Gå til innhold

HJELP! Saltlager på oppvaskmaskinen er ekkelt og skittent!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren stusset litt på at vaska fra oppvaskmaskinen luktet litt pussig og ikke kjentes helt ren, så vi tok en titt inn i maskina. Filteret vasket vi forrige uke og det var fortsatt rent og pent, så vi kjøpte en sånn oppvaskmaskin rens fra coop som vi satte opp ned i bestikkurven og maskina luktet endelig rent. Men så kikket vi litt til og så at det var en beholder som vi leste "salt" på,  googla litt, fant ut av vi har veldig mykt vann her i Troms så det skal vi ikke etterfylle, men så åpna vi og neddi beholderen var det masse matrester og gris og møkk!! Måtte til med videofilm fra tlf for å se ordentlig, og hele har nesten 2mm tykt lag med møkk!😫

Ingen steder står det noe om hvordan man vasker dette lageret! Går vannet gjennom her før det treffer tingene vi spiser og drikker av? Isåfall så er det bare ett ord å si, æsj!!! Er det noen som har noe anelse om hvordan jeg kan få vasket neddi denne saltbeholderen på oppvaskmaskinen? Jeg trenger virkelig HJELP! Vi leier, så er ikke bare bare å kjøpe seg ny oppvaskmaskin heller... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger denne.

Kjøpte nylig en dynn møkkete leilighet og den integrerte oppvaskmaskina stinker og vasker ikke ordentlig rent… Hvor i all verden finner man saltlageret? 

Anonymkode: 0c124...559

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Følger denne.

Kjøpte nylig en dynn møkkete leilighet og den integrerte oppvaskmaskina stinker og vasker ikke ordentlig rent… Hvor i all verden finner man saltlageret? 

Anonymkode: 0c124...559

Har du tatt av «armene» som snurrer rundt og fordeler vannet? Og vasket disse? (Har glemt hva de heter 🙈)

Og renset alt av filter? Regner med du også har brukt programmet med høyest temperatur?

Salt fylles vanligvis på i en beholder med skrukork i bunnen av maskinen. Om vet hvilken modell du har kan du finne brukerhåndboken på nett.

Anonymkode: 64470...564

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...