AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har lyst på en radio som kan stå på kjøkkenbenken. Den kan ikke være kjempestor, helst pen å se på, men… finnes det radioer som kan kobles opp mot Spotify uten å bruke telefonen? 🤷♀️ Tips? Bruker en liten Bluetooth-høytaler nå og hver gang det ringer så brytes jo musikken og det plinger veldig høyt i høytaleren når jeg får meldinger. Anonymkode: 4bf02...365
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #2 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg har en eldre Pinell Supersound og er kjempefornøyd, utrolig bra lyd i den og den har mulighet for å kobles til alt mulig. Dessuten så er den Norsk!. https://www.pinell.com Anonymkode: 46c2e...65f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Slenger meg på denne. Men gjerne også forslag til god radio med CD spiller Anonymkode: ca6d7...67e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har en eldre Pinell Supersound og er kjempefornøyd, utrolig bra lyd i den og den har mulighet for å kobles til alt mulig. Dessuten så er den Norsk!. https://www.pinell.com Anonymkode: 46c2e...65f Den var jo ganske fin også, ser ut til å ikke ta så mye plass Hvordan funker det å koble den opp mot Spotify uten å bruke telefonen? Anonymkode: 4bf02...365
tdm900 Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Da har du denne Kobles mot internett, du har et hav av internett kanaler, og Spotify.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den var jo ganske fin også, ser ut til å ikke ta så mye plass Hvordan funker det å koble den opp mot Spotify uten å bruke telefonen? Anonymkode: 4bf02...365 Jeg har en eldre modell og bruker ikke Spotify så det vet jeg ikke, ser at Supersound 301 har noe som heter Spotify Connect. Du må nesten bare lese om de forskjellige modellene, finner de under menyen øverst på siden. https://www.pinell.com/supersound301 Anonymkode: 46c2e...65f 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Du kan gå inn på Bluetooth-innstillinger på mobilen å velge at mobilen ikke skal spille av lyd for ringing og meldinger. Anonymkode: a5b31...49e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 Takk 😀 da skal jeg sjekke nærmere den fra Pinell. Ser at den som er linket fra power så står dette, og da regner jeg med at jeg slipper å bruke telefonen så den kan være en backup også Jeg vet jeg kan skru av lyd og sånt, men om jeg tar telefonen så vil vel musikken stoppe. Tror ikke telefonen kan fortsette å spille av lydfiler samtidig som jeg prater i telefonen Anonymkode: 4bf02...365
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 Har du wifi hjemme kan du jo bare kjøpe en høyttaler som støtter wifi så kan du spille av radio via den. Trenger ikke bruke bluetooth da. Bruker selv denne https://www.prisjakt.no/product.php?p=4282906 som radio. Veldig god lyd og bra bass. Men du trenger enten wifi/bluetooth. Anonymkode: c71a6...442
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du wifi hjemme kan du jo bare kjøpe en høyttaler som støtter wifi så kan du spille av radio via den. Trenger ikke bruke bluetooth da. Bruker selv denne https://www.prisjakt.no/product.php?p=4282906 som radio. Veldig god lyd og bra bass. Men du trenger enten wifi/bluetooth. Anonymkode: c71a6...442 Ja radio ja, men jeg skrev om Spotify o.l og da må man med denne også bruke Bluetooth som igjen må gå via telefonen så da er jeg like langt Anonymkode: 4bf02...365
newman01 Skrevet 25. oktober 2021 #11 Skrevet 25. oktober 2021 Om du velger en radio som er utstyrt med "Spotify Connect" vil radioen spille av spillelister rett fra internett på egen hånd, uten å gå via telefonen. Man styrer spillelister, skipper sanger og slikt på telefonen, men ingen varsler eller samtaler vil sendes til radioen. Sonos har etpar brukbare enheter, samme har Google om du ønsker å gå "smart". Da kan du bare si til høyttaleren at den skal spille P3, siste albumet til Foo Fighters osv. Pluss slå av og på smartlys, markiser, og alt annet man har koblet til internettet
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #12 Skrevet 25. oktober 2021 newman01 skrev (30 minutter siden): Om du velger en radio som er utstyrt med "Spotify Connect" vil radioen spille av spillelister rett fra internett på egen hånd, uten å gå via telefonen. Man styrer spillelister, skipper sanger og slikt på telefonen, men ingen varsler eller samtaler vil sendes til radioen. Sonos har etpar brukbare enheter, samme har Google om du ønsker å gå "smart". Da kan du bare si til høyttaleren at den skal spille P3, siste albumet til Foo Fighters osv. Pluss slå av og på smartlys, markiser, og alt annet man har koblet til internettet Takk, nå skjønte jeg litt mer av det 😀 Smart er nok interessant, er jo enkelt å kunne snakke til den også. I tillegg har vi en del hue-lys som kan styres også Anonymkode: 4bf02...365
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #13 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg bruker google home nest mini på badet. Og google home nest hub på kjøkkenet (denne har også touch skjerm). De er stemmestyrt. Så kan be den spille P4, eller en eksakt podcast, eller en spilleliste eller sang fra spotify. (kan også lese opp oppskrifter for meg, eller nyheter...) Genialt med stemmestyrt på disse rommene. Har også Sonossystem, som jeg stemmestyrer via google, om du ønsker bedre lyd. Anonymkode: 63858...4f0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #14 Skrevet 26. oktober 2021 newman01 skrev (På 25.10.2021 den 9.09): Om du velger en radio som er utstyrt med "Spotify Connect" vil radioen spille av spillelister rett fra internett på egen hånd, uten å gå via telefonen. Man styrer spillelister, skipper sanger og slikt på telefonen, men ingen varsler eller samtaler vil sendes til radioen. Sonos har etpar brukbare enheter, samme har Google om du ønsker å gå "smart". Da kan du bare si til høyttaleren at den skal spille P3, siste albumet til Foo Fighters osv. Pluss slå av og på smartlys, markiser, og alt annet man har koblet til internettet Mange har ikke dette, så det er å skyte langt over mål etter hva TS spør etter Anonymkode: 74944...cf6
newman01 Skrevet 27. oktober 2021 #15 Skrevet 27. oktober 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Mange har ikke dette, så det er å skyte langt over mål etter hva TS spør etter Anonymkode: 74944...cf6 "Jeg har lyst på en radio som kan stå på kjøkkenbenken. Den kan ikke være kjempestor, helst pen å se på, men… finnes det radioer som kan kobles opp mot Spotify uten å bruke telefonen? 🤷♀️ Tips?" Jeg veit at mange ikke har en slik enhet. Men det går da fint an for trådstarter å kjøpe en slik? Det er en "radio" med blåtann, mikrofon, smartegenskaper, høyttaler, nettradio og kan fint spille radio uten å forstyrre inkomne samtaler, meldinger, varsler og alt annet trådstarter ønsker. Den kan tilogmed spille av ting via blåtann om man ønsker det. Lyden er ganske ok, prisen er snill (mellom 600 og 790, litt avhengig av tilbud eller ikke) 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #16 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mange har ikke dette, så det er å skyte langt over mål etter hva TS spør etter Anonymkode: 74944...cf6 Det er ikke å skyte så langt over mål. Jeg bor sammen med en mann som gjerne vil ha masse smarte ting, og vi har jo allerede en del smart produkter. Så lenge den oppfyller de kravene jeg har så kan den godt være mye smartere enn hva jeg trenger pr i dag Anonymkode: 4bf02...365
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #17 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mange har ikke dette, så det er å skyte langt over mål etter hva TS spør etter Anonymkode: 74944...cf6 Det er virkelig det enkleste som finnes. Til og med mine eldre foreldre syntes umiddelbart det var bedre å si "ok google, spill radio P3", enn å huske hvilke knapper de må trykke på. Anonymkode: 63858...4f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå