AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg er helt blank! Har nylig møtt en fyr, og var hos han sist helg. Han disket opp med nydelig mat, vin og sto på. Egg og bacon til frokost, hjemmelaget syltetøy, hjemmebakte rundstykker. Lunsj var suppe laget fra bunnen. Middagen på fredagen var hjemmelaga pasta med deilig spekeskinke og en nydelig saus. Dessert også. Lørdagen var det en biff gryte som sto å guffet på hele dagen, med vin i seg. Og igjen dessert. Servert kvalitetsvin som passer maten hele veien. Ja han er kokk på en fin restaurant. Neste helg kommer han til meg. Og jeg gruer meg vannvittig. Jeg aner ikke hva jeg skal servere eller lage... jeg er ikke helt ubrukelig på kjøkkenet men ikke på dette nivået! Noen som har noen forslag til en fortvila dame? Lista er høy og jeg vurderer å avlyse hele greia bare av nerver.. Anonymkode: 4d053...1eb
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Han er kokk og jobber med dette daglig. Lag noe du er trygg på, han kommer til å sette pris på det uansett, han slipper å lage det selv! 3
Camillapb Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Hadde kjørt på med ordentlig meksikansk Taco og corona jeg😂 Evt tapas med masse digg og noen forskjellige viner du får anbefalt på polet! 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg er ikke kokk, men jeg spiser kun ren mat fra bunnen og det går mye i typisk "snobbete" mat da jeg elsker å avansere, MEN så lenge det er god mat, elsker jeg all mat! Hellstrøm har også sagt at han er glad i den klassiske fredagstacoen, matelskere flest er ikke så snobbete på det Anonymkode: 803e6...21b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Så heldig du er da! Hørtes helt nydelig ut☺️ Egg og bacon klarer du også. Så kan du også handle inn litt god spekeskinke og noen gode faste oster. Trenger ikke hjemmebakte rundstykker, men kjøp gjerne inn noe godt brød. Til lunsj kan du også lage hjemmelagd suppe. Det er jo superenkelt, og trenger ikke å være så avansert før det blir godt. Dessert kan være så enkelt som diverse gode norske oster (typ diverse fra Tingvollost og/eller Gangstad), noen passende marmelader, honningglaserte nøtter og passende brød/kjeks til. Det er helt nydelig og krever lite. Eller lune akevittmarinerte multer, vaniljeis (mange gode iser å få kjøpt) og et dryss av brunost over? Til middag kan du slå til med noe som ikke krever mye finesse og er smakfullt. Hva med en marokkansk lammegryte med couscous til eller hjemmelagd hvit pizza (bunn med tipo 00 mel), toppet med spekeskinke, gode tomater, ristet pinjekjerner og ruccolasalat? Også spør du på polet etter drikketips. Anonymkode: fb293...99f
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Ikke dropp ham pga. det, han lager sikkert mer enn gjerne mat sammen med deg! Kommer med et par tips: Forett: Ovnsbakte beter som du skjærer i skiver og danderer på tallerken med smuldret fetaost, litt ruccola, ristede pinjekjerner eller valnøtter stekt i smør og vendt i honning, olivenolje. Enkelt og veldig godt. Hovedrett: gjør som han, lag en gryte som gjør seg selv. Feks. lammeskanker. Haugevis av oppskrifter på nettet - umulig å mislykkes. Dessert: Sorbeten fra Kulinaris. Bringebær eller sitron. Servert med mørk sjokolade. Anonymkode: f3059...a64
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 Lag en gryte eller tapas til fredagen, kjøp inn noe godt til frokost. Lørdag lager dere mat sammen. Tenk ut noe godt, og handle inn på forhånd. Anonymkode: 7164a...892
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 Du forventer vel heller ikke at han er superflink i din jobb? Tenk på at han har valgt deg fordi du har andre kvaliteter han liker - hvis set å få en kjæreste som er like flink som ham til å lage mat, kjenner han helt sikkert noen i kokkemiljøet han kunne valgt. Det gjorde han ikke - han valgte deg, fordi det er andre ting ved deg som han liker og setter pris på. Det er jo heller ikke sånn at han utelukkende har spist gourmetmat hele livet, han er jo sikkert oppvokst på «vanlig» mat og spiser det ofte - i helgen har jo han også sikkert prøvd å imponere deg, pg lagt mer innsats i matlagingen enn han pleier. Når det er sagt, ville jeg lagt litt innsats i måltidene, og prøvd å lage enkle ting med gode ingredienser. Syns taco på fredagen var en god ide, men litt mer «fancy» enn vanlig, med biffkjøtt istedenfor kjøttdeig og hjemmelaget tomatsalsa. Til frokost kan du fikse egg&bacon eller pannekaker, evt bestille ferske rundstykker fra morgenlevering eller tilsvarende? Til lunsj går det an å f.eks bake pestosnurrer eller noe tidligere i uken som du har i frysen, som du putter i sekken og tar med ut på tur? Til middag på lørdagen kan dere jo gå ut og spise eller bestille take-away? Husk - han kjenner helt sikkert mange andre folk han kan mat-nørde med, du trenger ikke fylle denne rollen også, hvis det ikke er en oppriktig interesse for deg. Det viktigste er at du er engasjert og interessert, og at du tar initiativ, slik at han slipper å være matansvarlig denne helgen. Du trenger ikke legge deg på hans nivå. Anonymkode: 18c37...b95
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg er selv kokk og jeg setter mere pris på at de jeg skal til lage noe de selv er trygg i stedet for å prøve å imponere meg. Bare maten smaker godt er jeg fornøyd. Og det viktigste er jo personen(ene) jeg deler maten med Anonymkode: 7ffa0...622 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå