hans reaksjonsmønster vil forandre seg når han ikke får viljen sin eller når jeg krever noe av han eller når jeg sier nei! Anonymkode: d1706...005 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Han kommer ikke til å unnskylde seg denne gangen heller, han pleier si at jeg aldri sier unnskyld men det er pga han blir så usakelig å ufin mot meg og jeg føler ikke for å unnskylde meg da! Anonymkode: d1706...005 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, når du "begynner å lure", betyr det at han driver med gaslighting. "Om jeg ikke var sånn, ville han vært grei..." "Om jeg ikke sa det der, ville han ikke reagert sånn..." "Det er sikkert meg det er noe feil med, jeg må passe på hva jeg sier og hva jeg gjør" "Han er egentlig helt grei, så det at han reagerer så dårlig må være min feil" Høres kjent ut? Anonymkode: 1402b...ddf Så når jeg får vite av min kone at jeg må forandre på noe for at vi skal ha det bra så er det gaslighting hun driver med? Anonymkode: 4043a...1f3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Forstår jeg dette rett? Du hadde invitert på middag og konsert; på konserten blir han borte med en kompis i to timer, og når du ringer og spør hvor han er så blir han pissfornærmet og drar hjem!?!? Kan gjesterommet låses fra yttersiden, for det hadde ærlig talt fristet hvis det var meg! Anonymkode: c89e2...d6e 13
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår jeg dette rett? Du hadde invitert på middag og konsert; på konserten blir han borte med en kompis i to timer, og når du ringer og spør hvor han er så blir han pissfornærmet og drar hjem!?!? Kan gjesterommet låses fra yttersiden, for det hadde ærlig talt fristet hvis det var meg! Anonymkode: c89e2...d6e Jepp, han hadde visst sagt i fra at han gikk med kompisen på utestedet ved siden av. Jeg hadde kjeftet på han, ja jeg var nok litt irritert men så er alt jeg sier kjeft i følge han. Han var ganske full og hadde nok ikke kontroll på hva klokken var. Han kunne bare sagt at han kom ned til meg at han hadde glemt tid å sted eller om jeg ville komme til han. Jeg sendte vipps krav til han for det jeg vippset han, det var nok da det bikket over for han. Å si at jeg kjøpte han for å ha han me er jo helt sykt. Jeg ønsket jo tilbringe kvelden med han! Anonymkode: d1706...005
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Så når jeg får vite av min kone at jeg må forandre på noe for at vi skal ha det bra så er det gaslighting hun driver med? Anonymkode: 4043a...1f3 Spørs hva og hvordan hun sier det. Hvorfor er det DU som må forandre på noe, forresten? Anonymkode: 1402b...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp, han hadde visst sagt i fra at han gikk med kompisen på utestedet ved siden av. Jeg hadde kjeftet på han, ja jeg var nok litt irritert men så er alt jeg sier kjeft i følge han. Han var ganske full og hadde nok ikke kontroll på hva klokken var. Han kunne bare sagt at han kom ned til meg at han hadde glemt tid å sted eller om jeg ville komme til han. Jeg sendte vipps krav til han for det jeg vippset han, det var nok da det bikket over for han. Å si at jeg kjøpte han for å ha han me er jo helt sykt. Jeg ønsket jo tilbringe kvelden med han! Anonymkode: d1706...005 TS, du prøver å rettferdiggjøre oppførselen hans. «Det er ikke så ille», «han var full»... Les dette en gang til: AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, når du "begynner å lure", betyr det at han driver med gaslighting. "Om jeg ikke var sånn, ville han vært grei..." "Om jeg ikke sa det der, ville han ikke reagert sånn..." "Det er sikkert meg det er noe feil med, jeg må passe på hva jeg sier og hva jeg gjør" "Han er egentlig helt grei, så det at han reagerer så dårlig må være min feil" Høres kjent ut? Anonymkode: 1402b...ddf Anonymkode: 1402b...ddf 6
got2go Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 Altså ts. Les over det du skriver her. Hvorfor er du sammen med han? Og IKKE skriv pga barnet, for både du og barnet vil få det mye bedre alene. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #19 Skrevet 24. oktober 2021 got2go skrev (14 minutter siden): Altså ts. Les over det du skriver her. Hvorfor er du sammen med han? Og IKKE skriv pga barnet, for både du og barnet vil få det mye bedre alene. 😔 Jeg straffer nok meg selv pga jeg ikke har klar å vise kjærlighet i det siste, men jeg kjenner at hver gang hn blir sånn så tenker jeg at jeg er sammen med feil mann, jeg elsker nok den mannen han var når han var forelsket, men ser jo at det alltid er han som skal ha det siste ordet. Jeg ser tendensene hvordan han kan være nå å frykter det blir et helvette å samarbeide med han. Det er som sagt komplisert med husprosjekt og mine store barn, men jeg kjenner at jeg ikke klarer å ha det sånn så mye lenger men føler jeg bør vente til de store er ferdig med grunnskolen😔 Det er også økonomiske utfordringer.. Anonymkode: d1706...005 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #20 Skrevet 24. oktober 2021 Har dere felles barn? Er du kun sammen med han fordi brudd er vanskelig? Anonymkode: 5c6f8...e68 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå