Gå til innhold

Legevakten

Fremhevede innlegg

Gjest mariana
Skrevet

Hei!

Jeg sitte her med 40,2 i feber, et hode som eksploderer snart og mulig urinveisinfeksjon(gjør veldig vondt når jeg tisser). Fastlegen min er stengt for dagen så jeg får ikke gått dit.

Syns dere at dette er alvorlig nok å gå på legevakten for?

Syns over 40 i feber er litt skummelt jeg.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når feberen går over 40 så er det klart man kan ringe legevakten.

Du skal nok se at du får komme inn ganske raskt.

God bedring :klem:

Skrevet

Feber kan gjerne tyde på at infeksjonen beveger seg mot nyrene, så ja..du burde gjøre noe med det.

Belag deg på lang ventetid...UVI er ikke det som prioriteres høyest i legevakten. Og ta med urinprøve.

Skrevet

ja, jeg ville dratt på legevakta om jeg var i din situasjon.

Skrevet

Feber kan gjerne tyde på at infeksjonen beveger seg mot nyrene, så ja..du burde gjøre noe med det.

Belag deg på lang ventetid...UVI er ikke det som prioriteres høyest i legevakten. Og ta med urinprøve.

[/quote

Tror jeg tar meg en tur på legevakta jeg!

Men er man helt nødt til å ta med urinprøve? Føler ikke akkurat for å springe byen rundt etter urinprøveglass :forvirret:

Skrevet

har du ikke med, så får du ta den der.

Skrevet

Men er man helt nødt til å ta med urinprøve? Føler ikke akkurat for å springe byen rundt etter urinprøveglass  :forvirret:

Du må ikke ha det med, men du gjør ting mye lettere for både deg selv og de som jobber på legevakten. Det er ofte sykepleiere som sjekker urinen, og det kan de gjøre mens du venter.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken legevakt du har.... tror Oslo har blitt bedre... Jeg ble sendt hjem derfra en gang med urinveisinfeksjon og femer. Tisset blodklomper :grine2:

Det eneste jg fikk av 2 paralginforte. Akkurat som det hjelper mot urinveis infeksjon.... Glemmer det aldri. Endte med at jeg måtte dra til legevakten i akershus, der en snill sykepleier ga meg urinveisinfeksjon medisin.

Nå har de vel blitt bedre på legvakten i Oslo, men jeg unne ringen en natt der.. Håper ikke det er dit du skal. Lykke til

UV- er noe dritt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...