Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Veldig lei meg akkurat nå. Hadde en krangel med samboer som ende med at han tok hardt tak i genseren min som jeg hadde på og løftet meg litt opp mens han dro hardt i hver ende av genseren så den ble ødelagt. Han sa unnskyld etterpå men er redd og føler han gikk over en grense da han er mye større og sterke enn meg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. 

Anonymkode: 8b6f4...75d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0FC6C842-FE2F-4065-BA53-4E2E61F67370.jpeg

Anonymkode: e8207...0a7

• Liker 12
Skrevet

Var vitne til en sånn episode som barn. Har skilte foreldre for å si det sånn.

Anonymkode: fb5ee...eb8

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal dra slik at du ikke er sammen med ham nå i natt. Så tar du det videre derfra. Men vit at dette er langt over ok oppførsel. Dette er aggressivt og truende, og alle alarmklokker går av.

Anonymkode: c6297...aba

• Liker 5
Skrevet

Ikke greit det han gjorde mot deg.❤ Har han gjort dette før? Hvor lenge har dere vært sammen? Er det barn involvert? Hvordan er forholdet deres ellers? Det han gjorde mot deg er ikke greit I det heletatt, og dere må virkelig snakke sammen. Han må skjønne at han ikke kan holde på slikt mot deg.❤

Skrevet

Har et lite barn sammen så blir vanskelig for meg å bare dra i natt. Han sover på annet rom. Aldri vært fysisk mot meg før nå. Vært sammen i nesten 10 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har et lite barn sammen så blir vanskelig for meg å bare dra i natt. Han sover på annet rom. Aldri vært fysisk mot meg før nå. Vært sammen i nesten 10 år. 

Har han vært aggressiv tidligere pga filleting?

Anonymkode: fb5ee...eb8

Skrevet

Jeg tenker det har mye å si hvordan han ror seg i land etter denne episoden her. Forsvarer han seg? Legger han skylden på deg? Legger han seg langflat? Er han kjempelei seg? Ser han selv at han gikk over streken?

Du sier han ikke har vært voldelig mot deg før. Har han vært voldelig mot gjenstander eller vegger/møbler før? Har han vært sint slik at han har vært skremmende?

Anonymkode: 6889e...e97

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Da tenker jeg dere Heller må snakke godt sammen, om hva som har skjedd,  og at det ikke er greit og at slikt ikke skal skje I gjen. 

Skrevet

Kan si mye stygt til meg når han er sint når vi har kranglet før men aldri vært fysisk før. Synes det er rart at han klarer å sove nå mens jeg er egentlig bare i sjokk og lys våken nå. Fikk ikke snakket så veldig mye ut om situasjon da jeg begynte å gråte og låste meg inne på soverommet. 

Skrevet

Snakket kort med han nå og han sier unnskyld men legger samtidig mye av skylden over på meg. Hvis jeg ikke hadde sagt de tingene jeg gjorde hadde ikke dette skjedd osv. Han sier videre at vi må bare glemme det og ikke tenke noe mer på det. Sier han ikke skal gjøre det igjen og var et svakt øyeblikk. Jeg synes han tar alt for lett på dette og usikker på han. Tenker når man først har gått over den grensen og faktisk holder noen fysisk fast og ødelegger genseren man har på seg har det gått for langt. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre. 

Skrevet

Ugreitt, ta med deg barnet og dra! 

Anonymkode: 9231b...152

• Liker 1
Skrevet

Exen mim gjorde det samme, jeg forlot han.

Anonymkode: 4d998...b61

Skrevet

Rødt flagg!!!! 

Og han skylder på deg ?! 

Når han har gått over den grensen... Det vil skje igjen. Lover.

Anonymkode: 0012e...7e1

• Liker 2
Skrevet

Det er et stort rødt flagg at han ikke legger seg flat, men prøver heller å skyve skylden over på deg. Det er et klassisk tegn på manipulasjon fra en voldsutøver. 

Det er heller ikke greit at han sier masse stygge ting til deg når dere krangler. Jeg har vært i fire lange forhold i mitt liv, og aldri blitt kaldt stygge ting, selv om vi har kranglet.

Vil du at barnet ditt skal vokse opp og se dette? Barn får med seg det meste, og tar etter når de selv blir store...

• Liker 2
Skrevet

Uansett hva du ender opp med å gjøre. Iht å fortsette forholdet eller gå ifra han, så er det viktig å markere tydelig at dette gjør du ikke igjen. Så syntes du bør ligge over hos noen i familien eller en veninde et par dager. Det ene for å tenke. Og det andre at dere må ha litt avstand. 

Jeg har vært feks veldig tydelig på at fyll foran barna er ikke ok. Da jeg har vokst opp med alkoholiker forelder. Og mannen trasset seg til og ble drita, og da skulle jo stereo anlegget på fullt volum, når ungene hadde lagt seg. Og ble litt aggressiv når jeg ba han om å skru av. Så jeg brøla, at nå slår du av anlegget hvis ikke kaster jeg det ut, og deg etter. Han trasset videre. Så jeg røska ut alle ledninger heiv de så langt jeg fikk dem ut i snø haugen. Da ble han spak. 

Han prøvde å late som ingenting. Men ventet til han tok det opp selv, når det begynte å bli skikkelig ubehagelig for han. Og da var jeg veldig tydelig på at det netopp var slik fylke oppførsel mine barn ikke skulle utsettes for. Og hvis han ikke kunne akseptere det, så var det bare å begynne å pakke. 

Jeg har også lagt til rette for at han kan ta seg en fyllefest. Både hjemme og borte, ordnet så barna ikke er der. Så hvorfor dette behovet for å oppføre seg som en idiot vet jeg ikke helt hvor kom fra. Men jeg har vært såpass tydelig at nå da de er over 18 tør han fortsatt ikke bli sånn foran dem. 

Anonymkode: 8cad8...c16

• Liker 4
Skrevet

Han tar jo overhodet ikke ansvar for det han har gjort! 
Har du foreldre, søsken eller en venn du kan ta med barnet ditt å være hos i noen dager? Det vil nok hjelpe ham å våkne opp. Husk at den stygge ordbruken hans i tidligere krangler også kan gå innunder vold. 

• Liker 2
Skrevet

Har et yngre søsken som bor i nærheten men veldig usikker på om jeg skal involvere hun i dette her da hun nettopp har flyttet for seg selv. Har noen andre venner i nærheten med tror ikke jeg vil involvere noen i dette da jeg er usikker på hva jeg skal gjøre😕 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har et yngre søsken som bor i nærheten men veldig usikker på om jeg skal involvere hun i dette her da hun nettopp har flyttet for seg selv. Har noen andre venner i nærheten med tror ikke jeg vil involvere noen i dette da jeg er usikker på hva jeg skal gjøre😕 

Jeg tror du gjør lurt i å involvere de du har rundt deg, nettverk er veldig viktig i situasjonen du er i. Og i det man føler man må holde slikt hemmelig blir alt så mye mer giftig og vanskelig.

Ta deg en tur ut med barnet i det minste! Dra på besøk og fortell noen om hva som skjedde. Det er SÅ viktig å ha noen å støtte seg på!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Snakket kort med han nå og han sier unnskyld men legger samtidig mye av skylden over på meg. Hvis jeg ikke hadde sagt de tingene jeg gjorde hadde ikke dette skjedd osv. Han sier videre at vi må bare glemme det og ikke tenke noe mer på det. Sier han ikke skal gjøre det igjen og var et svakt øyeblikk. Jeg synes han tar alt for lett på dette og usikker på han. Tenker når man først har gått over den grensen og faktisk holder noen fysisk fast og ødelegger genseren man har på seg har det gått for langt. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre. 

Klassisk… gir deg skylden for at han var voldelig. Som om han ikke hadde noe valg. Herregud. 

Anonymkode: d35e9...ae7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...