AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Del Skrevet 23. oktober 2021 Dere som har venner dere vet har eupf, hvordan er det å være venn med noen med denne diagnosen? Og merker du at de er syke eller fungerer de godt? Anonymkode: 154db...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som har venner dere vet har eupf, hvordan er det å være venn med noen med denne diagnosen? Og merker du at de er syke eller fungerer de godt? Anonymkode: 154db...799 Hva er eupf.. Anonymkode: 8e53c...20e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 23. oktober 2021 #3 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er eupf.. Anonymkode: 8e53c...20e TS sikter til emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline er det engelske begrepet) TS, jeg tror venner merker "lite" av det - men at det er oftere partner eller familie som utsettes for den ustabile adferden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Del Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har en eksmann som fikk diagnosen. Det er og har vært et mareritt. Å være venn med ham er nok også utfordrende, de har ofte problemer med forhold til andre mennesker. Min eks er i hvert fall sånn at han tolker alt i verste mening, så om en venn f.eks. har glemt å ringe tilbake, er han hellig overbevist om at vedkommende venn plutselig hater ham og lager masse drama utav det. Samme med meg, vi har barn sammen så vi må dessverre ha litt med hverandre å gjøre, og det er utmattende å forholde seg til ham. Anonymkode: 52a16...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Del Skrevet 23. oktober 2021 Jeg kan nå snakke for meg selv som har diagnosen, venner merker Ingenting av diagnosen utenom at jeg ikke er mye sosial, men partner merker det i form av at jeg er veldig avhengig av at han bekrefter mye at han ikke skal forlate meg å i mine dårlige perioder så merker psykiatrien det i form av at jeg er i panikkmodus å utagerende mye med fortvilelse å gråting å mye slag mot meg selv. Anonymkode: d1534...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Del Skrevet 23. oktober 2021 Har en god venn med diagnosen. Hen var ganske vanskelig å være venn med i begynnelsen, det var alltid masse drama og sånt. Men hen har gått i en form for terapi som har funket utrolig bra. Nå oppfører hen seg som «alle andre» og man merker ikke diagnosen. Anonymkode: 9fffa...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Del Skrevet 23. oktober 2021 Har 2 venninner med dette. Begge har hatt en del rare idéer og sliter med å forholde seg normalt til vennskap. Må vite alt hele tiden, svært mistenksom og analyserer alt vi sier, så må passe på hvert et ord. Ei er veldig impulsiv og hører lite på oss rundt, noe som har endt med at hun har havnet i dårlige parforhold, sagt opp jobber siden "sjefen er dritt". Ekstremt slitsomt, ingenting jeg gjør er godt nok, og til tider har jeg følt meg veldig fanget, så jeg har lite kontakt. Selv kan jeg bli stressa hvis jeg må veie hvert ett ord (og likevel blir det snudd i feil mening). De oppleves som veldig usikre og snakker ned folk, generelt negativt. Jeg har ikke godt av å menge meg med usikre folk, for de gjør meg stressa. Dessverre, for det er kule jenter. Anonymkode: a3d36...892 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå