Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos endel Kicks butikker nå, og det er delte meninger om jeg er varm eller nøytral hudtone. Håret mitt er ganske nøytral, øynene mine er blå uten noe særlig varme i seg. Jeg har fått beskjed om at jeg hvertfall ikke er kald. Nøytral undertone foundation er den nærmest hånden, varm undertone er den øverste. Hva sklir best inn i huden?

1E2590D7-3429-4178-AF1E-C06ECD0C533C.jpeg

Anonymkode: 7afdf...5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært hos endel Kicks butikker nå, og det er delte meninger om jeg er varm eller nøytral hudtone. Håret mitt er ganske nøytral, øynene mine er blå uten noe særlig varme i seg. Jeg har fått beskjed om at jeg hvertfall ikke er kald. Nøytral undertone foundation er den nærmest hånden, varm undertone er den øverste. Hva sklir best inn i huden?

1E2590D7-3429-4178-AF1E-C06ECD0C533C.jpeg

Altså varm er den nederste på bildet, nærmest albuen. Nøytral er nærmest hånden.

Skrevet

Har du prøvd på ansiktet og langs ved halsen? Kan ikke svare deg på hvilken undertone du har dessverre, men det er hvertfall mye lettere å finne riktig farge hvis man prøver foundation der. I tillegg er ofte hudfargen litt annerledes i ansiktet enn under armen som du viser bildet av der 🙂

Anonymkode: 5a50c...414

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har du prøvd på ansiktet og langs ved halsen? Kan ikke svare deg på hvilken undertone du har dessverre, men det er hvertfall mye lettere å finne riktig farge hvis man prøver foundation der. I tillegg er ofte hudfargen litt annerledes i ansiktet enn under armen som du viser bildet av der 🙂

Anonymkode: 5a50c...414

Syntes varm er mest kledelig, men kan se litt gul ut. Nøytral blir veldig rødlig/rosa og litt sånn grålig... 

Skrevet

Kun bassert på dette bildet, så ser den nøytrale best ut. Men kanskje litt mørk? Kommer helt an på hvor lyst eller mørkt ansiktet ditt er sammenlignet med underarmen.

Anonymkode: 7a537...872

Skrevet

Varm, ingen er nøytrale. Det er bare noe man kaller de som en ikke klarer å se fargen på:)

Anonymkode: 5ea40...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kun bassert på dette bildet, så ser den nøytrale best ut. Men kanskje litt mørk? Kommer helt an på hvor lyst eller mørkt ansiktet ditt er sammenlignet med underarmen.

Anonymkode: 7a537...872

Har prøvd den i den lyseste som da blir grå. Denne fargen på bildet blir for rødlig, og litt grå.

Varm blir litt gul igjen. Derfor jeg lurer på undertone. Kald er jeg heller ikke.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Varm, ingen er nøytrale. Det er bare noe man kaller de som en ikke klarer å se fargen på:)

Det er noe som heter nøytral undertone jo - det betyr at man går litt begge veier og passer det meste.

Bildet er for vanskelig å bedømme - lyset du bruker er i seg selv veldig varmt :)

Men test er som følger:

1. Stå i vindu med dagslys, se etter grønn(varm)/blå (kald) blodårer eller begge deler(nøytral)

2. Ta et hvitt ark, legg inntil hals og overkroppen - ikke ansikt. Heller huden mest mot rosa (kald), gul (varm) eller ingen særlig av delene spesifikt (nøytral)

3. Smykketesten med gull/sølv (varm, kald). Passer du begge deler og slår nøytral ut på de to andre er du nøytral. 

Jeg er varm, men passer likevel ikke typisk gultoner i foundation fordi jeg er lyshudet. Så jeg går ofte for nøytral, eller varm tone hos merker som er nordiske (de synes jeg er flinkere til å skjønne seg på lys varm/kald). 

Passer varmt hos Lumene/Make The Make og Caia, men ikke Dior osv. 

Siden jeg er NC 15 må jeg ofte blande to farger på vinterstid fordi de fleste produsenter lager 10 eller 20 - men jeg er 15. Synes huden din var ganske lik min sånn ved første øyekast.

Hva slags farger passer du i klær? 

Endret av Fløff
Skrevet

Oliven kanskje? 

Anonymkode: e6154...944

Skrevet
Fløff skrev (26 minutter siden):

Det er noe som heter nøytral undertone jo - det betyr at man går litt begge veier og passer det meste.

Bildet er for vanskelig å bedømme - lyset du bruker er i seg selv veldig varmt :)

Men test er som følger:

1. Stå i vindu med dagslys, se etter grønn(varm)/blå (kald) blodårer eller begge deler(nøytral)

2. Ta et hvitt ark, legg inntil hals og overkroppen - ikke ansikt. Heller huden mest mot rosa (kald), gul (varm) eller ingen særlig av delene spesifikt (nøytral)

3. Smykketesten med gull/sølv (varm, kald). Passer du begge deler og slår nøytral ut på de to andre er du nøytral. 

Jeg er varm, men passer likevel ikke typisk gultoner i foundation fordi jeg er lyshudet. Så jeg går ofte for nøytral, eller varm tone hos merker som er nordiske (de synes jeg er flinkere til å skjønne seg på lys varm/kald). 

Siden jeg er NC 15 må jeg ofte blande to farger på vinterstid fordi de fleste produsenter lager 10 eller 20 - men jeg er 15. Synes huden din var ganske lik min sånn ved første øyekast.

Takk for hjelpen. Jeg får høre at jeg kler blått og grønt. Men om det er varm grønn eller kald grønn, og samme med blått, vet jeg ikke. Selv syntes jeg at jeg kler bedre hvitt, enn off white. Syntes også jeg kler sort. I lys grått blir jeg utvasket og blass.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Oliven kanskje? 

Anonymkode: e6154...944

Er ikke oliven. Er nordisk med lyst hår og blå øyne.

Skrevet
Fløff skrev (1 time siden):

Men test er som følger:

En farge er alltid kald eller varm jo, men varierer på en skala fra varm til kald, hvor noen varme er så langt mot kald at det kan være vanskelig å av gjøre. Disse eller helt klart kalde farger bedre enn de som er i ytterpunktene varm, selv om alle varme kler varm beste. 

Skrevet

Syns den nederste passet best til huden din.

Men blir litt feil å prøve foundation på håndleddet, når den skal matche ansikt og hals.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...