AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Hei, Jeg har kjøpt meg en rekkehusleilighet som har laminatgulv på alle rom. Dette gulvet er veldig kontrastfult i fargen, altså lyse og mørke planker om hverandre. Ser urolig ut, på en måte. Det er også ganske "gult" synes jeg, se vedlagt bilde. Jeg har lyst å male det, evt starte på et av rommene, feks da soverommene. Er det noen som har prøvd dette og har erfaringer å dele? og hva synes du om gulvet? stygt? Anonymkode: 6326b...dd6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg tror ikke maling vil se noe bedre ut, og jeg tror heller ikke maling hefter særlig godt på laminatgulv. Anonymkode: 4caa2...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke maling vil se noe bedre ut, og jeg tror heller ikke maling hefter særlig godt på laminatgulv. Anonymkode: 4caa2...bd9 gulvet skal jeg nok skifte med tid. men akkurat nå har jeg ikke råd, hehe. leser på nett at maling skal gå greit, men tør ikke starte med stua. Anonymkode: 6326b...dd6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 https://www.fargerike.no/tips-rad/male-inne/hvordan-male-gulv/ Anonymkode: 6326b...dd6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Malte lignende (men mer nedslitte) laminatgulv på barnerom i forrige leilighet. Det ble veldig fint, mye bedre enn jeg hadde håpet på. Holdt godt de tre årene vi bodde der etterpå. Anonymkode: d7097...5a0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg vil tro det skal gå bra, om du gir gulvet et lett puss med fint papir, deretter heftgrunn. Men det er ikke bare billig å male gulv heller - kanskje vil det lønne seg å heller spare de kronene, og få raskere råd til nye gulv? Sånn generelt synes jeg ikke gulvet er stygt, men det kommer jo helt an på farge på vegg og møblement. Anonymkode: b0eb0...788
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Malte lignende (men mer nedslitte) laminatgulv på barnerom i forrige leilighet. Det ble veldig fint, mye bedre enn jeg hadde håpet på. Holdt godt de tre årene vi bodde der etterpå. Anonymkode: d7097...5a0 så bra, du har ikke før etter bilde? Du måtte ikke pusse gulvene først? Ser jo at med laminat så trenger man visst ikke det, men man må bare vaske godt, male heft maling og så maling etterpå. jeg tenker jo at det er best å starte på soverommene som en test. Tenker det blir hvite gulv, og så litt mørkere fare på veggene. Anonymkode: 6326b...dd6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil tro det skal gå bra, om du gir gulvet et lett puss med fint papir, deretter heftgrunn. Men det er ikke bare billig å male gulv heller - kanskje vil det lønne seg å heller spare de kronene, og få raskere råd til nye gulv? Sånn generelt synes jeg ikke gulvet er stygt, men det kommer jo helt an på farge på vegg og møblement. Anonymkode: b0eb0...788 Kan jo være jeg velger å bare male gulvene på soverommene. og så skifte gulvet på stua etterhvert. Anonymkode: 6326b...dd6
Leo Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg synes slike gulv er mye finere enn de "grå plankene" alle legger nå for tiden og hadde helt sikkert ikke kommet til å bruke tid og penger på å male dem. Det ser forresten mer ut som tynnparkett (Tarkett valnøtt for å være helt spesifikk) enn laminat. Nå mener jeg ikke at du nødvendigvis må like det, men jeg ville som foreslått over her heller ha spart de tusenlappene du sparer på å ikke male til å legge nytt gulv. Skikkelig gulvmaling er dyrt og det er arbeidskrevende å få det pent. Spesielt på store flater. 1
Leo Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 Og hvis du skal ha hvite gulv så bør du være ekstremt glad i å støvsuge og vaske. Bare nevner det... 😉 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Leo skrev (1 time siden): Jeg synes slike gulv er mye finere enn de "grå plankene" alle legger nå for tiden og hadde helt sikkert ikke kommet til å bruke tid og penger på å male dem. Det ser forresten mer ut som tynnparkett (Tarkett valnøtt for å være helt spesifikk) enn laminat. Nå mener jeg ikke at du nødvendigvis må like det, men jeg ville som foreslått over her heller ha spart de tusenlappene du sparer på å ikke male til å legge nytt gulv. Skikkelig gulvmaling er dyrt og det er arbeidskrevende å få det pent. Spesielt på store flater. Takk. Stod laminat i salgsoppgaven.. mulig huseier ikke vet mer Anonymkode: 6326b...dd6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Leo skrev (1 time siden): Jeg synes slike gulv er mye finere enn de "grå plankene" alle legger nå for tiden og hadde helt sikkert ikke kommet til å bruke tid og penger på å male dem. Det ser forresten mer ut som tynnparkett (Tarkett valnøtt for å være helt spesifikk) enn laminat. Nå mener jeg ikke at du nødvendigvis må like det, men jeg ville som foreslått over her heller ha spart de tusenlappene du sparer på å ikke male til å legge nytt gulv. Skikkelig gulvmaling er dyrt og det er arbeidskrevende å få det pent. Spesielt på store flater. Tror du har rett du. Anonymkode: 6326b...dd6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg har kjøpt meg en rekkehusleilighet som har laminatgulv på alle rom. Dette gulvet er veldig kontrastfult i fargen, altså lyse og mørke planker om hverandre. Ser urolig ut, på en måte. Det er også ganske "gult" synes jeg, se vedlagt bilde. Jeg har lyst å male det, evt starte på et av rommene, feks da soverommene. Er det noen som har prøvd dette og har erfaringer å dele? og hva synes du om gulvet? stygt? Anonymkode: 6326b...dd6 Gulvet er stygt, det er jeg enig i. Bytt det ut med parkett først som sist. Gulv og maling er gjennomgående en dårlig kombinasjon pga mye slitasje. Anonymkode: d668b...289
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Kansje jeg kan lakke det? Anonymkode: 6326b...dd6
Leo Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kansje jeg kan lakke det? Anonymkode: 6326b...dd6 Ja, du kan lakke det, men jeg ville ha forhørt meg med en forhandler evt. tatt kontakt med Tarkett for å høre hvilken type lakk det er lurt å bruke. Bare vær klar over at det ikke kan slipes fordi topplaget er for tynt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå