Gå til innhold

Konstant rennende nese. Hva hjelper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått allergi tabletter fra legen. Men syns ikke det hjelper. Nyser ofte, og med engang jeg kommer ut og skal f.eks gå en tur eller løpe litt så renner nese heletiden. 
Også når jeg er hjemme. Går fint når jeg ikke fortar meg noe, men visst jeg setter meg ned for å spise så begynner nesen og renner. Også ved husarbeid, men det gir litt mer mening med da tørker jeg støv osv.

Trodde først jeg var allergisk mot pollen eller noe slikt. Men nå er det jo litt kaldere i luften og nesen begynner å renner med engang jeg beveger meg utfor huset. Hvilken nesespray eller produkter kan hjelpe mot dette? Har ofte tørre og røde øyner og 

Anonymkode: 81b99...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat på samme måte og for noen år siden var jeg hos øre-nese-hals lege som sa jeg hadde gammelmanns rennende nese, men det stemmer jo ikke helt for jeg er 40 år gammel.

Da Jeg sa til øre-nese-halslegen at jeg har en leddbåndskade i nakken som gir meg masse nevrologiske symptomer, sa han at det kommer derfra, men jeg er ikke helt sikker.

Anonymkode: 10b65...18f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det likt i flere år. Kan ikke gå noen sted uten papir. Under trening, skogsturer, spising ja osv. Er ganske sikker på at jeg har noe som heter kronisk rhinitt. Det begynte med en skikkelig sterk forskjølelse før det gikk gradvis over til kroniske og mildere symptomer. 

https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/nesen/rhinitt-kronisk/ 

Jeg tror ikke medisiner hjelper. Har hørt at operasjon av bihulene kan muligens hjelpe, men det er jo ikke sikkert. 

Jeg merker at når reiser til land med fuktigere klima så renner det mindre, ja da merker jeg faktisk ingenting til plagene. Så for meg så er ikke det nordiske klimaet helt ideelt 😢

Anonymkode: 8b852...f06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme, og det er stille refluks. Hatt det slik i halvannet år. Blir verre av brus, alkohol og kaffe blant annet. 

Anonymkode: 16de8...d6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke helt det samme, men jeg har alltid hatt litt tett nese og litt kranglete bilhuler så jeg måtte alltid ha med papirlommetørkle selv om det ikke direkte rant. 

Etter en seigliva bihulebetennelse for et par år siden måtte jeg oppsøke lege og ble videresendt til øre-nese-hals. Der ble det undersøkelse og CT av hodet, for å sjekke om operasjon kunne være en løsning. I mellomtiden fikk jeg resept på Nasonex nesespray. Den har hjulpet masse så ved siste tilbakemelding fra ØNH så fikk jeg vite at det ikke var noe som var verdt å operere men at jeg kunne bruke den nesesprayen livet ut om så er. 

Oppdaget rent tilfeldig at den finnes å få kjøpt uten resept også så det kunne kanskje være verdt et forsøk så kan du nevne det for legen dersom den virker på dine plager også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sterkt plaget av rennende nese i alle år, men er faktisk vært helt fin de siste årene. Jeg prøvde optimalsettet fra fitline (vitaminer og mineraler) for energi, og jammen hjalp det på nesa..!! Må legge til at jeg prøvde helt enormt mye fra både lege og helsekost for både tett og rennende nese. Tok flere allergipiller og nesespray, homeopatisk osv. Har kunnet slutte med alt! 🙌🏻

Anonymkode: deb2f...92d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosendahl

Hadde også problemer med det. Legen skrev ut nesespray som krymper slimhinnen i nesa. Vips ble det ti ganger bedre. Hør med legen din. Ps en blir ikke avhengig av den typen nesespray. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosendahl skrev (8 timer siden):

Hadde også problemer med det. Legen skrev ut nesespray som krymper slimhinnen i nesa. Vips ble det ti ganger bedre. Hør med legen din. Ps en blir ikke avhengig av den typen nesespray. 

Hvilken spray var dette?

Anonymkode: 85fca...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosendahl
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvilken spray var dette?

Anonymkode: 85fca...90d

Mometasone / sandoz heter den jeg har fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...