AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Har en baby på 6 uker som virker sur/misfornøyd når hun er våken. Er kanskje 10 minutter i løpet av dagen hvor hun virker fornøyd. Hun spiser godt, vekstoppgangen er bra og har prøvd å ha det helt rolig hjemme for å ikke overstimulere. Enda så har vi opptil 6 timer om dagen (på kvelden) hvor hun er veldig urolig, skriker, sloss med puppen og av og til er utrøstelig. Vurderer å ta kontakt med manuellterapeut/kiropraktor for å sjekke om det kan være låsninger. Burde man ha henvisning fra lege, helsestasjon eller tar man bare kontakt selv? Hvis noen har erfaringer med dette selv, vil jeg gjerne høre om tips eller erfaringer! Anonymkode: 3dc82...1c0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Du trenger ingen henvisning til hverken manuellterapeut eller kiropraktor 😊 Anonymkode: 6fe6d...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg gikk til Bekken&Barn på Skøyen i Oslo. Betalte selv bestilte time uten henvisning. Fortalte bare som du sier og hun sjekket ut for låsninger. Fant det og løsnet opp i dette! Vi trengte bare 1 time. Merket stor bedring med en gang så helt klart noe jeg gjør med barn nr 2 hvis jeg opplever det samme igjen. Jeg var der da baby var ca 10 uker. Ønsket jeg dro tidligere Anonymkode: 520f8...7de 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gikk til Bekken&Barn på Skøyen i Oslo. Betalte selv bestilte time uten henvisning. Fortalte bare som du sier og hun sjekket ut for låsninger. Fant det og løsnet opp i dette! Vi trengte bare 1 time. Merket stor bedring med en gang så helt klart noe jeg gjør med barn nr 2 hvis jeg opplever det samme igjen. Jeg var der da baby var ca 10 uker. Ønsket jeg dro tidligere Anonymkode: 520f8...7de Takk for svar! Var du hos kiropraktor eller manuellterapeut? Er usikker på hvem av de jeg burde henvende meg til. Anonymkode: 3dc82...1c0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg he vært hos kiropraktor med mine barn! Funker gull! Prøv og Finn en der du bor som er virdre utdannet på barn og baby😀 Anonymkode: 5503a...d34 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Var du hos kiropraktor eller manuellterapeut? Er usikker på hvem av de jeg burde henvende meg til. Anonymkode: 3dc82...1c0 Kjenner ei som har ei datter som er delvis lam etter å ha vært til kiropraktor pga «låsninger». Anonymkode: 78e9b...b08
Honey Dew Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Du trenger ikke henvisning for å gå til kiropraktor. Det er bare å ringe og bestille time. 1
Crazydoglady Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en baby på 6 uker som virker sur/misfornøyd når hun er våken. Er kanskje 10 minutter i løpet av dagen hvor hun virker fornøyd. Hun spiser godt, vekstoppgangen er bra og har prøvd å ha det helt rolig hjemme for å ikke overstimulere. Enda så har vi opptil 6 timer om dagen (på kvelden) hvor hun er veldig urolig, skriker, sloss med puppen og av og til er utrøstelig. Vurderer å ta kontakt med manuellterapeut/kiropraktor for å sjekke om det kan være låsninger. Burde man ha henvisning fra lege, helsestasjon eller tar man bare kontakt selv? Hvis noen har erfaringer med dette selv, vil jeg gjerne høre om tips eller erfaringer! Anonymkode: 3dc82...1c0 Bekken å barn er et fint sted å begynne om dere har det tilbudet i nærheten. Eller prøve å se på vurderinger og finne noen som har erfaring med barn 🙂 Personlig har vi til kiropraktor av den enkle grunn at jeg kjente kiro godt. Gikk der selv og hadde gjort over lengre tid, viste han også behandlet barn og var trygg på han som en som holder seg oppdatert i faget og som har flere "verktøy" å bruke ikke bare knekk og ferdig. Og ikke minst en som var genuint opptatt av faget sitt og nøye i jobben sin. Ingen skal uansett drive å knekke på barn, så det er nok ikke så himla nøye om du velger manuellterapeut, kiropraktor eller noe annet, bare de vet hva de holder på med. 🙂 vi hadde god effekt. Vet også ei venninne som hadde god effekt på barnet av et par behandlinger hos manuellterapeut AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjenner ei som har ei datter som er delvis lam etter å ha vært til kiropraktor pga «låsninger». Anonymkode: 78e9b...b08 Det skal i teorien ikke være noe risiko, ettersom ingen seriøse driver å knekker opp på barn. Må ha vært meget uheldig med valg av behandler. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kjenner ei som har ei datter som er delvis lam etter å ha vært til kiropraktor pga «låsninger». Anonymkode: 78e9b...b08 Når og hvor var dette? Skal ikke være mulig i Norge i 2021. Anonymkode: 81087...648
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når og hvor var dette? Skal ikke være mulig i Norge i 2021. Anonymkode: 81087...648 Det er absolutt mulig. At de skal drive å knekke på nakken til spedbarn med motediagnoser er en uting. Anonymkode: 78e9b...b08
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Bor i Tromsø, noen som har anbefaling til hvor jeg bør dra? Anonymkode: 3dc82...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå