Gå til innhold

Dere andre som også spiser hamburgere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten de er laget av kyllingkjøtt, eller storfekjøtt.

Tar dere kjøttet ut av fryseren på morgenkvisten for å la det bli opptint i romtemperatur før middagstid, slik at det skal bli lettere å behandle? 

Eller tar dere det ut av fryser rett før du skal lage det?

Disclaimer: Veganere og vegetarianere kan holde seg unna denne tråden.

Anonymkode: abd68...8b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper kjøtt som jeg har i kjøleskapet, ikke som jeg legger i fryseren..

Anonymkode: ac540...fe0

• Liker 2
Skrevet

Fun fact: er en del vegetarianere som lager kjøttburgere til sin familie. Alle skjønte vel du ikke ville ha tips om veggis-burgere når du spesifiserte hvilken burger det var. 

Anonymkode: b9f2a...2d7

Skrevet

Tiner i kjøleskap, ikke på kjøkkenbenken dersom jeg ikke er hjemme og kan følge med på temperaturen på kjøttet. Særlig kvernet kjøtt, vil ikke ha bakterievekst i maten min.. samme med varme matrester. Kjøler ned så raskt som mulig, og setter i kjøleskapet. 

• Liker 2
Skrevet

Burgerkjøtt rett fra fryseren og i pannen 

Anonymkode: 5faac...4b9

Skrevet

Jeg går ut ifra at du snakker om kjøtt (f.eks. kjøttdeig) som man selv former til hamburgere? Det lar jeg alltid tine i kjøleskapet, da jeg ikke ønsker å risikere bakterievekst i kjøttet. Legger det i kjøleskap før jeg legger meg kvelden før.

Man kan eventuelt legge det i vann - i kjøleskapet - fra morgenen av. Da tiner det veldig kjapt og er klart til bruk senere samme dag.

For sånne ferdige hamburgere som man får kjøpt frosne er det bare å kaste i panna mens de fortsatt er frosne. De er så tynne at de tiner mens man steker de.

Anonymkode: d9614...e93

Skrevet

Tiner aldri kjøtt i romtemperatur.

Tiner i kjøleskap eller i kaldt vann. Lar det ligge i romtemperatur maks en halvtimes tid for å temperere.

Skrevet

Jeg kjøper burgerkjøtt fra ferskvaredisken. Om jeg skulle kjøpt fra frysedisken, ville jeg nok stekt dem fra frossen tilstand.

Anonymkode: c5f43...bcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enten de er laget av kyllingkjøtt, eller storfekjøtt.

Tar dere kjøttet ut av fryseren på morgenkvisten for å la det bli opptint i romtemperatur før middagstid, slik at det skal bli lettere å behandle? 

Eller tar dere det ut av fryser rett før du skal lage det?

Disclaimer: Veganere og vegetarianere kan holde seg unna denne tråden.

Anonymkode: abd68...8b0

Er dette i det hele tatt mulig? Det vil jo ikke være mulig å blande sammen en deig når kjøttdeigen er gjennomfrossen.
En pakke kjøttdeig trenger tid for å tines.  Eller mener du f.eks. et stykke høyrygg som du kverner selv? 
Det trenger uansett tid på å tine det også. Og man tiner i kjøleskapet.

Anonymkode: 28896...eaa

Skrevet

Må tines først. Jeg lager pattene av kjøttdeig. Vanskelig å behandle frosset kjøtt.

Anonymkode: 3411e...7bc

Skrevet

Tiner kjøttdeigen i kjøleskapet over natten. Lar hvile på kjøkkenbenken litt før jeg bruker den.

Ferdig formede og fryste hamburgere har jeg ikke erfaring med, men for ferdig formede, rå kjøttboller gjør jeg det på samme måte som kjøttdeigen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...