AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Min mann er såååå morgengretten hver dag. Han smiler ikke, sier ikke god morgen..men etter noen timer våkner han til. Jeg vet ikke hvordan jeg skal leve med det heller ikke hvordan begynne akseptere det?! Jeg blir så irritert fordi jeg er en morgen person og trenger en klem om morgen. Ellers blir dagen ødelagt...?!. Finnes det håp? Anonymkode: ce68f...161
Crazydoglady Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mann er såååå morgengretten hver dag. Han smiler ikke, sier ikke god morgen..men etter noen timer våkner han til. Jeg vet ikke hvordan jeg skal leve med det heller ikke hvordan begynne akseptere det?! Jeg blir så irritert fordi jeg er en morgen person og trenger en klem om morgen. Ellers blir dagen ødelagt...?!. Finnes det håp? Anonymkode: ce68f...161 Han kan vell forandres like lite som du kan på det punktet regner jeg med. Men et voksent menneske greier vell å klemme utav seg et "go morgen" da, som et minimum. Om ikke annet så iallefall svare om du sier det. Har dere snakket om det? Det er vell bare der en må starte. Kan du gjøre noe for å hjelpe på? Feks han kommer å sier morn og gir en klem og setter seg og du går å ordner kaffe til han? Ellers vet jeg ikke, jeg vet bare at den tåka jeg lever i noen timer etter jeg har våknet ikke gir så mye rom for å ta seg sammen, jeg fungerer bare ikke helt rett og slett. Kropp og sinn har ikke kommet igang. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Han trenger ro og fred om morgenen, du trenger en klem. Ingen har rett eller feil, dere har ulike behov. Hva med å ta en prat om det utover dagen, når begge er i godt humør, og se om dere kan finne en løsning som fungerer for dere begge? Anonymkode: 2a700...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Dere har ulike behov. Du kan ikke kreve av han når du ikke respekterer hans behov. Min mann er morgengretten og jeg er plagsomt positiv 😅 Jeg lar mannen min være til jeg ser at han kvinner til. Da får jeg klem og kyss. Er du virkelig så avhengig av en klem burde du heller jobbe litt med deg selv. Du skal ikke la en klem bestemme om dagen din blir god eller dårlig. Da legger du alt for mye ansvar og skyld over på mannen din. Det blir for dumt. Anonymkode: 44531...80b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Herremin hatt. Dere har ulike behov. Suck it up. Samme har vi her i huset, men eldste mann er typisk morgen gretten og da lar vi han være og gir han plass og space før han skal på jobb, mens far og jeg er stort sett morgen fugler - men viker oss avgårde til bensinstasjonen for kaffe og å lese nyheter og snakke med andre før arbeidstid, mens eldstemann får den spacen han trenger for å våkne. Helgene her gamer mannen fra 07.00 og utover og lar han få den hviletiden til det. Så spiser vi frokost ute når han er fått egentid og jeg er sulten. Jeg krever ingenting på morningene, faktisk annet enn frokost og iskaffe - eventuelt kakao 😂… Anonymkode: 7222c...1bf
Chiubi Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Du må gjerne klage, men da tror jeg du gjør vondt verre. Kan du ikke bare vente med den klemmen til han føler for å gi deg en klem? 1
GulSitron Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg er ekstremt morgengretten og vil helst ikke snakkes til før etter jeg har fått kledd på meg, fikset meg (hvis jobb) og tatt en kaffe. Jeg trenger den tiden for meg selv for å våkne og komme til meg selv. Blir den greia der brutt så er min dag ødelagt og jeg er sur ganske lenge etterpå. Jeg sier god morgen hvis samboer er våken og jeg tar vare på (og står opp) med barnet vårt. Jeg ber alltid om hadet klem før noen av oss skal ut tidlig. Jeg tror du bare må bite det i deg, for kommentarer som "å så sur a" eller "er du morgengretten?" Kan gjøre vondt verre. Jeg personlig hater kommentarer på at jeg er morgengretten. La meg heller ha en halvtime i fred mens jeg gjør meg klar for dagen og tar en kaffe i fred. Blir litt som hvis du sminker deg og bruker god tid på badet, så kommer samboeren din inn for å klemme, kysse, tafse osv. det er jo irriterende 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 Så lenge han bare trenger stillhet og ellers holder kjeft ville jeg bare akseptert det. Folk er ulike. Anonymkode: fef75...37c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Morgengretne folk er det mest usjarmerende som finnes .. sånne personer unngår jeg som pesten . Å våkne dritsur … ærlig talt Anonymkode: 10a09...935
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå