Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal kalle det, eller noe-så overskriften blir ikke noe bedre.

Jeg er 6 måneder på vei, og sliter en del med bekkenplager. Når jeg går, løfter benet i senga osv så får jeg vondt (samme smerter som bekkenløsningssmerter) i benet ved siden av «tissen». Altså dette har vart i en stund nå, så jeg tror det er en sammenheng med smertene i bekkenet.. men noen som vet eller har erfaring med dette? 

Anonymkode: f60c3...091

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet ikke hva jeg skal kalle det, eller noe-så overskriften blir ikke noe bedre.

Jeg er 6 måneder på vei, og sliter en del med bekkenplager. Når jeg går, løfter benet i senga osv så får jeg vondt (samme smerter som bekkenløsningssmerter) i benet ved siden av «tissen». Altså dette har vart i en stund nå, så jeg tror det er en sammenheng med smertene i bekkenet.. men noen som vet eller har erfaring med dette? 

Hadde det likedann. 

Anonymkode: 2008e...803

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde det likedann. 

Anonymkode: 2008e...803

Ble det verre, bedre? 

Skrevet

Hvordan står det til med kjernemuskulaturen din? Får du gått nok? Sånn langet ut på tur, i både oppoverog nedoverbakker? Korte, anstrengte skritt er er en fiende av bekkenet. Leddene er også hormonelt betinget til å bli mer tøyelig. 

Skrevet
Vimsepims skrev (12 minutter siden):

Hvordan står det til med kjernemuskulaturen din? Får du gått nok? Sånn langet ut på tur, i både oppoverog nedoverbakker? Korte, anstrengte skritt er er en fiende av bekkenet. Leddene er også hormonelt betinget til å bli mer tøyelig. 

Det vet jeg ikke. Er en godt trent person i utgangspunktet. Trent styrke i to år før graviditeten, og opprettholder enda så langt det lar seg gjøre. Turer har aldri vært noe trøbbel, men nå er det jo det :( Dette er mitt tredje svangerskap, ikke opplevd det slik med de to andre. Men slet med bekkenet med forrigemann i slutten (fra uke 32 ca) 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på. Du har smerter i symfysen, det er jo bekkenløsningssmerter?

Anonymkode: edd26...d12

Skrevet

Bekkenleddsmerter går ikke over før du har født. De blir som regel heller ikke bedre men verre. Men, jeg var svært plaget i første svangerskap. I dette ha rjeg hatt forbigående plager. De har altså vendt tilbake og gått litt tilbake. Det hjelper med forebygging, som øvelser og være i aktivitet, og at man ikke belaster på en uhensiktsmessig måte (ikke krysse beina, ikke løfte beina i senga når du skal ut, ikke stå lenge i statiske stillinger som gjør vondt og har tyngdepunktet fremover eller bakover). Når jeg skyndter meg i korridorene på jobb så får jeg vondt så vil tro det er bedre med gange i et roligere tempo. 

Anonymkode: 0b50e...394

Skrevet

Symfysen, altså den fremste bekkenleddet, er veldig smertefullt å ha vondt i. Har det selv, «vondt i tissen» er beste beskrivelsen 😅

Du kan få øvelser av kiropraktor som hjelper til med å ikke gjøre det verre, men det går nok ikke over før baby er ute. Jeg må huske å holde knærne samlet når jeg går ut av sengen, når jeg snur meg i senga eller skal ut av sofaen. Gå korte skritt, gå sakte, ikke gå for lange turer. Helst ikke så mye i bakke. 

Anonymkode: 72803...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...