tussi84 Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Det vil si at du er glad I vinteren, glad i å gå på ski, og glad i friluftsliv hele året. Matpakken din består som regel av brødskiver med pålegg på, og du kjøper sjeldent lunsj ute. I tillegg foretrekker du å holde fremmede på en viss avstand og er ganske lukket overfor fremmede. Jeg er ikke noen typisk nordmann. Liker ikke ski Gåing eller vinteraktiviteter, og foretrekker heller varme temperaturer. Friluftsliv er jeg heller ikke glad i. Kan ta en gåtur i skogen, men jeg er ikke så mye ute i naturen. Foretrekker heller å sitte å ta en kaffe ute, eller gå på kino. Hadde meg matpakke med brødskiver da jeg gikk på skolen, men i jobb har det oftest blitt kjøpe lunsj. Synes den typiske norske mat pakka er litt kjedelig når det blir for ofte. Hva med deg? Er du typisk norsk eller ikke?
Diamant20 Skrevet 26. oktober 2021 #3 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg digger langrenn og vinter, elsker brød, glad i husmannkost og ikke spesielt sterk mat (men taco er fortsatt favorittmaten ja), litt introvert, men ekstrovert. Har som regel med lunsj, hvis ikke blir det typisk baguett eller horn, grunnen til at jeg har med hjemmefra er økonomisk da. Har gjerne brød, knekkebrød, noe grønt, frukt, Youghurt, wraps, salat eller lignende på nista. Liker meg ute, og har maaaange steder jeg har lyst til å dra til i Norge. Er nok ganske typisk norsk ja😅 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #4 Skrevet 26. oktober 2021 Jeg er typisk norsk, samtidig som jeg også er typisk samisk. Min definisjon er ikke den samme som deres, ser jeg. Anonymkode: 390d7...3ca 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. oktober 2021 #5 Skrevet 27. oktober 2021 (endret) Jeg er ikke en typisk nordmann som elsker vinter og ski, men på andre måter er jeg nok det. Endret 27. oktober 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #6 Skrevet 27. oktober 2021 Ja, det er jeg nok. Anonymkode: dfdec...823
Gjest ti10 Skrevet 27. oktober 2021 #7 Skrevet 27. oktober 2021 Tror det er mange som ikke er enige i din definisjon av typisk norsk. Vi har utviklet oss litt siden 70- og 80-tallet , dessuten har nordmenn vært forskjellige til alle tider, vi har bare flere muligheter nå.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #8 Skrevet 27. oktober 2021 tussi84 skrev (På 23.10.2021 den 20.46): Matpakken din består som regel av brødskiver med pålegg på, og du kjøper sjeldent lunsj ute. Hadde meg matpakke med brødskiver da jeg gikk på skolen, men i jobb har det oftest blitt kjøpe lunsj. Synes den typiske norske mat pakka er litt kjedelig når det blir for ofte. Vil tro de fleste som har tilgang til en ålreit kantine kjøper mat der. Slik er det i hvert fall hvor jeg jobber (et stort konsern), samt i andre selskaper jeg har jobbet tidligere. Anonymkode: 745c8...509
Entern Skrevet 27. oktober 2021 #9 Skrevet 27. oktober 2021 Hater å gå på ski, hater matpakker med tørr brødmat og elsker å bli kjent med nye folk. Noe av det beste jeg vet er å sitte ved et bord utenfor en cafe/pub/etc og følge med på livet, gjerne sammen med folk jeg aldri har sett før men har det hyggelig sammen med. Jaja, er heller mørk i håret da og ganske sikker på at jeg har sør-europeiske gener, ikke at det skulle ha noe å si 😁
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #10 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg er klar for sport, men bare på skjermen og bare når vi vinner. Anonymkode: 3d9fe...0b2 2
Vimsepims Skrevet 27. oktober 2021 #12 Skrevet 27. oktober 2021 Tja alt til sin tid? Liker å gå på ski, elsker sol og varme, er ikke såå glad i brødskiver, men om jeg spiser varmmat til lunsj så orker jeg ikke middag (mer varmmat). Café er hyggelig det, men med en krevende (og veldig sosial) jobb og relativt små barn så foretrekker jeg to timer i skogen uten selskap for å koble av. Er helt norsk, men trodde ikke det var noen "fasit" 😉
Skogkatten Skrevet 27. oktober 2021 #13 Skrevet 27. oktober 2021 Føler av og til at jeg er født i feil land, for jeg liker ingenting av det som er typisk norsk. Jeg har ikke gått på ski siden det var tvang på skolen, om jeg hadde måtte prøve nå så tviler jeg på at jeg hadde fått det til. Jeg liker ikke snø og vinter heller, foretrekker sommer, sol og varme. Friluftsliv er virkelig ikke min greie, jeg er byjente tvers gjennom. Foretrekker kafe eller kino, gjerne ballett, teater eller museum også. Og jeg er ikke begeistret for matpakka, jeg bodde i utlandet i mange år og opplevde det jeg mener er ordentlig lunsjkultur, da er det ikke mulig å gå tilbake til tørt brød og svett ost, altså. Om det ikke blir kjøpelunsj så blir det i det minst en salat, eller noe annet som faktisk er fristende. Jeg drikker ikke kaffe engang, som jo alle gode nordmenn gjør, så jeg vet ikke om jeg kanskje kan ha blitt byttet om på sykehuset eller noe, jeg.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #14 Skrevet 27. oktober 2021 Nordiske folk har dratt ned på sydentur helt siden romertiden. Å like kulde er ikke spesielt norsk. Anonymkode: e80be...623
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #15 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg er introvert og konfliktsky, det er nok veldig norsk. Men uten om det trur jeg at jeg er ganske unorsk. Jeg liker ikke naturen eller friluftsliv. Jeg verken driver med, ser på, eller bryr meg om noen form for idrett. Jeg synes vår feiring av 17. Mai bare er flau nasjonalisme. Jeg misliker norsk mat. Den er smaksløs og kjedelig. Jeg liker ikke bygder, og Norge er omtrent kun bygder. Selv Oslo er alt for lite for meg. Jeg virkelig hater klimaet. Jeg liker ikke hvor moralistiske og gammeldagse vår lover og regler er. Jeg liker ikke hvor moralistiske og dømmende . Jeg liker ikke hvor penge- og statusfokusert nordmenn har blitt. Jeg liker ikke hvor egoistiske nordmenn er. Alt dette førte til at jeg flyttet fra Norge for litt over 10 år siden. Livet mitt ble mye, mye bedre her i en multi-millionby i tropisk klima. Anonymkode: c39aa...063
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #16 Skrevet 28. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg liker ikke hvor moralistiske og dømmende folk er mot hverandre. Dette skulle det stå. Anonymkode: c39aa...063
Million Skrevet 28. oktober 2021 #17 Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Jeg er nok ingen "typisk nordmann", nei. Eier verken ski eller sykkel, og ski har jeg ikke gått på siden jeg gikk på skolen. Den gangen derimot, gikk jeg mye på skiturer med en venninne, og vi hadde alltid med oss en skokk hunder på turene. Om sommeren gikk vi til fots, også da hadde vi minst 2-3 hunder med. Skientusiasmen dabbet imidlertid av i tenårene. Er heller ikke typisk norsk i den forstand at så fort gradestokken bikker 15 grader ute på våren, så er det på med shortsen og t-skjorta, for da er det jo "sommer", uansett hvor mye gåsehud man får mellom snøbygene! Som voksen er jeg overhodet ikke noe friluftsmenneske, nei, og det har blitt mindre og mindre turer ettersom det gir meg ryggsmerter. Har dårlig rygg, og den tåler snart ikke noe lenger. Jeg gikk mye turer med hunden min de første årene jeg hadde henne, men som sagt har ryggen slått seg vrang de senere tre-fire årene, så da har det blitt betraktelig mindre av de lange skogsturene. Den gangen jeg var i jobb, pleide jeg å kjøpe meg lunsj. Jobben jeg hadde de siste 10 årene før jeg ble uføretrygdet, hadde subsidiert kantine, så jeg kjøpte alltid lunsj der. Rimelig og god mat, to-tre varmretter hver dag + gratis brød. Pålegget måtte man betale en liten slant for. Pleide stort sett alltid å kjøpe meg en varmrett, skikkelig lunsj jeg ble mett av (jeg skippet frokoster, tok det igjen ved lunsjtid). Endret 28. oktober 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 Skogkatten skrev (På 27.10.2021 den 18.03): Føler av og til at jeg er født i feil land, for jeg liker ingenting av det som er typisk norsk. Jeg har ikke gått på ski siden det var tvang på skolen, om jeg hadde måtte prøve nå så tviler jeg på at jeg hadde fått det til. Jeg liker ikke snø og vinter heller, foretrekker sommer, sol og varme. Friluftsliv er virkelig ikke min greie, jeg er byjente tvers gjennom. Foretrekker kafe eller kino, gjerne ballett, teater eller museum også. Og jeg er ikke begeistret for matpakka, jeg bodde i utlandet i mange år og opplevde det jeg mener er ordentlig lunsjkultur, da er det ikke mulig å gå tilbake til tørt brød og svett ost, altså. Om det ikke blir kjøpelunsj så blir det i det minst en salat, eller noe annet som faktisk er fristende. Jeg drikker ikke kaffe engang, som jo alle gode nordmenn gjør, så jeg vet ikke om jeg kanskje kan ha blitt byttet om på sykehuset eller noe, jeg. Det er ikke spesielt typisk norsk å ikke være opptatt av kunst og kultur. Vi har jo en lang historie med det. Anonymkode: 35037...813
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 tussi84 skrev (På 23.10.2021 den 20.46): Det vil si at du er glad I vinteren, glad i å gå på ski, og glad i friluftsliv hele året. Matpakken din består som regel av brødskiver med pålegg på, og du kjøper sjeldent lunsj ute. I tillegg foretrekker du å holde fremmede på en viss avstand og er ganske lukket overfor fremmede. Ikke i følge din definisjon. Jeg verken går eller står på ski, kan ikke fordra vinter og spiser ikke matpakke med mindre jeg absolutt må. Den inneholder ikke brødskiver om jeg må ha en. Jeg er ganske lukket overfor de fleste, ikke spesielt for fremmede, da. Hadde det vært opp til meg kunne vi lagt ned månedene november, januar, februar og mars. De andre årstidene er fint og jul går bra. Gjerne 30 grader fra mai ut august. Anonymkode: d89fe...ed8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 tussi84 skrev (På 23.10.2021 den 21.46): Det vil si at du er glad I vinteren, glad i å gå på ski, og glad i friluftsliv hele året. Matpakken din består som regel av brødskiver med pålegg på, og du kjøper sjeldent lunsj ute. I tillegg foretrekker du å holde fremmede på en viss avstand og er ganske lukket overfor fremmede. Jeg er ikke noen typisk nordmann. Liker ikke ski Gåing eller vinteraktiviteter, og foretrekker heller varme temperaturer. Friluftsliv er jeg heller ikke glad i. Kan ta en gåtur i skogen, men jeg er ikke så mye ute i naturen. Foretrekker heller å sitte å ta en kaffe ute, eller gå på kino. Hadde meg matpakke med brødskiver da jeg gikk på skolen, men i jobb har det oftest blitt kjøpe lunsj. Synes den typiske norske mat pakka er litt kjedelig når det blir for ofte. Hva med deg? Er du typisk norsk eller ikke? Vinter og ski er ikke typisk for oss fra Stavanger. Jeg liker å gå i naturen, men liker også å gå i bygater. Matpakken har jeg, så typisk norsk der, men jeg baker fylte horn eller lager salater eller wraps. Hender at jeg kjøper lunsj ute, ca 1 gang pr fjortende dag. Nesten halvparten av vennene mine er ikke norske, så der kjenner jeg meg minst igjen av alt. Anonymkode: ffcd1...7b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå