Gå til innhold

Hvordan takle svigerinne som bare klager og kommer med påstander jeg har vanskelig for å tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svoger sin kjæreste, altså min «svigerinne» kommer med alle slags påstander og det virker nesten som om hun dikter opp ting for å få oppmerksomhet. Ett eksempel kan være: hvis hun hører om at noen andre sitt barn har fått diagnosen autist, så kan hun sitte i timesvis og Google dette for å finne tegn hos sine barn på at de har det og. Påstår at barnevernet kommer og tar barna hvis min svoger er hjemme og ikke sover hos kompiser. At han er voldelig Osv. ganske alvorlige påstander. Hun tapper energi av alle rundt seg. 

men når jeg treffer henne, min svoger eller barna så er alt fint? De bor sammen og barna har det bra, ingen er syk eller har noen diagnoser? Jeg skjønner ingenting og orker ikke ligge meg så mye opp i det. Men hun ringer hele tiden og skal ha råd, hjelp eller lignende. 
hva tenker dere om dette menneske? Og hvordan skal jeg forholde meg til henne? 

Anonymkode: dd5b6...921

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et sånt menneske har jeg i min familie også, alltid noe rart/merkelig og spesielt (ting som egentlig ikke skjer) som har hendt henne. Jeg (vi) har valgt å bare nikke og smile, overse på den måten. Hun får ingen store reaksjoner av oss, oppnår heller ingen stor oppmerksomhet, dvs ingen diskusjoner om sannhetsgehalt. Det er det enkleste. Jeg vet ikke hva som feiler sånne folk, men en eller annen diagnose er det nok. 

Anonymkode: 0f902...6d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et sånt menneske har jeg i min familie også, alltid noe rart/merkelig og spesielt (ting som egentlig ikke skjer) som har hendt henne. Jeg (vi) har valgt å bare nikke og smile, overse på den måten. Hun får ingen store reaksjoner av oss, oppnår heller ingen stor oppmerksomhet, dvs ingen diskusjoner om sannhetsgehalt. Det er det enkleste. Jeg vet ikke hva som feiler sånne folk, men en eller annen diagnose er det nok. 

Anonymkode: 0f902...6d2

Ja det er helt sykt å høre på av og til. Aldri hørt om noen som har vært så mye hos legen med barna sine som det er ikke er noe i veien med! En gang sa hun at den minste måtte operere og var innlagt på sykehus. Dette var jo bare løgn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja det er helt sykt å høre på av og til. Aldri hørt om noen som har vært så mye hos legen med barna sine som det er ikke er noe i veien med! En gang sa hun at den minste måtte operere og var innlagt på sykehus. Dette var jo bare løgn. 

Er det din svoger som er far til barna?

Ville tatt en prat på 2 manns hånd med ham om det blir for ille.

Anonymkode: 2e1d0...214

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det din svoger som er far til barna?

Ville tatt en prat på 2 manns hånd med ham om det blir for ille.

Anonymkode: 2e1d0...214

Han er far til ett av to barn. Ja men igjen så er det ikke min familie. Min samboer sier at det ikke er noe vi skal ligge oss opp i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...