Enda en tulling Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 ... der de uttrykker bekymring for vaksinepasset og dets betydning for menneskerettigheter og demokrati. Du vet, sånt tull som bare konspi-nisser henger seg opp i. Åpenbart har også Europaparlamentet blitt invadert av konspirasjonsteoretikere. En av deltakerne var til og med frekk nok til å påpeke ironien i at EU ble grunnlagt ut fra en ide om fri flyt av varer og mennesker. Interesserte bør nok se videoen snarest, før den slettes av YouTube, som mener slikt er for sterk kost for folk flest..... 18
Example Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 At det er politisk uenighet om dette er jo ikke akkurat veldig overraskende. 4
Elaine Marley Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.
Lovis Fenja Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Example skrev (3 timer siden): At det er politisk uenighet om dette er jo ikke akkurat veldig overraskende. Og du synes ikke mangelen på menneskerettigheter er skremmende? Du ville likt å bo i Øst-Tyskland før murens fall? Nord-Korea? 7
Drizzt Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Lovis Fenja skrev (9 minutter siden): Og du synes ikke mangelen på menneskerettigheter er skremmende? Du ville likt å bo i Øst-Tyskland før murens fall? Nord-Korea? Mangelen på hvilke menneskerettigheter akkurat? Menneskeretten å bli smittet av covid-19 og så kreve behandling fra sykehuset eller menneskeretten å smitte andre og forårsake deres død? 7
Lovis Fenja Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 Drizzt skrev (Akkurat nå): Mangelen på hvilke menneskerettigheter akkurat? Menneskeretten å bli smittet av covid-19 og så kreve behandling fra sykehuset eller menneskeretten å smitte andre og forårsake deres død? Jeg fatter ikke at folk ikke ser alvorlighetsgraden av dette. Jeg gidder ikke å forklare, ser at flere har prøvd. Men la oss si at jeg, som reagerer på alt av medisiner, lar meg presse av f eks deg, til å ta vaksinen. Så får jeg alvorlige bivirkninger, som ødelegger livskvaliteten min fullstendig. Og datteren min mister evnen til å bli gravid, selv om hun var frisk og fertil før vaksinen. Hvor er DU da? Og arbeidsgiver som også presset? Legene avfeier jo det meste med «tilfeldig». Dvs det bedrer seg stadig, heldigvis. De fleste tåler vaksinen, men mange gjør ikke det! La folk bestemme selv! 14
Lovis Fenja Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Drizzt skrev (5 timer siden): Endret 24. oktober 2021 av Lovis Fenja 2
Lovis Fenja Skrevet 24. oktober 2021 #9 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Dobbeltpostet visst. Endret 24. oktober 2021 av Lovis Fenja
Example Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 Lovis Fenja skrev (41 minutter siden): Og du synes ikke mangelen på menneskerettigheter er skremmende? Du ville likt å bo i Øst-Tyskland før murens fall? Nord-Korea? Hvilke menneskerettigheter mener du krenkes av dette grønne passet? 4
Gjest Villfisker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Et slikt pass er i strid med retten til å bestemme over egen kropp. En grense som aldri bør krysses. Ren ondskap, og total undertrykkelse, som i praksis gjør verden til et fengsel.
Example Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Villfisker skrev (5 minutter siden): Et slikt pass er i strid med retten til å bestemme over egen kropp. En grense som aldri bør krysses. Ren ondskap, og total undertrykkelse, som i praksis gjør verden til et fengsel. Det er vel litt av poenget også. Det er fint at man får et ekstra push til å ta vaksine. Å være antivaxxer og være glad i å reise har aldri vært noe god kombinasjon. Dette er ikke akkurat noe nytt. Med så lav vaksinedekning det er i enkelte EU-land er dette helt naturlig. 6
Gjest Villfisker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 Example skrev (4 minutter siden): Det er vel litt av poenget også. Det er fint at man får et ekstra push til å ta vaksine. Å være antivaxxer og være glad i å reise har aldri vært noe god kombinasjon. Dette er ikke akkurat noe nytt. Med så lav vaksinedekning det er i enkelte EU-land er dette helt naturlig. Nei, det er ikke fint at man fratas basale rettigheter, for å nekte å være ukritisk og lydig i alt. Man er ikke antivaxxer bare for å være skeptisk mot noe nytt heller. Jo, det tar vanligvis flere år for å lage og garantere for en vaksine. Så denne kan absolutt regnes som ny i flere år til. Uansett hvordan denne vaksinen virker, er problemet at den brukes som brekkstang, for å ta fra folk helt vanlige rettigheter. Det bør aldri aksepteres.
Drizzt Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Lovis Fenja skrev (1 time siden): Jeg fatter ikke at folk ikke ser alvorlighetsgraden av dette. Jeg gidder ikke å forklare, ser at flere har prøvd. Men la oss si at jeg, som reagerer på alt av medisiner, lar meg presse av f eks deg, til å ta vaksinen. Så får jeg alvorlige bivirkninger, som ødelegger livskvaliteten min fullstendig. Og datteren min mister evnen til å bli gravid, selv om hun var frisk og fertil før vaksinen. Hvor er DU da? Og arbeidsgiver som også presset? Legene avfeier jo det meste med «tilfeldig». Dvs det bedrer seg stadig, heldigvis. De fleste tåler vaksinen, men mange gjør ikke det! La folk bestemme selv! Jeg tror ikke konflikten handler om folk som ikke tåler vaksiner på grunn av en tilstand eller diagnose de har. De vil neppe blitt tvunget til å gjøre noe som setter deres helse i fare. Det handler om de andre - som velger å ikke vaksinere seg. Så hvis du har en medisinsk tilstand som gjør vaksiner farlige for deg, har du ingen grunn å ta det personlig at noen krever at de andre, de friske, tar den. Du tjener bare på at flest mulig vaksinerer seg for da blir du beskyttet, du også. 5
Drizzt Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 Villfisker skrev (1 time siden): Et slikt pass er i strid med retten til å bestemme over egen kropp. En grense som aldri bør krysses. Ren ondskap, og total undertrykkelse, som i praksis gjør verden til et fengsel. Ingen fratar andre retten til å bestemme over egen kropp. De gis et valg. Vis meg hvor folk har blitt hentet med politi eller soldater, kjørt til vaksinesentre og blitt tvangsvaksinert selv om de gjorde fysisk motstand? Så hvilke menneskerettigheter igjen? 3
Example Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Villfisker skrev (1 time siden): Nei, det er ikke fint at man fratas basale rettigheter, for å nekte å være ukritisk og lydig i alt. Man er ikke antivaxxer bare for å være skeptisk mot noe nytt heller. Jo, det tar vanligvis flere år for å lage og garantere for en vaksine. Så denne kan absolutt regnes som ny i flere år til. Uansett hvordan denne vaksinen virker, er problemet at den brukes som brekkstang, for å ta fra folk helt vanlige rettigheter. Det bør aldri aksepteres. Saken er ganske enkel, enten gjelder tiltakene alle eller de få som ikke tør å ta vaksine. Hvorfor skal vaksinemotstanderes valg begrense alles frihet? 5
Gjest Villfisker Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 Drizzt skrev (Akkurat nå): Ingen fratar andre retten til å bestemme over egen kropp. De gis et valg. Vis meg hvor folk har blitt hentet med politi eller soldater, kjørt til vaksinesentre og blitt tvangsvaksinert selv om de gjorde fysisk motstand? Så hvilke menneskerettigheter igjen? Det går fort den veien, om man ikke setter foten ned. Et valg mellom to helt urimelige onder ja. Rett og slett djevelsk.
jabx Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 Enda en tulling skrev (18 timer siden): ... der de uttrykker bekymring for vaksinepasset og dets betydning for menneskerettigheter og demokrati. Du vet, sånt tull som bare konspi-nisser henger seg opp i. Åpenbart har også Europaparlamentet blitt invadert av konspirasjonsteoretikere. En av deltakerne var til og med frekk nok til å påpeke ironien i at EU ble grunnlagt ut fra en ide om fri flyt av varer og mennesker. Interesserte bør nok se videoen snarest, før den slettes av YouTube, som mener slikt er for sterk kost for folk flest..... Eh, hvem er disse? Den tyske ser ut til å være en høyreekstremist. Altså en som hater menneskerettigheter. 2
Gjest Villfisker Skrevet 24. oktober 2021 #19 Skrevet 24. oktober 2021 Example skrev (3 minutter siden): Saken er ganske enkel, enten gjelder tiltakene alle eller de få som ikke tør å ta vaksine. Hvorfor skal vaksinemotstanderes valg begrense alles frihet? Nei, det er myndigheter som begrenser alles frihet i så fall, og lydige nikkedukker som gir bort både sin egen frihet, og andres.
Drizzt Skrevet 24. oktober 2021 #20 Skrevet 24. oktober 2021 Villfisker skrev (4 minutter siden): Det går fort den veien, om man ikke setter foten ned. Et valg mellom to helt urimelige onder ja. Rett og slett djevelsk. Man kan ikke fremstille spekulasjoner som fakta og forvente å bli tatt seriøst i en debatt. Så - er retten til å bestemme over egen kropp krenket i dag? 4
Anbefalte innlegg