AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Mannen min hadde snippet før han møtte meg. Nå ønsker vi barn sammen. De fant nok sæd til å lage friske og gode embryo, men ikke nok sæd til å fryse ned. Dette ønsket han å gjøre dersom vi ville lage søsken i fremtiden. De fant ingen sædceller som var gode nok til å kunne fryses. (Kun nok til å pare med mine egg) Han ble litt flau over at han har dårlig sædkvalitet. Jeg ble inni meg lei meg for at han har ødelagt kroppen sin med den steriliseringen. Jeg vil gjerne ønske at han reverserer den. Han er ikke enig i å gjøre det, med grunn at «det gjorde vondt». Jeg har ingen sympati for at det gjorde eller vil gjøre vondt da vi er jo begge enige i at det var en veldig dum ting som han har gjort. Er jeg urimelig hvis jeg insisterer på at han skal reversere? Anonymkode: 21920...189
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fant ingen sædceller som var gode nok til å kunne fryses. (Kun nok til å pare med mine egg) Kan dere velge å få tvillinger slik at barnet får søsken? Anonymkode: 2f8c7...1e0 2
Gjest Chroma Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan dere velge å få tvillinger slik at barnet får søsken? Anonymkode: 2f8c7...1e0 Håper du tuller. Ts, det må han nesten få velge selv. Forstår at du synes det er kjipt, men det er hans kropp og hans valg.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Chroma skrev (Akkurat nå): Håper du tuller. Nei. Hvorfor? Er det ikke mulig å lage tvillinger på måten? Anonymkode: 2f8c7...1e0
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Du kan insistere og kreve så mye du vil - hans kropp. Anonymkode: e694d...2cb 11
Kenelz Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Neh, forstår deg godt! Dersom han nekter og du ønsker barn så hadde jeg gjort det slutt og funnet meg en annen som vil/kan ha barn. Du kan ikke tvinge han, men gi han valg. Han kan velge å reversere eller avslutte forholdet. Kanskje like greit å bare gjøre det slutt dersom ønsket om barn er større.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 Hvis han valgte vasektomi tidligere, så regner med det var på grunn av at han innså seg ferdig med å få barn. Så traff han seg og "dere" ønsker dere barn, men ikke nok til at han ønsker å kjenne på smertene ved å gå gjennom operasjonen på nytt. Noe sier meg at det ikke er dere som ønsker barn. Det er du som ønsker barn, han ønsker å tilfredsstille deg. Altså, dere må nesten finne en kompromiss her. Det at han i det hele tatt med på å hente sædceller, ville jeg kalle å strekke seg langt. Anonymkode: 54c1e...ba8 15
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 Høres ut som om det er du som ønsker barn her. Skjønner det er kjipt, men ja, du er urimelig her. Anonymkode: fef5d...161 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 Kenelz skrev (43 minutter siden): Neh, forstår deg godt! Dersom han nekter og du ønsker barn så hadde jeg gjort det slutt og funnet meg en annen som vil/kan ha barn. Du kan ikke tvinge han, men gi han valg. Han kan velge å reversere eller avslutte forholdet. Kanskje like greit å bare gjøre det slutt dersom ønsket om barn er større. Vi holder jo på å få barn med IVF. Så irriterende med folk som ikke leser tråden altså med all respekt. Ufff🙄🤯 Anonymkode: 21920...189
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis han valgte vasektomi tidligere, så regner med det var på grunn av at han innså seg ferdig med å få barn. Så traff han seg og "dere" ønsker dere barn, men ikke nok til at han ønsker å kjenne på smertene ved å gå gjennom operasjonen på nytt. Noe sier meg at det ikke er dere som ønsker barn. Det er du som ønsker barn, han ønsker å tilfredsstille deg. Altså, dere må nesten finne en kompromiss her. Det at han i det hele tatt med på å hente sædceller, ville jeg kalle å strekke seg langt. Anonymkode: 54c1e...ba8 Les tråden. Vi holder på å få med IVF ts Anonymkode: 21920...189
Gjest theTitanic Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Mannen min hadde snippet før han møtte meg. Nå ønsker vi barn sammen. De fant nok sæd til å lage friske og gode embryo, men ikke nok sæd til å fryse ned. Dette ønsket han å gjøre dersom vi ville lage søsken i fremtiden. De fant ingen sædceller som var gode nok til å kunne fryses. (Kun nok til å pare med mine egg) Han ble litt flau over at han har dårlig sædkvalitet. Jeg ble inni meg lei meg for at han har ødelagt kroppen sin med den steriliseringen. Jeg vil gjerne ønske at han reverserer den. Han er ikke enig i å gjøre det, med grunn at «det gjorde vondt». Jeg har ingen sympati for at det gjorde eller vil gjøre vondt da vi er jo begge enige i at det var en veldig dum ting som han har gjort. Er jeg urimelig hvis jeg insisterer på at han skal reversere? Anonymkode: 21920...189 Selv om du ikke føler sympati, og at steriliseringen var dum siden han angrer på den, så vil det okke som gjøre like vondt for mannen. Skjønner godt at han ikke vil dette. Etter dere har laget et barn eller to så kommer problemet med prevensjon tilbake også. Du er selvsagt fullstendig urimelig om du krever en reversering. Du kan ikke kreve at han gjør kirurgiske inngrep på seg, på lik linje at han ikke kan kreve at du skal ha silikonpupper eller gjøre andre ting med din kropp.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): De fant nok sæd til å lage friske og gode embryo, men ikke nok sæd til å fryse ned. Dette ønsket han å gjøre dersom vi ville lage søsken i fremtiden. De fant ingen sædceller som var gode nok til å kunne fryses. (Kun nok til å pare med mine egg) I hvor lang tid fremover er det mulig å hente ut nok sæd til å lage friske og gode embryo? Er det mulig å befrukte egg og deretter fryse de befruktede eggene og spare de til man ønsker å få der satt inn? Anonymkode: 2f8c7...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 Hvis du i forbindelse med IVF– eller ICSI-behandling har et overskudd av befruktede egg av god kvalitet, kan disse fryses ned med sikte på senere innsetting. ... Dette kan være aktuelt hvis du ikke ble gravid med IVF– eller ICSI-behandlingen, eller hvis du ønsker flere barn. Anonymkode: 2f8c7...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min hadde snippet før han møtte meg. Nå ønsker vi barn sammen. Han ble litt flau over at han har dårlig sædkvalitet. Jeg ble inni meg lei meg for at han har ødelagt kroppen sin med den steriliseringen. Og dette visste du da du møtte mannen din, og du var forberedt på at dere kanskje ikke kunne få barn sammen? Anonymkode: 2f8c7...1e0 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 Ivf er så forbanna unaturlig og burde vært ulovlig. Får helt åndenød av disse 40+ som skal ha labratoriebarn. Anonymkode: af433...8e2 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg syns du er urimelig, det er heller ikke slik at en reversering av vasketomi nødvendigvis er vellykket. Dvs at mannen først må gå gjennom et muligens nytteløst inngrep for at du skal bli fornøyd, og så blir han nøtt å gjøre en ny vasektomi år dere er ferdig med barn for å være sikker på at det ikke skjer "uhell". Dårlig sædkvalitet bedres heller ikke med å reversere vasektomien. For øvrig syns jeg du virker umoden som ikke klarer å bruke korrekte uttrykk for det mannen har gjort, å bruke "snippet" og "snipp-snipp" gir deg en barnslig fremtoning. Du hadde sannsynligvis også fått flere svar med å bruke en mer presis overskrift. Anonymkode: c2c92...54d 7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #17 Skrevet 25. oktober 2021 Sterilisert mann og ivf prosess her også. Kunne aldri falt meg inn forsøke få han til å gå igjennom den smertefulle operasjonen å bli sydd sammen igjen. Anonymkode: 2b90c...cad
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 23.10.2021 den 22.26): Nei. Hvorfor? Er det ikke mulig å lage tvillinger på måten? Anonymkode: 2f8c7...1e0 Nei, du kan ikke bestemme deg for at det skal bli tvillinger, nei... Anonymkode: 5ea3e...a9d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 Snipp snapp? Hvor gammel er du? Anonymkode: bed9d...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #20 Skrevet 25. oktober 2021 Veldig urimelig å forvente han skal la seg operere. Skjønner tanken og ønsket, har vært selv i situasjonen at det tok litt tid å bli gravid, så vet hvor sterk drivkraften er. Barneønsket har nok tatt litt overhånd. Anonymkode: b8f3e...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå