AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #1 Skrevet 24. oktober 2021 Skal man ikke kunne si noe til sjefen når han tar feil eller når han er urettferdig, for eksempel? Anonymkode: 4958b...31d
Gjest Smeltemann Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Alt har med hvordan man sier ifra på. Har du noen eksempler?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Smeltemann skrev (2 minutter siden): Alt har med hvordan man sier ifra på. Har du noen eksempler? Enig. Jeg snakker om hyggelig tone. Han tåler ikke uansett. For eksempel, at man blir kjeftet på fordi en annen kollega har gjort en feil. Du synes at det er urettferdig og sier fra. Han blir sint. Han krangler med kona, kommer på jobb og kjefter på oss ansatte. Du sier etterpå at det ikke var greit...Da klikker han igjen. Anonymkode: 4958b...31d
Gjest Smeltemann Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Jeg snakker om hyggelig tone. Han tåler ikke uansett. For eksempel, at man blir kjeftet på fordi en annen kollega har gjort en feil. Du synes at det er urettferdig og sier fra. Han blir sint. Han krangler med kona, kommer på jobb og kjefter på oss ansatte. Du sier etterpå at det ikke var greit...Da klikker han igjen. Anonymkode: 4958b...31d Har dere fagforening? Denne sjefen er han eneste sjef eller har han noen over seg? Har han det må dere snakke med noen høyere i bedriften. Eventuelt at dere som kollegaer tar det opp med han i et møte at dere står samlet og krever forandring. Dere kan eventuelt true med at dere sier opp. Det enkleste er om dere har en fagforening til å hjelpe dere med å løse denne saken.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Smeltemann skrev (2 minutter siden): Har dere fagforening? Denne sjefen er han eneste sjef eller har han noen over seg? Har han det må dere snakke med noen høyere i bedriften. Eventuelt at dere som kollegaer tar det opp med han i et møte at dere står samlet og krever forandring. Dere kan eventuelt true med at dere sier opp. Det enkleste er om dere har en fagforening til å hjelpe dere med å løse denne saken. Ingen fagforening og han er den eneste sjefen Jeg liker selve jobben, men sjefen....han er så ustabil. Anonymkode: 4958b...31d
Gjest Smeltemann Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen fagforening og han er den eneste sjefen Jeg liker selve jobben, men sjefen....han er så ustabil. Anonymkode: 4958b...31d Er dere mange som jobber der? Som har problemer med han?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Smeltemann skrev (3 minutter siden): Er dere mange som jobber der? Som har problemer med han? Vi er ikke mange og samtlige har problemer med han, i mer eller mindre grad. De fleste ønsker likevel ikke å si fra fordi det å ha jobb / inntekt er viktigst for dem Anonymkode: 4958b...31d
Gjest Smeltemann Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er ikke mange og samtlige har problemer med han, i mer eller mindre grad. De fleste ønsker likevel ikke å si fra fordi det å ha jobb / inntekt er viktigst for dem Anonymkode: 4958b...31d Ok.men da tar dere et valg på at det er greit at det er sånn på arbeidsplassen vi jobber. Dere akseptere at sjefen kan være ufin og skjelle dere ut. Om ikke ta et møte alle dere som jobber der, diskutér hva dere vil si til sjefen og hva dere mener at må gjøres for å få en ok arbeids hverdag. Få en av dere til å ta ordet når dere har møte med sjefen. Det blir ikke forandring før dere foretar dere noe.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Smeltemann skrev (Akkurat nå): Ok.men da tar dere et valg på at det er greit at det er sånn på arbeidsplassen vi jobber. Dere akseptere at sjefen kan være ufin og skjelle dere ut. Om ikke ta et møte alle dere som jobber der, diskutér hva dere vil si til sjefen og hva dere mener at må gjøres for å få en ok arbeids hverdag. Få en av dere til å ta ordet når dere har møte med sjefen. Det blir ikke forandring før dere foretar dere noe. Men hvorfor «dere»? Noen liker kanskje å bli kjeftet på, noen bryr seg ikke, noen eier ikke selvrespekt osv. Jeg må ikke akseptere dette fordi noen andre gjør det. Derfor sier jeg fra til han. Jeg lurte på om andre har hatt sånne sjefer og hvordan man kan håndtere slike situasjoner. Anonymkode: 4958b...31d
Gjest Smeltemann Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor «dere»? Noen liker kanskje å bli kjeftet på, noen bryr seg ikke, noen eier ikke selvrespekt osv. Jeg må ikke akseptere dette fordi noen andre gjør det. Derfor sier jeg fra til han. Jeg lurte på om andre har hatt sånne sjefer og hvordan man kan håndtere slike situasjoner. Anonymkode: 4958b...31d Da må du gå inn på kontoret til han og si hvordan du har det på jobb, at du ikke trives når han har sånne holdninger. Du må rett og slett tale din sak.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Smeltemann skrev (4 minutter siden): Da må du gå inn på kontoret til han og si hvordan du har det på jobb, at du ikke trives når han har sånne holdninger. Du må rett og slett tale din sak. Jeg gjør det! Da klikker han eller truer med oppsigelse. Anonymkode: 4958b...31d
Gjest Smeltemann Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjør det! Da klikker han eller truer med oppsigelse. Anonymkode: 4958b...31d Om du er den eneste som har problemer med sjefen får du finne deg et annet arbeide. En sak har bestandig 2 sider. True med oppsigelse blir for dumt,det er dessverre alt for vanskelig å si opp arbeidstakere i dette landet.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 Smeltemann skrev (7 minutter siden): Om du er den eneste som har problemer med sjefen får du finne deg et annet arbeide. En sak har bestandig 2 sider. True med oppsigelse blir for dumt,det er dessverre alt for vanskelig å si opp arbeidstakere i dette landet. Vi har vikariat alle sammen, så det er ikke vanskelig å gi oss sparken Anonymkode: 4958b...31d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Dette blir feil fokus. Å anbefale å finne en annen jobb...Det er ikke det jeg spør om. Sjefen som ikke tåler kritikk kan man få overalt, skal jeg bare løpe fra jobb til jobb? Jeg spør om hvordan folk pleier å håndtere sånne sjefer Anonymkode: 4958b...31d 2
Gjest Smeltemann Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har vikariat alle sammen, så det er ikke vanskelig å gi oss sparken Anonymkode: 4958b...31d Da kan en jo bare slutte og bruke deg så det har du helt rett i. Det er ingen som kommer og tar de vanskelige samtalene for dere, å om det kun er du som har problemer så må vel du finne deg en annen jobb.
AllahBallah Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi er ikke mange og samtlige har problemer med han, i mer eller mindre grad. De fleste ønsker likevel ikke å si fra fordi det å ha jobb / inntekt er viktigst for dem Anonymkode: 4958b...31d Tenker dere tar et felles møte med ham, og forteller hvordan dere opplever ham på arbeidsplassen. Så får han sparke dere alle sammen da, hvis det ennå ikke går inn. 1
Whistler Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ...........Jeg spør om hvordan folk pleier å håndtere sånne sjefer Anonymkode: 4958b...31d Siden du allerede har bestemt deg for at dialog ikke er veien å gå, ser det ut til at du må håndtere dette med å lære deg å ikke innby til dialog. Altså holde munnen igjen når det butter. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 Smeltemann skrev (6 minutter siden): Da kan en jo bare slutte og bruke deg så det har du helt rett i. Det er ingen som kommer og tar de vanskelige samtalene for dere, å om det kun er du som har problemer så må vel du finne deg en annen jobb. Jeg har jo skrevet at ALLE har problemer med han Anonymkode: 4958b...31d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #19 Skrevet 24. oktober 2021 AllahBallah skrev (6 minutter siden): Tenker dere tar et felles møte med ham, og forteller hvordan dere opplever ham på arbeidsplassen. Så får han sparke dere alle sammen da, hvis det ennå ikke går inn. Folk vil ikke! De prioriterer å ha jobb enn selvrespekt. Skal jeg alltid være avhengig av kollegaene mine liksom? Anonymkode: 4958b...31d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #20 Skrevet 24. oktober 2021 Whistler skrev (6 minutter siden): Siden du allerede har bestemt deg for at dialog ikke er veien å gå, ser det ut til at du må håndtere dette med å lære deg å ikke innby til dialog. Altså holde munnen igjen når det butter. Bare nikke når han kjefter og la det gå inn og ut øret? Anonymkode: 4958b...31d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå