AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Vet ikke hva jeg skal kalle det, eller noe-så overskriften blir ikke noe bedre. Jeg er 6 måneder på vei, og sliter en del med bekkenplager. Når jeg går, løfter benet i senga osv så får jeg vondt (samme smerter som bekkenløsningssmerter) i benet ved siden av «tissen». Altså dette har vart i en stund nå, så jeg tror det er en sammenheng med smertene i bekkenet.. men noen som vet eller har erfaring med dette? Anonymkode: f60c3...091
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke hva jeg skal kalle det, eller noe-så overskriften blir ikke noe bedre. Jeg er 6 måneder på vei, og sliter en del med bekkenplager. Når jeg går, løfter benet i senga osv så får jeg vondt (samme smerter som bekkenløsningssmerter) i benet ved siden av «tissen». Altså dette har vart i en stund nå, så jeg tror det er en sammenheng med smertene i bekkenet.. men noen som vet eller har erfaring med dette? Anonymkode: f60c3...091 Hadde det likedann. Anonymkode: 2008e...803
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde det likedann. Anonymkode: 2008e...803 Ble det verre, bedre? Anonymkode: f60c3...091
Vimsepims Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Hvordan står det til med kjernemuskulaturen din? Får du gått nok? Sånn langet ut på tur, i både oppoverog nedoverbakker? Korte, anstrengte skritt er er en fiende av bekkenet. Leddene er også hormonelt betinget til å bli mer tøyelig.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Vimsepims skrev (12 minutter siden): Hvordan står det til med kjernemuskulaturen din? Får du gått nok? Sånn langet ut på tur, i både oppoverog nedoverbakker? Korte, anstrengte skritt er er en fiende av bekkenet. Leddene er også hormonelt betinget til å bli mer tøyelig. Det vet jeg ikke. Er en godt trent person i utgangspunktet. Trent styrke i to år før graviditeten, og opprettholder enda så langt det lar seg gjøre. Turer har aldri vært noe trøbbel, men nå er det jo det Dette er mitt tredje svangerskap, ikke opplevd det slik med de to andre. Men slet med bekkenet med forrigemann i slutten (fra uke 32 ca) Anonymkode: f60c3...091
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på. Du har smerter i symfysen, det er jo bekkenløsningssmerter? Anonymkode: edd26...d12
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Bekkenleddsmerter går ikke over før du har født. De blir som regel heller ikke bedre men verre. Men, jeg var svært plaget i første svangerskap. I dette ha rjeg hatt forbigående plager. De har altså vendt tilbake og gått litt tilbake. Det hjelper med forebygging, som øvelser og være i aktivitet, og at man ikke belaster på en uhensiktsmessig måte (ikke krysse beina, ikke løfte beina i senga når du skal ut, ikke stå lenge i statiske stillinger som gjør vondt og har tyngdepunktet fremover eller bakover). Når jeg skyndter meg i korridorene på jobb så får jeg vondt så vil tro det er bedre med gange i et roligere tempo. Anonymkode: 0b50e...394
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 Symfysen, altså den fremste bekkenleddet, er veldig smertefullt å ha vondt i. Har det selv, «vondt i tissen» er beste beskrivelsen 😅 Du kan få øvelser av kiropraktor som hjelper til med å ikke gjøre det verre, men det går nok ikke over før baby er ute. Jeg må huske å holde knærne samlet når jeg går ut av sengen, når jeg snur meg i senga eller skal ut av sofaen. Gå korte skritt, gå sakte, ikke gå for lange turer. Helst ikke så mye i bakke. Anonymkode: 72803...4be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå