Gå til innhold

Nesten alle beholder overskudd etter korona: – Prøvde ikke utnytte ordningene, sier Kurt Nilsens manager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.aftenposten.no/kultur/i/a74gP5/nesten-alle-beholder-overskudd-etter-korona-proevde-ikke-utnytte-ord

Hvorfor vil de ikke betale tilbake pengene når de går med overskudd?

image.png.8423638e7ae075be743486b9c1fb008e.png

Eventuelt betale overskuddet tilbake til staten. Sigrid Raabe er den eneste som har betalt tilbake pengene. Alan Walker ga dem videre til andre musikere i form av stipend.

Resten opptrer som grådige griser. Jeg kommer ihvertfall ikke til å støtte dem med mine penger. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun Sigrid  som ga tilbake alt 🙌👌 unner jeg all suksess og fremtidig cash! De andre som uansett gikk i pluss men beholdt alle pengene, unner jeg ikke en dritt. Hadde ikke sponset de med 1 kr. 

• Liker 10
Skrevet

De burde jo ikke fått lov til å beholde overskuddet. Ikke greit at skattebetalere skal betale for Truls Svendsens hytte.

• Liker 8
Skrevet
Babushka skrev (3 timer siden):

De burde jo ikke fått lov til å beholde overskuddet. Ikke greit at skattebetalere skal betale for Truls Svendsens hytte.

Enig at staten må kreve tilbake pengene. Gikk du med overskudd, så kan du fint betale tilbake beløpet.

Jeg ble litt svimmel av disse 13 mil som ble tildelt 1 artist. Max sløseri av skattepenger. 

• Liker 9
Gjest HarryDotter
Skrevet

Eliten sørger for eliten. Sånn fungerer verden.

Skrevet

Norwegian fikk også krisepakker, men delte likevel ut saftige bonuser til toppledelsen. Total mangel på moral. 

• Liker 11
Skrevet

Æsj.😠

All honnør til Sigrid som betalte tilbake, nå fikk jeg faktisk masse respekt for henne 🙏

Resten kan ryke og reise, ikke akkurat Guds gave til musikken de fleste av dem, Kurt Nilsen (æsj!!!!🤢) tjener vel inn mesteparten av årslønna på sentimentale julekonserter, ditto Hanne Krogh, og Postgiro og Vassend ekstra æsj!!!🤮

At disse folka fikk millioner av kroner mens hardtarbeidende folk i småforetak gikk konkurs til høyre og venstre er en evig skamplett på Erna-regjeringa. 😡

• Liker 5
Skrevet
HarryDotter skrev (11 timer siden):

Eliten sørger for eliten. Sånn fungerer verden.

Stygt redd for det ja.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (På 24.10.2021 den 22.43):

Enig at staten må kreve tilbake pengene. Gikk du med overskudd, så kan du fint betale tilbake beløpet.

Jeg ble litt svimmel av disse 13 mil som ble tildelt 1 artist. Max sløseri av skattepenger. 

Når Kurt Nilsen fikk 13 mill og bare satt igjen med 619000 selv så tyder det på at pengene har gått til å betale for noe annet, f.eks. i forbindelse med prosjekter. Man betaler liksom ikke 13 mill for å holde en person i gang. Det er for å drifte noe større. Jeg kan tenke meg at Nilsens prosjekter/leverandører/hjelpere hadde en fet bunke regninger, som kunne ledet til et ras av konkurser og personlige tragedier dersom det ikke kom tilskudd.

Det er mange som driver med å rigge konserter og sånn, som kankje har mye utstyr de leier ut, som har gått på en alvorlig coronasmell i f.eks sin enmannsbedrift. Disse har i stor grad vært nødt til å finne seg arbeid utenfor sin bransje.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet
I Grosny skrev (1 minutt siden):

Når Kurt Nilsen fikk 13 mill og bare satt igjen med 619000 selv så tyder det på at pengene har gått til å betale for noe annet, f.eks. i forbindelse med prosjekter. Man betaler liksom ikke 13 mill for å holde en person i gang. Det er for å drifte noe større. Jeg kan tenke meg at Nilsens prosjekter/leverandører/hjelpere hadde en fet bunke regninger, som kunne ledet til et ras av konkurser og personlige tragedier dersom det ikke kom tilskudd.

Det er mange som driver med å rigge konserter og sånn, som kankje har mye utstyr de leier ut, som har gått på en alvorlig coronasmell i f.eks sin enmannsbedrift. Disse har i stor grad vært nødt til å finne seg arbeid utenfor sin bransje.

Jeg kjenner godt en kul og hyggelig fyr som stort sett jobber med konserter og sånn.

Det har ikke vært noe fint år for han, for å si det sånn.

• Liker 3
Skrevet
Babushka skrev (På 24.10.2021 den 23.31):

Norwegian fikk også krisepakker, men delte likevel ut saftige bonuser til toppledelsen. Total mangel på moral. 

Og fullt forutsigbart. Det var derfor partiene på venstresiden ville stille som krav at penger til overs ble tilbakebetalt, men dette ble nedstemt av høyresiden.

• Liker 2
Skrevet
Nicathv skrev (Akkurat nå):

Og fullt forutsigbart. Det var derfor partiene på venstresiden ville stille som krav at penger til overs ble tilbakebetalt, men dette ble nedstemt av høyresiden.

Opplegg som dette her er en av grunnene til at jeg aldri vil stemme på et parti til høyre for Sp.

• Liker 1
Skrevet
I Grosny skrev (5 timer siden):

Vi vet ikke hva de 13 mil ble brukt til. Likevel er det 100% feil at 13 mil skattekroner gikk til 1 artist og hans ukjent forbruk. Det er tretten millioner skattekroner. Pengene kunne med fordel blitt brukt til noe fornuftig innen for eksempel helse, eldreomsorg, til og med veier, jernbane eller barnehager/skoler. Kjente, vellykkede artister som år etter år har tjent godt burde klare seg 1-2 år med sparepengene sine uten at staten må redde dem.

Jeg mistet ihvertfall respekt for de som ikke betaler tilbake pengene de har fått. Alan Walker donerte sine som også teller positivt, men kun Sigrid Raabe gjorde det rette og betalte tilbake.

• Liker 2
Skrevet
Nicathv skrev (22 timer siden):

Hvorfor det egentlig? "Vanlige dødelige" måtte betale tilbake forskudd på dagpenger fra NAV. Men ikke disse kjendisene.

• Liker 1
Skrevet (endret)
ItchyBitchySpider skrev (37 minutter siden):

Hvorfor det egentlig? "Vanlige dødelige" måtte betale tilbake forskudd på dagpenger fra NAV. Men ikke disse kjendisene.

Fordi de driver bedrifter. Høyre mener at man ikke må "straffe" bedrifter som går med overskudd og har fått ekstra penger fra skattebetalerne. Hvordan det er mulig å mene at det er en straff å betale tilbake nødstøtte når man har masse penger til overs og ikke trenger nødstøtten, er for meg en gåte.

Det har nok med høyrepartienes (spesielt Høyres) ideologi å gjøre - står det mellom vanlige mennesker og en bedrift/rike bedriftseiere, så vil de systematisk velge bedriftens side.

Sanner: - Vi kan ikke straffe dem som har snudd krise til vekst - mn24.no

Endret av Nicathv
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...