Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for kort tid siden en perfekt liten jente. Jeg og barnefar var samboere og hadde planlagt graviditeten. Da barnet kom ut så hun helt tydelig afrikansk ut. Mørk hud og krøllete hår. Vi er begge etnisk norske og han ble forbannet, og beskylder meg for utroskap. Jeg og barnet var noen dager på sykehuset  på grunn av noen helseproblemer barnet hadde, og han besøkte oss ikke. Da vi ble skrevet ut kom han ikke og hentet oss, enda jeg skrev til han at vi trengte skyss. Da vi kom hjem hadde han flyttet ut og jeg fikk stygge meldinger fra hans familie og venner. Jeg visste jo at jeg var helt uskyldig, og ble SÅ lei meg og sint. 

Nå er dna testen tatt og han er selvsagt faren. Broren  til barnefar har også tatt en My heritage test, og jammen har de ikke en afrikansk bestefar😱 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg så enormt sviktet. Han har såret meg SÅ masse, og alle unnskyldninger i verden hjelper liksom ikke. Det er nesten enda verre å skulle tilgi familien og vennene hans. Svigermor sendte meg ordentlig fæle meldinger, og det sitter i. 

bør jeg tilgi han? 

Anonymkode: 8dc92...543

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

........... Vi er begge etnisk norske og han ble forbannet, og beskylder meg for utroskap. ........

Nå er dna testen tatt og han er selvsagt faren. Broren  til barnefar har også tatt en My heritage test, og jammen har de ikke en afrikansk bestefar😱 

...............

Anonymkode: 8dc92...543

Å tilgi forutsetter jo at den andre parten er interessert i en tilgivelse.

• Liker 2
Skrevet

Du mener at ingen visste at han hadde en afrikansk bestefar? Slik kommer dessuten ikke opp på en dna test.

Anonymkode: 6291e...1f0

• Liker 20
Skrevet

Du trenger ikke å tilgi, om de var helt grusomme mot deg. Men ta en skikkelig prat med dem, ha gjerne med deg en støtteperson. Der du forteller hvordan deres væremåte har påvirket deg, og at det ikke er noen unnskyldning at de trodde du hadde vært utro. For dere er tross alt ikke den første familien der noe lignende har skjedd, og de kunne opplyst seg selv litt før de beskyldte deg for noe som helst.  De har jo sikkert ødelagt store deler av babytiden som du skulle nyte med den oppførselen der. 

For din egen del bør du ikke dvele så mye mer med det som har skjedd, og komme over det. Men det er ikke det samme som å tilgi dem. Jeg har en far som har vært helt idiot mot meg i oppveksten. Jeg har ikke tilgitt han på den måten at alt er greit mellom oss nå. Men jeg har kommet over det som har skjedd og bryr meg ikke noe om han lengre. Vi har i dag ingen kontakt, selv om han prøvde halvhjerta en gang etter jeg hadde blitt voksen.

Du må jo ha kontakt med faren til barnet ditt. Men du har all rett til å ikke tilgi på den måten at alt liksom skal være så greit og fint igjen nå. Bare gjør det som føles riktig for din egen del.

Anonymkode: d0184...2bd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du mener at ingen visste at han hadde en afrikansk bestefar? Slik kommer dessuten ikke opp på en dna test.

Bestemoren visste sannsynligvis det da, men hun kan ha holdt det hemmelig. https://www.myheritage.no/dna 

Anonymkode: d0184...2bd

• Liker 2
Skrevet

Mørke farger er overveiende dominante, så rimelig usansynlig at det bare poppet opp av seg selv om barnets far er nordisk lys!

Minner om komplottet i en ukebladroman jeg leste som tenåring. Og noen til, når jeg tenker meg om. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke det?

https://www.myheritage.no/dna

Anonymkode: 12cfd...0e9

• Liker 2
Skrevet

Hadde bestefaren til bf vært mørk i huden ,ville mest sannsynlig faren til bf være mørk også eller mulatt som det kalles. 

Går ikke på denne historien. 

Anonymkode: c857a...985

• Liker 5
Skrevet

Kan vel skje dette, vet om en som har en helt mørk mor og han ser 100% nordisk ut. Merkelig men sant. 

Anonymkode: af115...bb5

• Liker 3
Skrevet

Særlig.

Anonymkode: 18be2...afc

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet
Juniper skrev (4 minutter siden):

Mørke farger er overveiende dominante, så rimelig usansynlig at det bare poppet opp av seg selv om barnets far er nordisk lys!

Minner om komplottet i en ukebladroman jeg leste som tenåring. Og noen til, når jeg tenker meg om. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde bestefaren til bf vært mørk i huden ,ville mest sannsynlig faren til bf være mørk også eller mulatt som det kalles. 

https://www.tv2.no/a/6654143/

Det er absolutt mulig. 

https://www.onlinenytt.com/foreldrene-sjokkert-nar-babyen-verden-babyen-hvit-hud-blondt/

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Denne afrikanske bestefaren trenger jo ikke å være kullsvart. Så er kanskje far til bf litt mørkere i huden enn det som er helt vanlig for nordmenn, får barn med en blond, lys dame som føder bf, og han aner ingenting. Der kan vel skje. Mitt barn er halvt arabisk, men lys i håret og lysegrønne øyne.

Anonymkode: ef141...b5f

• Liker 6
Skrevet

Og til spørsmålet i HI. Hvis du skal tilgi bf, så burde han ligge langflat og vise med hele seg at han angrer, elsker deg, og ønsker tilgivelse. Han kan ikke bare komme og tenke at du burde skjønne hvorfor han reagerte slik. 

Men, med litt godvilje kan man vel sette seg litt inn i at han fikk panikk når han så et "afrikansk" barn på fødestuen, om han ikke ante noe om sin bakgrunn.

• Liker 5
Skrevet

Leste bare i forje uke om ett tvilling par der ene var lys med rødt hår og den andre mye mørkere og typisk afrokrøller. Mener begge foreldrene var av afrikansk bakgrunn men ganske lys i huden. 

• Liker 4
Skrevet
Slitenmamma skrev (Akkurat nå):

Leste bare i forje uke om ett tvilling par der ene var lys med rødt hår og den andre mye mørkere og typisk afrokrøller. Mener begge foreldrene var av afrikansk bakgrunn men ganske lys i huden. 

Jepp, jeg jobbet i bhg en gang for lenge siden og hadde to arabiske tvillinger på avdelingen. De var identiske, bortsett fra fargene. Ene var helt mørk med mørke krøller, andre hadde helt lyse krøller og grønne øyne ❤

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde gått i fra en BF som hadde snakket slikt, og informert om at hans mor skal ha kontakt med barnebarn under oppsyn.

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, Juniper said:

Nei, det er faktsisk ganske sannsynlig. Jeg kjenner to stykker med svart far som man ikke kan se det på. Begge har fått beskejd om at sjansen er stor for at deres barnebarn kan bli svarte. Hun ene bor i Norge og hun andre i Tyskland så det er ulike kilder for dem

Anonymkode: a5cff...661

• Liker 6
Skrevet

Om du skal tilgi eller ikke er helt avhengig av hvordan han ter seg og ikke minst hvordan han reagerer på hvordan resten av familien ter seg. De må alle legge seg flate, eller så må han ta avstand fra dem.

Hvordan har svigerfamilien reagert etter at de siste fakta kom på bordet?

Anonymkode: a5cff...661

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...