AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg trenger hjelp. Hvor starter jeg? Jeg og mannen skal skilles, vi har to barn, yngste 11 år. Mannen min vil ikke snakke, han snakker ikke til meg i det hele tatt. Hva gjør jeg 🥲 Anonymkode: e4af1...a21
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Familievernkontoret med hjelp til å sette opp samværsavtale Anonymkode: ad637...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Familievernkontoret med hjelp til å sette opp samværsavtale Anonymkode: ad637...4b0 Er dette det første jeg må gjøre? Ts Anonymkode: e4af1...a21
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg er så lei meg. Jeg orker ikke mer. Har valp og barn. Er fortvilet over hvordan økonomien blir. Alt er bare svart og trist. ts Anonymkode: e4af1...a21
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er så lei meg. Jeg orker ikke mer. Har valp og barn. Er fortvilet over hvordan økonomien blir. Alt er bare svart og trist. ts Anonymkode: e4af1...a21 Det kommer til å gå bra, tror de aller fleste som har vært i din situasjon kjente på det samme. Jeg var livredd. Men det gikk veldig mye bedre enn jeg så for meg. Familievernkontoret er et sted å starte. Anonymkode: 3daf4...0ce 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer til å gå bra, tror de aller fleste som har vært i din situasjon kjente på det samme. Jeg var livredd. Men det gikk veldig mye bedre enn jeg så for meg. Familievernkontoret er et sted å starte. Anonymkode: 3daf4...0ce Takk ❤️ Anonymkode: e4af1...a21 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er så lei meg. Jeg orker ikke mer. Har valp og barn. Er fortvilet over hvordan økonomien blir. Alt er bare svart og trist. ts Anonymkode: e4af1...a21 Du finner krefter etterhvert. Valp og barn er flott, noen konkret som trenger deg Be en venn eller noen i familien hjelpe deg med å få oversikt over økonomien. Anonymkode: ad637...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette det første jeg må gjøre? Ts Anonymkode: e4af1...a21 Det første du må gjøre, er å minne deg selv på at alt har ei løsning. Sjekklister er lurt: https://dnbeiendom.no/altombolig/jus/skilsmisse/verdt-a-vite-om-skilsmisse Anonymkode: ad637...4b0 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du finner krefter etterhvert. Valp og barn er flott, noen konkret som trenger deg Be en venn eller noen i familien hjelpe deg med å få oversikt over økonomien. Anonymkode: ad637...4b0 Takk ❤️ Tenker på slt hva jeg må gi opp. Fint, stort hus, barn med foreldre under felles tak, felles familie 🥲 istedenfor blir det dårlig økonomi, delt omsorg, splittet familie 🥲❤️ ts Anonymkode: e4af1...a21 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 Hvorfor skal dere skilles? Anonymkode: cfc2d...a6f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor skal dere skilles? Anonymkode: cfc2d...a6f Mye. Orker ikke å gå inn på det her…🥲 ts Anonymkode: e4af1...a21 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Mannen vil ville heller ikke snakke. Til slutt så sa jeg at jeg ringte til mekling, og gjorde det. Da var vi i gang. Han snakket fremdeles ikke, men skjønte gjennom mekling hva jeg ville🙄 Anonymkode: 10f39...9cb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk ❤️ Tenker på slt hva jeg må gi opp. Fint, stort hus, barn med foreldre under felles tak, felles familie 🥲 istedenfor blir det dårlig økonomi, delt omsorg, splittet familie 🥲❤️ ts Anonymkode: e4af1...a21 Kjære deg! Jeg har vært der selv og det er tøft. Det er en stor livskrise å gå igjennom en skilsmisse. Jeg tenker at hvis mannen ikke snakker til deg så hadde jeg blitt i huset og ventet til han snakker. Så får han selv se hvor lang tid det tar før det skjer noe. Får inntrykk av at det er han som vil skilles. Finn ut for deg selv hvordan du skal bo videre. Må huset selges eller skal han kjøpe deg ut siden du sier du må gi opp huset? Se deg om på boligmarkedet og ta et møte med banken. Det var min største skrekk, også. Jeg var livredd. Men det ordnet seg veldig greit. Fikk kjøpt en leilighet i samme område som vi bodde i med nok plass til meg og barna. Mitt tips er å fokusere på det praktiske for å bli trygg på at dette klarer du. Min eksmann ville skilles, han hadde alt ei ny dame uten at jeg visste noe om det og jeg hadde ingenting jeg skulle ha sagt. Det var grusomt men jeg har det helt greit i dag selv om jeg må si det har preget meg. Jeg føler ingen liker meg og livet er ensomt. Ja, jeg mistet kontakten med hans familie fordi det er ikke naturlig å omgås dem, lenger. Jeg fikk lite støtte fra min familie i prosessen men har heldigvis noen få gode venninner som jeg kan snakke med. Jeg håper du får i gang prosessen rundt det praktiske snart og så må alt det andre bearbeides over tid. Anonymkode: e622c...42a 1
TLR Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg trenger hjelp. Hvor starter jeg? Jeg og mannen skal skilles, vi har to barn, yngste 11 år. Mannen min vil ikke snakke, han snakker ikke til meg i det hele tatt. Hva gjør jeg 🥲 Anonymkode: e4af1...a21 Ønsker deg lykketil og søk hjelp hos det offentlige. Kanskje familievern kontoret kan hjelpe dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå