AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg er vokst opp med at man ikke skulle snakke med fremmede og ikke bli med dem noe sted - i alle fall ikke dra hjem til dem eller ta dem med hjem til seg. Jeg hører stadig om folk som treffer folk på byen som de tar med seg hjem på overnatting, og jeg fatter ikke at de tørr? Det er ingen forsøk på victimblaming. Hvis det skjer noe kriminelt så er det den kriminelle som bærer det fulle og hele ansvaret! Men jeg skjønner ikke at folk tørr å ta sjansen. Det kan jo like godt gå bra, men hva gjør at folk tar sjansen? Jeg hadde vært vettskremt! Man vet jo ikke om personen er rablende gal. Voldsutøver, overgriper, tyv, pyroman, tidligere drapsdømt. Man vet ingenting. Med det mener jeg ikke at man har skyld i det hvis noe skjer. Det SKAL ikke skje! Uansett. Men jeg ville ikke tatt sjansen. Ikke fordi det er min skyld eller mitt ansvar hvis noe skjer, men fordi jeg kan risikere å få livet ødelagt hvis jeg treffer på feil person. Nei, det er ikke min skyld, men jeg ville aldri turt å stole på noen jeg ikke kjenner. Skjer noe er det ikke min skyld, men livet kan likefullt bli helt ødelagt hvis mannen er gal nok. Hva gjør at folk tar sjansen på å invitere fremmede på overnatting? Er dere ikke redd? Anonymkode: bd0c8...e90 23
Hannah80 Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg forstår det heller ikke. Jeg har aldri vært med fremmede hjem, og selvsagt ikke hatt fremmede på overnatting. Men i yngre dager så hadde jeg et par venninner som gjorde det "hele tiden". Ble med fremmede menn hjem på nachspiel, eller de møtte opp på hjemmedate til en mann de hadde chattet med noen dager. Helt vanvittig. 10
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Jeg forstår det heller ikke. Jeg har aldri vært med fremmede hjem, og selvsagt ikke hatt fremmede på overnatting. Men i yngre dager så hadde jeg et par venninner som gjorde det "hele tiden". Ble med fremmede menn hjem på nachspiel, eller de møtte opp på hjemmedate til en mann de hadde chattet med noen dager. Helt vanvittig. Akkurat. Hvis det skjer noe er det ikke min skyld, men det er jeg som får livet ødelagt og må leve eller dø med konsekvensene. Det er lurt å passe på seg selv Anonymkode: bd0c8...e90 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Aldri skjønt det selv. Ekle fremmede folk inn i det mest private. Ja, bokstavelig talt inn i det mest private. At folk tørr. Anonymkode: 677a7...610 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Fordi jeg tenker ikke klart etter tre glass vin. Er han pen, kan føre en oppegående samtale, virker normal og det er seksuell spenning så har jeg ingen problem med å ta ham med hjem. Liker best å våkne hjemme i stedet for å våkne hos en fremmed. Så langt har det gått veldig bra. I verste fall har jeg husalarm med nødknapp hvis det skulle skje noe, men det har jeg aldri tenkt over før nå. Har ikke preferanser innen halvkriminelle, rølpete typer, men de som både har utdanning, jobb, bolig og bil og der vi har datet/pratet mye på forhånd sånn at jeg har et visst inntrykk. Selvsagt kan hvem som helst være voldtektsmann, men siden det er sex jeg er ute etter når jeg drar med noen hjem, så.. Har gått fint til nå og jeg har hatt en del ons gjennom tidene mens jeg har vært singel. Største bekymringen har vært om de går om morgenen eller om de forventer frokost eller å ligge og kose halve formiddagen mens jeg liker å være alene. Anonymkode: d1f47...e1b 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Stort sett så er det relativt tryggt å ta hjem Noen fra byn i Norge. Og det ligger jo åsså Litt i kulturen åsså i Norge. Jeg Pleide å gjore det en god del før men ble faktiskt overgrepet en kveld og Etter det så tar jeg ikke hjem menn fra byen lengre. Er extremt forsiktig og det burde alle vare. Btw jag har det bra idag ☺️ Anonymkode: d2a67...6c6 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Tja. Enten man blir med en ny bekjent eller en gammel venn, handler det om å føle seg trygg. Eller trygg nok. Anonymkode: 967e8...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 Det går heldigvis bra med de fleste! Har aldri tatt med meg noen jeg møtte på byen hjem, men har blitt med en "fremmed" og en annen som var venn av en venn. Gikk da bra, men det kunne jo gått galt den veien også! Føler kanskje det er skumlere å bli med noen hjem, for plutselig har de en kjeller men lås på utsiden av døren. Om du tar med noen hjem, vet du i alle fall hvor nøkler og våpen kan være . Anonymkode: 16c19...cba 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg har tenkt at det er skummelt feks om det er en stalker man blir kjent med. Men det har gått fint for min del. Har de på fb før jeg blir med dem hjem da. Som regel er de fine og omtenksomme folk. Anonymkode: 829c4...30a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 De fleste som blir voldtatt blir det av noen de kjenner heter det. Man er aldri helt trygg. Anonymkode: d94b0...8b3 15
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Folk flest er jo ikke voldtektsmenn eller gale øksemordere, livet blir jo litt trist og stressende om man alltid skal ta utgangpunkt i det verste som kan skje. Anonymkode: 5e6bd...8bd 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Skal man gå rundt og være redd for alt går man glipp av mye. Da jeg var student var det ofte onenightstands eller nachspiel hos folk man traff, ble kjent med masse mennesker på den måten og to av eksene mine var onenightstands. Å ikke snakke med fremmede høres merkelig ut, hvordan blir man kjent med folk da? Har du kun barndomsvenner? Anonymkode: 3fd94...369 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 Den som intet våger, intet vinner. Men ja, det er derfor det er greit å bli litt kjent med folk først. Først og andre date ute blant folk. Få ekte navn, adresse, jobbsted, bilnr, mobilnr og helst få andres "godkjenning"/bedømmelse og treffe vedkommendes venner eller familie. Gamlemåten folk traff hverandre på der man oftest hadde felles kjente er tryggere. Vet om noen som plantet en venninne i et annet rom sånn i tilfelle. Så var de ihvertfall to. Anonymkode: 7418b...42c 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal man gå rundt og være redd for alt går man glipp av mye. Da jeg var student var det ofte onenightstands eller nachspiel hos folk man traff, ble kjent med masse mennesker på den måten og to av eksene mine var onenightstands. Å ikke snakke med fremmede høres merkelig ut, hvordan blir man kjent med folk da? Har du kun barndomsvenner? Anonymkode: 3fd94...369 Å ikke ha tilfeldige ligg / ons = å gå glipp av noe?? 🤣🤣🤣 Anonymkode: adfa2...f57 9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den som intet våger, intet vinner. Men ja, det er derfor det er greit å bli litt kjent med folk først. Først og andre date ute blant folk. Få ekte navn, adresse, jobbsted, bilnr, mobilnr og helst få andres "godkjenning"/bedømmelse og treffe vedkommendes venner eller familie. Gamlemåten folk traff hverandre på der man oftest hadde felles kjente er tryggere. Vet om noen som plantet en venninne i et annet rom sånn i tilfelle. Så var de ihvertfall to. Anonymkode: 7418b...42c - Hei! Ken Adams. - Regina Phalange. Anonymkode: adfa2...f57 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Som regel skjer det ikke noe kjipt. Er derfor. Ja, huset ditt kan bli ranet. Ja, noen kan bryte seg inn i bilen din. Men sjansen er relativt lav, og alt etter hvor du bor, så kan du leve i 80 år uten å opplevd innbrudd en eneste gang i livet. Ville ikke tatt med fremmende hjem selv, men jeg tror ikke risikoen for at du skal bli overfalt er stor Anonymkode: 369ac...ddf 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 Hva er det som hindrer overnattingsgjesten du møtte i går i å rappe med seg mobilen din og ipaden i det han lister seg ut om morgenen før du våkner? Ingenting egentlig. Hadde aldri våget å ta med en fremmed hjem. Anonymkode: 8da30...88d 1
Crazydoglady Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er vokst opp med at man ikke skulle snakke med fremmede og ikke bli med dem noe sted - i alle fall ikke dra hjem til dem eller ta dem med hjem til seg. Jeg hører stadig om folk som treffer folk på byen som de tar med seg hjem på overnatting, og jeg fatter ikke at de tørr? Det er ingen forsøk på victimblaming. Hvis det skjer noe kriminelt så er det den kriminelle som bærer det fulle og hele ansvaret! Men jeg skjønner ikke at folk tørr å ta sjansen. Det kan jo like godt gå bra, men hva gjør at folk tar sjansen? Jeg hadde vært vettskremt! Man vet jo ikke om personen er rablende gal. Voldsutøver, overgriper, tyv, pyroman, tidligere drapsdømt. Man vet ingenting. Med det mener jeg ikke at man har skyld i det hvis noe skjer. Det SKAL ikke skje! Uansett. Men jeg ville ikke tatt sjansen. Ikke fordi det er min skyld eller mitt ansvar hvis noe skjer, men fordi jeg kan risikere å få livet ødelagt hvis jeg treffer på feil person. Nei, det er ikke min skyld, men jeg ville aldri turt å stole på noen jeg ikke kjenner. Skjer noe er det ikke min skyld, men livet kan likefullt bli helt ødelagt hvis mannen er gal nok. Hva gjør at folk tar sjansen på å invitere fremmede på overnatting? Er dere ikke redd? Anonymkode: bd0c8...e90 Ikke at det er noe som har skjedd spesielt mye, men om så så er det vell fordi jeg stoler på magefølelsen der og da, evt er full og ikke tenker så klart, og utover det så orker jeg ikke gå rundt å være redd for alt. Folk flest er allrighte, det er vell større sjans for at det skal skje noe på en en helt vanlig kveld på byen enn at den ene man kanskje inviterer med seg hjem er psyko. Så hvorfor går man på byen? Det hjelper jo også å ha en eller flere hunder som reagerer på trussler. Man må jo ingenting selvsagt, og det er ikke dumt å være forsiktig, men samtidig så tenker jeg at det må gå an å leve litt og, Ikke bare leve i begrensninger for alt som kanskje i verste fall kan skje. Endret 24. oktober 2021 av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #19 Skrevet 24. oktober 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: - Hei! Ken Adams. - Regina Phalange. Anonymkode: adfa2...f57 Jeg kan også noen navn fra tv-serier. Hva var poenget her? Anonymkode: 7418b...42c 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #20 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er det som hindrer overnattingsgjesten du møtte i går i å rappe med seg mobilen din og ipaden i det han lister seg ut om morgenen før du våkner? Ingenting egentlig. Hadde aldri våget å ta med en fremmed hjem. Anonymkode: 8da30...88d Det er vel ingenting som hindrer han kameraten du trodde du kjente å stjele litt, heller. En mobil er så liten at det ikke er påfallende at den blir borte. Og det er jo lettere å stjele når du kjenner noen og vet deres vaner. Berit, kanskje du glemte mobilen på puben, sånn som sist? Anonymkode: 967e8...cb5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå