Gå til innhold

En skuffet 3 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farmor og farfar til jenta vår lovte i går at de skulle finne på noe sammen med henne i dag, men så ringer barnebarnet på 4 år i dag å spør om de kan bli med på kunstutstilling hvor hun har stilt ut ett bilde. De svarer ja å sir ifra til mannen min at de ikke skal være der så lenge å at de kan finne på noe med jenta vår litt senere i dag. Klokken tikker og jenta vår maser. Vi ringer halv 5 å spør om de ikke kommer snart, men da skal de visst til å spise middag der å da blir det forsent å finne på noe når de er ferdig. Jenta vår blir lei seg å gråter mens vi snakker med de på facetime. Det er ikke første gang de prioriterer de 2 andre barnebarna sine (4 åringen og en på 2) foran jenta vår. Jeg blir så irritert. Hadde det vært mine egne foreldre så hadde jeg sagt ifra at det ikke var greit. Flere som har det sånn? 

Anonymkode: 9f1c7...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Absolutt ikke greit! Og det synes jeg godt du kan fortelle dem.

Endret av Traktor
  • Liker 8
Skrevet

Det er jo i beste fall veldig ubetenksomt. Stygt gjort mot et barn på 3 år.

Anonymkode: 9a728...a4e

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke mannen din si til foreldrene sine at det er ugreit?

• Liker 21
Skrevet
minister-mio skrev (11 minutter siden):

Skal ikke mannen din si til foreldrene sine at det er ugreit?

Jeg sa til han at jeg syns ikke det var greit, men det virker ikke som om at det gikk innpå han på samme måte som det gjor hos meg. Han tok med seg jenta vår ut en tur å da va det liksom glemt. Han er mye bortreist over lengre tid i jobben sin så han opplever ikke alle gangene det skjer. 

-TS-

• Liker 1
Skrevet

Vi har det sånn. Jeg forteller aldri barna om planer bestemor har før hun står på døra. Bestemor kan når som helst trekke seg fordi søsteren min sa «hopp» og hun skal passe nevøen min istedet🙄

Anonymkode: 48a6b...fb2

• Liker 11
Skrevet

Hva med å si bei neste gang de spør? Si at XX ble så lei seg sist da de ikke møtte opp så det vil du ikke risikere at hun skal oppleve igjen? 
Mannen din bør også ta en prat med de, at han er borte og ikke opplever det dirkete betyr ikke at han fritatt sitt foreldreansvar, samt at han ikke skal støtte deg 💙

Anonymkode: 70cda...e36

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor kunne de ikke tatt med seg 3 åringen på utstillingen? 
Totalt uakseptabelt. Jeg hadde sagt fra selv hvis mannen ikke evnet å gjøre det. 

Anonymkode: 33e57...959

• Liker 7
Skrevet

Litt problemer med å forstå hvorfor farmor og farfar ikke kunne ta med jenta deres på denne utstillingen. Slik de holder på, er absolutt ikke greit og jeg hadde fortalt dem det.
Begynn å si nei hver gang de spør om å få finne på noe med jenta deres, og forklar dem at hun blir så skuffet og lei seg når det allikevel ikke blir noe av, så kanskje de forstår alvoret. 

Anonymkode: e187e...ce0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har det sånn. Jeg forteller aldri barna om planer bestemor har før hun står på døra. Bestemor kan når som helst trekke seg fordi søsteren min sa «hopp» og hun skal passe nevøen min istedet🙄

Anonymkode: 48a6b...fb2

Så utrolig sårt 💔 Det var farmor som spurte jenta vår om å finne på noe sammen med de så da blir det vanskelig å få ho bort fra den tanken. De bor rett ned i bakken for oss i tillegg så ofte når ho ser huset så spør hun etter de. 

Skrevet

Hva med å si bei neste gang de spør? Si at XX ble så lei seg sist da de ikke møtte opp så det vil du ikke risikere at hun skal oppleve igjen? 
Mannen din bør også ta en prat med de, at han er borte og ikke opplever det dirkete betyr ikke at han fritatt sitt foreldreansvar, samt at han ikke skal støtte deg 💙

Anonymkode: 70cda...e36

Jeg er en veldig konfliktsky person å syns sånne ting er utrolig vanskelig. Jeg kommer veldig godt overens med de å er litt redd for at forholdet mellom oss skal bli litt ødelagt av det. De har stilt opp mye for meg i en veldig vanskelig periode under pandemien i fjor. De er ikke dårlige besteforeldre på alle punkter. 

Skrevet

Vi har det også slik. Vi forteller ikke at farmor kommer før hun er på vei. 

Tragisk.. 

• Liker 1
Skrevet
Forundret.. skrev (30 minutter siden):

Vi har det også slik. Vi forteller ikke at farmor kommer før hun er på vei. 

Tragisk.. 

❤️

Skrevet

Vi har det også sånn, både med mormor og et vennepar av oss med barn like gammel som vårt. Forteller aldri barnet vårt om planer, for vi vet at det ikke skjer i 80% av tilfellene. 

Anonymkode: 45caf...cc4

• Liker 1
Skrevet

Vi har det også sånn, både med mormor og et vennepar av oss med barn like gammel som vårt. Forteller aldri barnet vårt om planer, for vi vet at det ikke skjer i 80% av tilfellene. 

Anonymkode: 45caf...cc4

❤️

Skrevet

Filme jenta når hun er lei seg å sende til farmor/vise slik at hun ser hvor lei seg jenta blir? 

Anonymkode: a68fa...c47

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Filme jenta når hun er lei seg å sende til farmor/vise slik at hun ser hvor lei seg jenta blir? 

Anonymkode: a68fa...c47

Jeg tenkte tanken, men den dukket ikke opp i hodet mitt før etter leggetid. Skal prøve å huske det til neste gang. 

Skrevet

Hva skal man si. Fin lærdom man kan lære et til treåringen om hvordan voksne mennesker behandler andre. Greit er det ikke uansett

Skrevet

Viss det er gjentagende så hadde jeg, neste gang de ønsker å avtale noe, gitt beskjed om at de får komme viss det passer sånn der og da, avtaler funker ikke fordi de blir brutt så ofte og det går veldig inn på jentungen. 

Og akkurat det tilfellet fu beskrev over her hadde jeg nok tatt opp uansett. Først flytter de tidspunkt, noe som forsåvidt er greit nok, selv om de vell kunne tatt med seg jenta også? Men så blir de liksom bare fraværende for noe som er langt fra mindre viktig og uten å si ifra enda gang.. Og Igjen, alt dette hadde jo kunnet være unngått om de hadde tatt med seg jenta i utgangspunktet. Jeg antar hun hadde kunnet være med på en "helaften" hun og. 

Det er rett og slett råttent gjort av voksne mennesker. Det hadde føltes råttent om det ble gjort mot meg som er voksen selv, men enda verre når det sitter en uskyldig 3 åring der. Fy f.. Alle kan gjøre blemmer og glemme seg eller hva som helst(selv om jeg har vanskelig for å se en eneste situasjon der dette kunne hendt med meg), men som er absolutt minimum da så hadde vell alle mennesker med den minste anstendighet i det minste snakket med barnet, beklaget veldig og gitt uttrykk for at de synes det var leit og at de skal ta det igjen snart og at det er noe de gleder seg veldig til. 

Skrevet

Jeg hadde det sånn med eksen. Han prioriterte nevøer framfor vårt barn. Utrolig sårt for barnet (og for meg..)

Anonymkode: 25eb0...478

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...