Gå til innhold

Til deg som er gravid og tok influensavaksinen, merket du noen bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: ae240...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok den i fjor, var da i 2.trimester. Merka ingenting, kanskje bittelitt øm i armen ved stikkstedet.

Anonymkode: e969f...d8b

• Liker 1
Skrevet

Tok den for to dager siden (39+0) og har ikke merket noe

Anonymkode: 06aa9...b24

• Liker 2
Skrevet

Takk:) da skal jeg kjøre på! Aldri tatt den før så ville bare høre litt

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk:) da skal jeg kjøre på! Aldri tatt den før så ville bare høre litt

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok den i fjor da jeg var gravid. Ingen bivirkninger, ikke engang øm i armen. 

Anonymkode: 22dec...989

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Lykke til :)

Tusen takk❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tok den i fjor da jeg var gravid. Ingen bivirkninger, ikke engang øm i armen. 

Anonymkode: 22dec...989

Godt å høre😍

Skrevet

Lett hodepine og litt prikking i armen det første døgnet, ellers ingenting. Hodepinen kan jo like gjerne ha hatt annen årsak også. 

Anonymkode: 18b74...c74

• Liker 1
Skrevet

36+6. Tok vaksinen i går. Ingen bivirkninger hittil annet enn bittelitt øm på stikkstedet. Hadde ingen bivirkninger da jeg tok den under forrige svangerskap heller. 

Skrevet

Ingen bivirkninger utover litt øm på stikkstedet verken for 4 år siden (uke 13) eller for tre dager siden (uke 33).

Anonymkode: df1a9...f53

Skrevet

Nei, ingen bivirkninger. Har tatt den hvert år siste 8 åra, to ganger mens gravid, aldri hatt noe bivirkning utover litt øm i muskelen der sprøyta ble satt. 

Anonymkode: ad8c8...59c

Skrevet

Jeg tar den hvert år fordi jeg jobber som helsepersonell. Noen år merker jeg mer bivirkninger enn andre. Har derimot aldri opplevd bivirkninger de gangene jeg har tatt den imens jeg gikk gravid. Vet ikke om det bare var tilfeldig:)

I fjor var jeg ikke gravod og opplevde smerter i arm og feber/sykdomsfølelse i 1-2 dager.

Anonymkode: 8e5ba...34d

Skrevet

Jeg har tatt den hvert år siden 2014, tre ganger mens jeg har vært gravid. Har ikke fått bivirkninger noen av gangene 😊

Anonymkode: 136c2...f15

• Liker 1
Skrevet

Tok den 3 uker før termin. Ingen bivirkninger. Det er viktig at gravide tar den fordi influensa kan være dødelig for både mor og barnet i mors liv.

Anonymkode: 91161...7fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt den i andre trimester, merket ingenting. Litt øm rundt stikkstedet på kvelden etter jeg tok den, men ellers ingenting.

Anonymkode: f0b74...f0a

Skrevet

Jeg tar den hvert år pga jobben. Blir vanligvis litt øm i armen + litt slapp/ trøtt resten av dagen. Ikke noe forskjellig nå når jeg var gravid. 

Anonymkode: 2b466...52c

Skrevet

TS her.

Har dere noen gang fått influensa etter å ha tatt den da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.

Nei, jeg har vært heldig og aldri hatt influensa🤞🤞. Gruer meg ekstremt til den gangen det blir min tur, for de som har hatt influensa (og dermed lært forskjellen på heftig forkjølelse og influensa) har alle vært slått ut i flere uker, vært påvirka i måneder og håpt å dø i prosessen 😬😬😬

Anonymkode: df1a9...f53

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS her.

En gang etter å ha tatt vaksinen, og det var ille nok, så er veldig glad jeg tok vaksinen for ellers hadde det nok vært mye verre :)

Anonymkode: ad8c8...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...