AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har et psykisk sykt familiemedlem, nærmeste familie, og jeg veier fram om imot om jeg skal ta kontakt. Personen er i midten av 60 årene og jeg begynner å tenke at det er nå eller aldri. Det er først nå at jeg har fått kontaktinformasjon, personen står står i tlfkatalogen, og har anledning til å ta kontakt ved å sende et brev eller ringe. Jeg vet ikke hva skal gjøre, men jeg klarer ikke å legge det fra meg og savner personen veldig. Anonymkode: a85e1...643
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Hva lurer du på/ønsker hjelp til, da? Det er vanskelig å mene noe om dette uten at du forteller mer om relasjonen og eventuelle problemer i den. Det at noen er psykisk syk er selvsagt ikke grunn til å ikke ha kontakt med dem, sånn i utgangspunktet. Anonymkode: 2c5bb...526
Mooza Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Usikker på hva du er bekymret for her? At du ikke skal takle personen? Det er alltid fint å få et brev eller en telefon, et kort- uansett hvor frisk eller syk du er. Det er kanskje spesielt hyggelig om du sliter til tider. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har et psykisk sykt familiemedlem, nærmeste familie, og jeg veier fram om imot om jeg skal ta kontakt. Personen er i midten av 60 årene og jeg begynner å tenke at det er nå eller aldri. Det er først nå at jeg har fått kontaktinformasjon, personen står står i tlfkatalogen, og har anledning til å ta kontakt ved å sende et brev eller ringe. Jeg vet ikke hva skal gjøre, men jeg klarer ikke å legge det fra meg og savner personen veldig. Anonymkode: a85e1...643 Jeg ville helt klart ha ringt vedkommende allerede nå på søndag ♥️ Anonymkode: 8d3eb...6ad 1
n_97 Skrevet 25. oktober 2021 #5 Skrevet 25. oktober 2021 Vil du ta kontakt gjør du såklart det. Men siden vedkommende er psykisk syk så kan det være at hen ikke er så lett å forholde seg til, slik mange psykisk syke er. Dere har ikke hatt kontakt på lenge så du vet kanskje ikke så mye om helsetilstanden nå? Du kan bli skuffet over en avvisning og det er noe du må være forberedt på. Eller omvendt, at du blir en av de få vedkommende har i livet og vedkommende kontakter deg veldig mye. Men jeg tror du vil angre mest på at du ikke tok kontakt, tross alt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg har gjort det samme med et "bortglemt " familiemedlem jeg også. Det føltes godt. De andre har sikkert sine grunner til at de holder seg unna, men vedkommende har aldri gjort meg noe og jeg fikk litt ro i sjela av å ta kontakt og bli møtt med takknemlighet. Anonymkode: 4cbcf...c77 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå