Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ei venninne noen år nå, de siste to årene har jeg merket at mye av det jeg gjør og opplever, gjør og opplever hun også. Eks, datet en eldre mann, plutselig dater hun også en eldre mann, bor ett bestemt sted i en bestemt type hus, hun flytter inn i samme, begynner å trene, hun melder seg inn på samme treningssenter, jeg blir uplanlagt gravid og tar en abort, like etterpå blir hun det også og tar en abort, jeg fortalte at jeg vurderer å kjøpe en hun, hvorpå hun svarer «å! Den hunden har jeg kikket på også» Syntes det hele bare er veldig spesielt og har begynt å unngå henne. Overreagerer jeg, kan det være tilfeldig alt dette?

Anonymkode: ebd54...dec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dette høres helt sykt ut, spør du meg.

Skrevet

"Hvor er, hvor er, hvor er Skygge?"

• Liker 4
Skrevet
Athena79 skrev (1 minutt siden):

Dette høres helt sykt ut, spør du meg.

Ja, det er jo det? Følte kanskje det var tilfeldig og at jeg overreagerer, men syntes det er så rart...

• Liker 1
Skrevet
KjøttOPP skrev (Akkurat nå):

"Hvor er, hvor er, hvor er Skygge?"

Utdyp gjerne 😅

• Liker 1
Skrevet

Den biten om abort ville jo vært helt sykt å gjøre, hvis det var for å kopiere deg, så det i hvert fall må vel være tilfeldig.  

Anonymkode: c7dc9...04b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hatt ei venninne noen år nå, de siste to årene har jeg merket at mye av det jeg gjør og opplever, gjør og opplever hun også. Eks, datet en eldre mann, plutselig dater hun også en eldre mann, bor ett bestemt sted i en bestemt type hus, hun flytter inn i samme, begynner å trene, hun melder seg inn på samme treningssenter, jeg blir uplanlagt gravid og tar en abort, like etterpå blir hun det også og tar en abort, jeg fortalte at jeg vurderer å kjøpe en hun, hvorpå hun svarer «å! Den hunden har jeg kikket på også» Syntes det hele bare er veldig spesielt og har begynt å unngå henne. Overreagerer jeg, kan det være tilfeldig alt dette?

Det kan jo være at hun ser opp til deg. Men det å date eldre menn og bli gravid for så å ta abort, er jo ikke akkurat noe ideal. Når dere bor på samme sted, så er det ikke så rart at dere havner på samme treningssenter. 

Skrevet
Hulderen skrev (2 minutter siden):

Det kan jo være at hun ser opp til deg. Men det å date eldre menn og bli gravid for så å ta abort, er jo ikke akkurat noe ideal. Når dere bor på samme sted, så er det ikke så rart at dere havner på samme treningssenter. 

Men hun har aldri trent før.. samme med hunden liksom... hva er sjangsen, det er ingen vanlig hunderase. Rart at hun har kikket på akkurat samme. Har jeg feks truffet noen, ja da har hun det også. Mulig hun ser opp til meg, men syntes det er irriterende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den biten om abort ville jo vært helt sykt å gjøre, hvis det var for å kopiere deg, så det i hvert fall må vel være tilfeldig.  

Anonymkode: c7dc9...04b

Håper det!

Skrevet

Jeg hadde en sånn kollega en gang.. Da gikk det mer på utseende da. Hun spurte meg mye om hvordan jeg sminket brynene mine, hvor jeg svarte at jeg farget de for å få de mer frem. Dagen etter hadde hun farget brynene sine også. Så spurte hun meg hvordan jeg fikk eyeliner så pent på øyelokket, hvor jeg svarte at jeg så på YouTube videoer og øvde meg hjemme. Plutselig begynte hun å ha eyeliner også. 
Så begynte hun med samme parfyme, samme leppestift, farget håret lysere og begynte å bruke fargelinser for å få blå øyne. 

Ei annen venninne fra barndommen hadde også en periode hvor hun kjøpte de samme klærne som meg, farget håret likt som meg, begynte å snakke og si de samme tingene som meg, gå, stå og generelt gjøre alt på samme måte som meg.. Ble sliten av å aldri kunne "være meg selv" så jeg måtte kutte henne litt ut. 

Anonymkode: ffac6...910

• Liker 1
Skrevet

Ingenting av det du nevner er spesielt unikt akkurat. Jeg ville jo ikke bedt en venninne om tillatelse til å flytte inn i et hus i samme område om det var noe jeg ville ha, ikke om å begynne på et treningssenter heller (selv om hun kanskje tenkte dere kunne trene sammen, litt ekstra motivasjon liksom). Hund er det mange som tenker på og mange liker å surfe rundt på finn og se på valper etc...  Samme med dating av eldre menn, kanskje hun bare ble nysgjerrig og prøvde det ut når muligheten bød seg? Abort gidder jeg ikke nevne engang, men kanskje du mener hun bare dikter opp disse tingene?

Anonymkode: af544...3e4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Utdyp gjerne 😅

image.png.cbf9c00d3eb6403c4c2621c16bd134f5.png

• Liker 3
Skrevet

Men er ikke det ganske vanlig at man velger venner med fellesinteresser, meninger og smak? Det at hun flytta til samme område som deg er ikke uvanlig. Jeg flyttet også til et område der venninnen min bor, fordi hun snakka så varmt om stedet og syntes det var en fin og barnevennlig bydel. Det med abort.. kanskje hun åpnet seg om det fordi hun visste at du har tatt abort? Mange som tar abort og ikke sier noe til vennene sine fordi de er redde for reaksjoner. Jeg titter også på mange hunderaser fordi jeg synes de er fine.. 

Anonymkode: 00604...cba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ingenting av det du nevner er spesielt unikt akkurat. Jeg ville jo ikke bedt en venninne om tillatelse til å flytte inn i et hus i samme område om det var noe jeg ville ha, ikke om å begynne på et treningssenter heller (selv om hun kanskje tenkte dere kunne trene sammen, litt ekstra motivasjon liksom). Hund er det mange som tenker på og mange liker å surfe rundt på finn og se på valper etc...  Samme med dating av eldre menn, kanskje hun bare ble nysgjerrig og prøvde det ut når muligheten bød seg? Abort gidder jeg ikke nevne engang, men kanskje du mener hun bare dikter opp disse tingene?

Anonymkode: af544...3e4

Tror ikke hun dikter opp.. syntes bare det er veldig mye likt, på kort tid. Gjerne like etter meg.  Hun ble gravid etter meg, hun delte det med meg. Jeg vet ikke, det er bare noen eksempler av mange jeg har delt her.

Skrevet

Jeg har også en sånn venninne. Hun har en oersonlighetsforstyrrelse. Hun har ikke noen klar følelse av jeg-et sitt og derfor kopierer hun. Hun har ikke egen smak, hun sier at hun ikke vet hva som er fint.

Anonymkode: 050a1...6ef

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men er ikke det ganske vanlig at man velger venner med fellesinteresser, meninger og smak? Det at hun flytta til samme område som deg er ikke uvanlig. Jeg flyttet også til et område der venninnen min bor, fordi hun snakka så varmt om stedet og syntes det var en fin og barnevennlig bydel. Det med abort.. kanskje hun åpnet seg om det fordi hun visste at du har tatt abort? Mange som tar abort og ikke sier noe til vennene sine fordi de er redde for reaksjoner. Jeg titter også på mange hunderaser fordi jeg synes de er fine.. 

Anonymkode: 00604...cba

Hun ble gravid like etter meg og tok abort. Hun viste at jeg hadde blitt graid og hadde tatt abort, ikke lenge etterpå er hun også blitt uplanlagt gravid. Denne hunderasen er også litt rart at hun har tenkt seg akkurat lik. Dette er bare noe av mange andre ting. Hadde feks vært ute på byen her for noen helger siden og truffet en fyr som var noen år yngre en meg, noe jeg syntes var litt sjarmerende. Vi deler jo mye da vi treffes. Jo da kan hun også fortelle at hun hadde også truffet en fyr her en helg hun var ute som var akkurat like gammel som han jeg hadde truffet. Det slår liksom aldri feil. Har jeg gjort eller opplevd noe, har hun opplevd akkurat det samme.

Skrevet

Noen folk eier ikke en egen identitet. De kopierer og stjeler andres. Slike energisugere har jeg møtt på og unngår dem med all min makt. Det er for slitsomt å forholde seg til. 

Anonymkode: 82f61...8f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde en sånn kollega en gang.. Da gikk det mer på utseende da. Hun spurte meg mye om hvordan jeg sminket brynene mine, hvor jeg svarte at jeg farget de for å få de mer frem. Dagen etter hadde hun farget brynene sine også. Så spurte hun meg hvordan jeg fikk eyeliner så pent på øyelokket, hvor jeg svarte at jeg så på YouTube videoer og øvde meg hjemme. Plutselig begynte hun å ha eyeliner også. 
Så begynte hun med samme parfyme, samme leppestift, farget håret lysere og begynte å bruke fargelinser for å få blå øyne. 

Ei annen venninne fra barndommen hadde også en periode hvor hun kjøpte de samme klærne som meg, farget håret likt som meg, begynte å snakke og si de samme tingene som meg, gå, stå og generelt gjøre alt på samme måte som meg.. Ble sliten av å aldri kunne "være meg selv" så jeg måtte kutte henne litt ut. 

Anonymkode: ffac6...910

Jøss, skikkelig trendsetter du! 😊

Anonymkode: fc695...8f9

Skrevet

Dette er ikke nok for å vite om hun faktisk kopierer deg, det kan virke mistenkelig, men det kan like gjerne være tilfeldigheter. Man er jo gjerne venn med noen som er mer eller mindre lik seg selv. Og den delen med graviditet og abort kan jeg ikke tro handler om kopiering. Om du vil være sikker på dette, må det flere ting til. Men om du finner ut av at det er slik, trenger du ikke å ta det personlig, da handler det om venninden din og at hun ikke har det bra med seg selv. Slik oppførsel er ikke normalt, og er et tegn på at man trenger hjelp. 

Anonymkode: 3de09...095

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...