AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Hvorfor må babyer være så jævla vanskelige? 🤯 Angrer som en hund hver dag på at jeg begav meg ut på dette prosjektet. Skriking og styr hver jævla kveld. En og annen legging går plutselig greit og jeg tenker "Oi! Hæ? Har vi endelig kommet ut på andre siden av dette marerittet?" Men neida, neste kveld er det like forferdelig. Skulle ofte ønske jeg kunne gitt bort ungen. Er så gørrlei😵 Anonymkode: b2136...688 2
Sariou Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Hvor gammel er barnet? Appen Lillemini har mange fine tips om legging og søvn, har du sett den?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Aaah, kjenner meg så igjen! Det ble MYE bedre etter at pappaen begynte å ta over leggingen. Han er mye flinkere og babyen holder seg roligere. Får mm på flaske og rett i senga! Tror han blir urolig av puppen faktisk… altså, hab sovner på puppen men våkner når han blir fjernet av den. Når han får mm fra flaske er puppen aldri der, så da er det ikke noe som forsvinnee!! Det er teorien her.. Anonymkode: 55bc0...423 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Sariou skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er barnet? Appen Lillemini har mange fine tips om legging og søvn, har du sett den? Snart 8mnd, synes det har vært varierende grad av grusomt siste 3mnd. Før det var det bare tidkrevende. Følger lillemini på instagram, synes det virker som det er mest tekster liksom adressert fra baby til foreldrene med blablabla🤷♀️ Men ikke prøvd appen. Anonymkode: b2136...688
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg fikk aldri til legging av første, det ble pappas jobb 🙈 Det er fremdeles pappa som legger nå som barnet er 3 år. Andremann er bare baby enda, men foreløpig får jeg til å legge ham ihvertfall, så da har jeg ihvertfall fått litt mestringsfølelse på legging. Så det er ihvertfall ikke bare deg, om det er noe trlsrm Anonymkode: 8262b...14b 2
Sariou Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Snart 8mnd, synes det har vært varierende grad av grusomt siste 3mnd. Før det var det bare tidkrevende. Følger lillemini på instagram, synes det virker som det er mest tekster liksom adressert fra baby til foreldrene med blablabla🤷♀️ Men ikke prøvd appen. Anonymkode: b2136...688 Appen er ikke sånn. Et alternativ er boka Sove uten gråt. Du får kjøpt den billig på finn.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 Min på 3 år er fortsatt et mareritt å legge, så like greit å prøve og akseptere det først som sist 😅 Anonymkode: 10820...c23 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk aldri til legging av første, det ble pappas jobb 🙈 Det er fremdeles pappa som legger nå som barnet er 3 år. Andremann er bare baby enda, men foreløpig får jeg til å legge ham ihvertfall, så da har jeg ihvertfall fått litt mestringsfølelse på legging. Så det er ihvertfall ikke bare deg, om det er noe trlsrm Anonymkode: 8262b...14b Huff😫 Burde sikkert dele mer på det. Her tar faren over når det holder på å klikke for meg. Han jobber offshore så periodevis er det bare jeg som legger. Han ønsker seg flere barn men jeg synes faktisk styr med legging og soving generelt er så jævlig at jeg vet ikke om jeg vil gjøre dette en gang til😬 Anonymkode: b2136...688
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Huff😫 Burde sikkert dele mer på det. Her tar faren over når det holder på å klikke for meg. Han jobber offshore så periodevis er det bare jeg som legger. Han ønsker seg flere barn men jeg synes faktisk styr med legging og soving generelt er så jævlig at jeg vet ikke om jeg vil gjøre dette en gang til😬 Anonymkode: b2136...688 Det var det som gjorde at vi virkelig var skeptiske til å få flere barn, leggingen var så vanskelig 😕 fikk liksom aldri en rolig kveld. Men vi håper at andremann blir lettere. Med han er foreløpig bare utfordringen at han vil sove i vår seng og ikke babyseng, men han sovner ihvertfall Anonymkode: 8262b...14b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 Det høres ut som om du er inne i en ond sirkel, hvor du gruer deg og stresser så mye at det i seg selv ødelegger leggingen. For meg løste det seg da jeg aksepterte at det kunne ta evig lang tid, og at leggingen måtte skje på barnets premisser. Tipper at du er ganske sliten siden du er alene i perioder, og det hjelper heller ikke på. Da er man desperat etter at dagen skal være over klokken syv. Prøv å endre innstilling, om det går, og se hva som skjer. Anonymkode: 940da...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 Sariou skrev (5 minutter siden): Appen er ikke sånn. Et alternativ er boka Sove uten gråt. Du får kjøpt den billig på finn. Ok, må sjekke ut det da. Takk for tips! Har trålet en del blogger og greier, men føler ikke noe av det har funka. En del sider anbefaler søvntrening men det er jo tydeligvis en dødssynd (på KG i alle fall) så det tør jeg ikke. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min på 3 år er fortsatt et mareritt å legge, så like greit å prøve og akseptere det først som sist 😅 Anonymkode: 10820...c23 Ikke si det da😭😅 Anonymkode: b2136...688
Snedig Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Huff😫 Burde sikkert dele mer på det. Her tar faren over når det holder på å klikke for meg. Han jobber offshore så periodevis er det bare jeg som legger. Han ønsker seg flere barn men jeg synes faktisk styr med legging og soving generelt er så jævlig at jeg vet ikke om jeg vil gjøre dette en gang til😬 Anonymkode: b2136...688 Haha du er ikke alene! Det der er grunnen til at min er enebarn. Er på 4.året nå og legging er fortsatt et helvete… det var kanskje ikke noe trøst, sorry. For de fleste løsner det mye før 😬
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 Legger du til "riktig tid"? Hvis han på 6 mnd her blir overtrøtt eller lagt for tidlig tar legging evigheter. I dag la vi han til "riktig" tid, kunne bare legge han i sengen og gå ut så sovnet han. Det som kan være veldig vanskelig når de er så små er at deres behov hele tiden endrer seg. Plutselig han han behov for mindre søvn på dagtid og da endres også rutiner for legging på kveld. Er hvilene på dagen også vanskelige? Anonymkode: 8895b...6b2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det høres ut som om du er inne i en ond sirkel, hvor du gruer deg og stresser så mye at det i seg selv ødelegger leggingen. For meg løste det seg da jeg aksepterte at det kunne ta evig lang tid, og at leggingen måtte skje på barnets premisser. Tipper at du er ganske sliten siden du er alene i perioder, og det hjelper heller ikke på. Da er man desperat etter at dagen skal være over klokken syv. Prøv å endre innstilling, om det går, og se hva som skjer. Anonymkode: 940da...fc5 Ja, det gjør det helt sikkert verre. Prøver å tenke at det tar den tiden det tar og bare akseptere at det blir grining, men det er vanskelig å ikke grue seg når jeg vet at det blir grining og at når hun endelig sovner så må jeg likevel inn og trøste, finne smokk osv. flere ganger, og noen ganger starte forfra 🤦♀️ AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det var det som gjorde at vi virkelig var skeptiske til å få flere barn, leggingen var så vanskelig 😕 fikk liksom aldri en rolig kveld. Men vi håper at andremann blir lettere. Med han er foreløpig bare utfordringen at han vil sove i vår seng og ikke babyseng, men han sovner ihvertfall Anonymkode: 8262b...14b Full forståelse! Får se når (eller om) dette blir bedre, om jeg orker en runde til🙈 Anonymkode: b2136...688
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke si det da😭😅 Anonymkode: b2136...688 Det tar riktignok nesten to timer med legging, men når han først sovner så sover han hele natta. Om jeg måtte velge mellom det og enkel legging, men mye våkentid, så foretrekker jeg litt utfordrende legging 😀 Pleier å trøste meg med det 😅 Anonymkode: 10820...c23
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Tror rundt 8 - 12 mnd var den verdte perioden vi hadde med søvn. Så gikk det mye bedre! Er vel også gjerne en periode hvor mange går ned fra 3-2 dupper på dagtid litt før 8 mnd om jeg ikke husker helt feil? Det kan jo gjøre leggingen ekstra vanskelig. De lærer også veldig mye nytt i den perioden, stå, gå, krabbe feks. Og alle sånne perioder med store fysiske fremskritt har gjort søvn enormt vanskelig her hvertfall. Vi bare holdt på rutinene når vi var sikre på at vi la til riktig tid. Plutselig så gikk det seg til og ungen sovnet enkelt og sov hele natta. Da sluttet vi også nattammingen ved 7-8 mnd, men der er jo barn forskjellige. Vår sluttet selv så da var det jo veldig greit. synes rullavagn.se har et veldig fint søvnskjema som alltid har vært helt riktig her når det kommer til antall dupper på dag og hvor lang tid man trenger mellom søvn på dag og frem til legging. ellers går det jo alltid opp og ned med søvnen, men jeg husker den perioden det som den mest grusomme. Opp klokka 5 hver morgen og gråting hele kvelden før hun sovna. Våkna masse. 😆 men ja, det er ikke for alltid! Anonymkode: 0560c...e12
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 Mitt barn har vore og er framleis vanskelig å legga i alle periodar fram til nå. Det hjelper med faste rutiner, fast leggetid og auka søvntrykk ved å væra aktiv på dagtid. Dvs gå ut uansett vær når bhg er stengt, finne på ting. Det er innsovning som er vanskelig her, når ho først sovner sover ho til 6:45. Nå er ho snart 3 år og greie ikkje sovne sjølv, eg må ligge i senga med ho også snike meg ut. Har prøvd ein periode der vi øvde på sei god natt og lukke døra, det fører til hysterisk hyling. Ikkje bare litt sutring... Anonymkode: 01003...ee3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Snart 8mnd, synes det har vært varierende grad av grusomt siste 3mnd. Før det var det bare tidkrevende. Følger lillemini på instagram, synes det virker som det er mest tekster liksom adressert fra baby til foreldrene med blablabla🤷♀️ Men ikke prøvd appen. Anonymkode: b2136...688 Har du forsøkt å sette på hårføner et stykke unna babyen? Mange finner roen til akkurat den lyden fordi den minner om lyden som var inni magen. Min sovet til det lenge og sovnet umiddelbart. Nå sovner han ofte fint selv, men med litt uro kan jeg sette på hårføner to min så er problemet løst. Anonymkode: fc476...9f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå