Gå til innhold

Kan mor nekte meg samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har  hatt 40/60 prosent fordeling i 3 år. Dette har vi skriftlig fra familievernkontoret. Mor mener nå at barnet vårt kun skal komme til meg annenhver helg. Grunnen er at hos mor legger barnet seg klokken 20, men hos meg blir det ikke før klokken 20.30 da det bor større barn her. Det blir urettferdig for barnet at hn skal legge seg en halvtime før de andre. Vi gjør oss klare for sengen kl 20, men så leser vi litt, prater om hvordan dagen har vært en halvtimes tid.  Mor sier også at barnet endrer seg etter det har vært hos meg. Men det er vel ikke så uvanlig?  Barnet får all den omsorg det trenger og mer til. Kan mor bare bestemme det sånn? Barnet vil til meg og sier hn har sagt det til mor, men at mor sier hn ikke får lov fordi hn legger seg så sent. Hva kan jeg gjøre? Barnet er 9 og et halvt år. 

Anonymkode: 2854b...d6a

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nei. 

Dess eldre barnet blir dess mer skal barnet også få bestemme mht samvær. 

Hun høres kontrollere ut. De 30 minuttene har ikke en dritt å si. 

Si at om hun prøver seg involverer du familieretten og hun vil tape. 

Skrevet

Dersom det ikke er mer til historien enn hva du sier kan mor ikke bare nekte deg samvær nei

• Liker 10
Skrevet

Mor har selvfølgelig ikke noe med hvordan du organiserer det praktiske rundt barnet når det er hos deg, med mindre det handler om omsorgssvikt eller vanskjøtsel av barnet. Når barnet er så stor, har det også rett til å bli hørt når det gjelder samvær.

Anonymkode: ba095...210

• Liker 5
Skrevet

Nei, hun kan ikke nekte samvær, og dersom hun forsøker, så kan hun bli pålagt dagsbøter per dag hun holder igjen barnet. De er blitt strenge på dette.

Anonymkode: a0803...e08

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

Er det kun ½ time det handler om så må hun være sprøyte gal. Eller så skal du ha for godt forsøk med trolling.

Skrevet

Mor sier at lærer merker forskjell på barnet på skolen etter barnet har vært hos meg. Blander lærere seg slik inn? Isåfall kan jeg vel starte med å kontakte læreren? 

hi

Skrevet

Mor kan ikke bestemme noe som helst. Dette må dere bli enig om på fmv.kontoret, i verste fall i retten om dere ikke blir enig. Jeg har også slitt med barnefar, og det er store forskjeller mellom oss, men hadde det vært snakk om en halvtimes forskjell i leggetid, hadde jeg hatt null problem.. Hos han er deg ikke noe leggetid! Hun har lite å komme med her.

Anonymkode: d3c33...980

Skrevet

Herlighet, hun får ta det videre da, hadde aldri gått med på annenhver helg om det var mitt barn. Hvis dette er eneste grunn for at hun vil ha annenhver helg og barnet vil til deg så kommer hun ingen vei uansett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mor sier at lærer merker forskjell på barnet på skolen etter barnet har vært hos meg. Blander lærere seg slik inn? Isåfall kan jeg vel starte med å kontakte læreren? 

hi

Det hadde jeg gjort ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har  hatt 40/60 prosent fordeling i 3 år. Dette har vi skriftlig fra familievernkontoret. Mor mener nå at barnet vårt kun skal komme til meg annenhver helg. Grunnen er at hos mor legger barnet seg klokken 20, men hos meg blir det ikke før klokken 20.30 da det bor større barn her. Det blir urettferdig for barnet at hn skal legge seg en halvtime før de andre. Vi gjør oss klare for sengen kl 20, men så leser vi litt, prater om hvordan dagen har vært en halvtimes tid.  Mor sier også at barnet endrer seg etter det har vært hos meg. Men det er vel ikke så uvanlig?  Barnet får all den omsorg det trenger og mer til. Kan mor bare bestemme det sånn? Barnet vil til meg og sier hn har sagt det til mor, men at mor sier hn ikke får lov fordi hn legger seg så sent. Hva kan jeg gjøre? Barnet er 9 og et halvt år. 

Ta en tur til familievernkontoret, mor preiker piss her om din historie er sann

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hi

Ja, ville spurt læreren hva mor mener er endret etter samvær hos deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hi

Du kan jo begynne med å være interessert i hvorfor barnet endrer atferd og hva det gjelder?

Om det er tilfelle er det jo ikke bra, og tyder på at noe foregår. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...