Gå til innhold

Når er man billig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Undrer!

Heisann!

Jeg har lurt på dette litt.

-Når men gutta at en jente er billig?

Er det hvis dere får henne til sengs første kvelden?

Hva om hun har hatt mange sex partnere? Og hvor mange er for mange, ta meg jeg er 24år og har hatt 22sex partnere, er jeg da ett dårlig valg som f.x.s kjæreste? Hvis ja, hvorfor det, jenter har lyster de å.

-Jeg lurer på hva jenter syntes også.

Jeg tror nemlig at jenter, har like mange fordommer som gutter, eller til og med fler.

Dette er ikke for å provosere jeg bare lurer på hvor langt vi egentlig har kommet i den sexuelle frigjøringen til kvinner. Alt er liksom lov nå, for jenter, men hva mener vi egentlig? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har lurt på dette litt.

-Når men gutta at en jente er billig?

Er det hvis dere får henne til sengs første kvelden?

Hva om hun har hatt mange sex partnere? Og hvor mange er for mange, ta meg jeg er 24år og har hatt 22sex partnere, er jeg da ett dårlig valg som f.x.s kjæreste? Hvis ja, hvorfor det, jenter har lyster de å.

-Jeg lurer på hva jenter syntes også.

Jeg tror nemlig at jenter, har like mange fordommer som gutter, eller til og med fler.

Dette er ikke for å provosere jeg bare lurer på hvor langt vi egentlig har kommet i den sexuelle frigjøringen til kvinner. Alt er liksom lov nå, for jenter, men hva mener vi egentlig? :o

Jeg mener: - billig er ett oppbtukt ord.

det kommer vel ikke an på antallet partnere,

jeg ville ikke hengt meg opp i partnerantallet til en jente om jeg likte henne. gjør det meg billig? -nei, jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atlantis

22 partnere og 24 år er alt for mange. I den alderen bør man ikke ha oversteget 5 mener jeg. Jeneter som har hatt for mange partnere er usjarmerende fordi det viser at de ikke diskriminerer mellom menn. Hva er spesielt med å vite at du er nummer 23 i rekken? Gitt din unge alder så kan man da slutte at du sannsynligvis begjærer halve verden av menn.

da føler du deg ikke spesiell som kjæreste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagen samfunn er vel alt relativt.

Nå er jeg snart 30 og jeg har et helt annet syn på sex og antall sexpartnere idag enn for 10 år siden. Ordet 'billig' fungerer liksom ikke lenger syns jeg. Syns INGEN har grunn til å kalle noe sånne ting, la folk holde styr på seg selv og sitt. Et godt råd; stå for det du har gjort, med HEVET hode...

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå for det man har gjort?... Vel, det kan en gjøre, eller en kan si at vel, det var En periode som jeg ikke er helt stolt av, men jeg er ikke noe dårlig menneske for det... Nå er jeg i en ANNEn periode, der jeg ikke tar de valg som før...

Når h*n har sex med gud og hvermann, og man ikke har sex med en spesiell, men liker å ha sex .... da velger jeg å ikke ha sex med vedkommende, for å si det slik.

Men deter slik jeg er , og andre får ha andre valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er billig i det øyeblikket du tar til seg det andre måtte mene om deg.

Hvis man er glad i sex og er singel så er det ingen grunn til å holde igjen.

Men man må regne med å kanskje få rykte på seg.

Er man med på leken, må man tåle steken...

:-? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange seksualpartnere andre mennesker har hatt, har en absolutt ingenting med!! Om det er rett for en å ha maks 5 sexpartnere i en alder av 22, så er det totalt irrelevant for hva som kan være naturlig for en annen!

Hadde i en singel-periode i årene 19-22 (ca) veldig mange ons. Jeg var singel, jeg var ikke på utkikk etter en kjæreste! Jeg var mye ute å festet, og når jeg traff en som jeg tente på og hadde lyst på, og han hadde det samme, da hadde vi (som regel) sex! Jeg mente da, og jeg står for det fremdeles: Dersom to single mennesker møter hverandre, tenner på hverandre, har lyst på hverandre, HVORFOR skal de da ikke ha sex??? dersom det er noe begge disse ønsker og nyter?

Noen ER fullt ut i stand til å ha sex fordi sex er godt, uten ØNSKE en fast partner! Hva har gitt noen andre lov til å dømme disse menneskene til billige eller noe annet da?

Jeg endte opp med å ha hatt mange partnere på disse årene, jeg har hatt mye sex med fremmede jeg tente på tilfeldig, det har selvfølgelig gitt meg erfaringer som en med få og kun faste forhold IKKE har!! Jeg VET, ikke tror slik de som ikke har prøvd det gjør, at tilfeldig sex ikke gir meg noe! Jeg TROR derfor også at det skal mere til før jeg f.eks. er utro fordi jeg treffer en som jeg tiltrekkes av ute når jeg er i fast forhold!! Jeg har hatt sex med en slik tiltrekning maaaange ganger før! jeg 'VET hva jeg sitter igjen med etterpå! Og nettop DERFOR ville jeg ha latt det vær!

Jeg VET, av erfaring, at han kan være så tiltrekkende han bare vil, jeg kan bli så kåt på vedkommende som bare det, men jeg VET, med 100 % sikkerhet, pga erfaring, at det ikke vil gi meg noe!!

Dessuten, mennesker som kaller deg billig, bryr seg ikke egentlig om om du har hatt 5 eller 50 partnere! Jeg fikk rykte på meg før jeg overhode hadde hatt sex EN gang!! Fordi jeg er intens når jeg prater med folk! (denne intensiteten gjelder like mye jenter som gutter, men det legger selvfølgelig ikke dømmesyke mennesker merke til! Blandt jentene er jeg bare ei oppmerksom "venninde", mens mot gutta ses det p som flørt!)

Jeg er kommet vel over den perioden, og er i den perioden hvor jeg kun liker å ha sex med en jeg er glad i! Men aldri i livet om jeg skammer meg for tidligere "perioder"!! De er alle endel av det som har skapt meg som den personligheten, med de tankene og erfaringene jeg har idag!

Og min fortid får bare godtaes av kjæresten! Det er MIN fortid! Han trenger ikke vite mye om han ikke ønsker, men han kan ikke gå rundt å tro eller innbille seg at jeg kun har hatt fem sexpartnere, fordi det er det som kanskje ville passet ham! Jeg er meg, lik det eller la det vær!!! MED fortiden min!

Og hvorfor i all verden blander vi oss?????? Hvorfor betyr det noe for dere som bryr dere? Hva gjør det DERE om noen har hatt mange sexpartnere? Fornærmer det dere på noen måte? siden noen tydeligvis ikke helt liker det? (snakker IKKE til noen spesiell her nå, men det finnes flere som faktisk ikke liker at andre har hatt mange! DE spør jeg nå!)

Stolt av livet mitt jeg! HELE livet mitt! For jeg er blitt ett menneske de fleste jeg omgåes med liker! Jeg har ett godt liv, med gode venner og en kjæreste som tar meg som jeg er! Jeg får til det jeg vil, når jeg vil det nok! Hvor mange sexpartnere jeg har hatt, spiller på ingen måte noe negativ rolle i mitt liv! Det har vært med å skape meg slik jeg er. Og jeg liker meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Aline, jeg respekterer at folk er forskjellige, og gjør forskjellige valg!

For meg blir mange sexpartenere feil.

For meg er det noe spesielt som deles med spesielle.

Jeg kan ikke være sammen med en som ikke deler det synet, da føler jeg at grunnsynet på noe viktig er for forskjellig, og hele sexen blir ødelagt.

Jeg vil helst drikke av ren kopp på en måte.... Ja, vet at man ikke blir skitten av å ha mye sex, men på en måte er det et bilde av det jeg mener.

Men igjen, jeg respekterer deg for dine valg, men det gjør at f.eks vi to ikke ville hatt sex, værre er det ikke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrer!

Hei igjen.

Dette her var vel de svarene jeg hadde regnet med, fortsatt er det mye fordommer runt en jentes sexualitet.

Gutter kan gå å få seg no når de vil og med hvem de vil, uten at noen mener, det sier så alt for mye om hvem han er, elle hvor godt han mestrer livet sitt.

Mens er du jente og gjør det samme, tror endel at du da har dårlig moral, eller dårlig dømmekraft (sikter ikke til noen spesielle her).

For min del er jeg heldig, jeg har ikke rykte, jeg har flyttet mye, så det er inngen som hvet at jeg har et så stort anntal partnere, ja for jeg innrømmer at jeg syntes det er mange. Men fortsat syntes jeg ikke at det er feil, eller løsaktig.

Og mitt synspunkt på erfaring er omtrentlig identisk med Aline's, jeg vet at gresse ikke er grønnere på andre siden, man har det altid best i armene til en man er glad i. Jeg har aldrig vært og kunne aldrig tenkt meg å være utro.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morticia

NÅR man er billig????? Svaret sier seg selv etter min mening. Dersom en selv har slike tanker i hodet "er jeg billig", ja da er man etter min mening billig.

Så lenge DU kan stå inne for dine handlinger - 22 sexpartnere i en alder av 24 år - ser jeg ingen grunn til at folk skal vise pekefinger og si "fyfy".

Om en gutt har hatt 22 sexpartnere i en alder av 24 år - blir han sett på som en helt blant gutta og som en attraktiv kar blant jentene. En jente med samme kvanta partnere og år blir av gutta sett på som billig og som et ludder blant jentene.

Morticia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse, vi har forskjellige syn på tingene ja! Ikke noe feil med det!

Så lenge begge parter klarer å respektere at andre kan være annerledes, uten at det er noe galt med det! ;)

men en ting jeg ser dere gjentar, dere vil være spesielle!

Vel, dere kan være minst like spesielle i kjærestens liv selv om hun har hatt flere partnere før dere! Det går ikke an å sammenligne følelsene man har (eller ikke har!) med en ons og følelsene med en man er glad i.

Ja jeg har hatt mange sexpartnere i livet mitt! Mange av dem har vært ons! De har ikke betydd noe som person for meg noen av dem, derfor kan heller ikke sexen med dem sammenlignes med sexen jeg i dag har med kjæresten min.

Jeg har ikke virkelig vært glad i eller elsket mange i mitt liv selv om jeg har hatt mye sex. Og de som har blitt endel av livet mitt, har vært spesielle. (både på godt og vondt)

Kjæresten min er kjempespesiell for meg!! Og vi har bedre sex en jeg har hatt med noen noen gang!

Jeg vet hvordan det er å ha sex med en man ikke føler noe for, og kan vel derfor også se verdien i det å ha sex med en man er glad i. Pr i dag ville jeg ikke funnet på å hatt sex med en som ikke betydde noe for meg!

Men vi er forskjellige, så det er vel hovedsaklig respekten for forskjellene som er nødvendige å jobbe med. Ikke hvor få eller mange sexpartnere nabon har hatt!

(men, ikke tro dere er mindre spesielle i ett forhold selv om partner har hatt mange før deg! Du kan være minst like spesiell for den personen lell!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hva du skriver Aline, og jeg forstår det... Det ligger nok mer hos meg.. JEG føler meg ikke så spesiell... see?

Ellers er det godt å kunne diskutere noe en er uenig om samtidig som en respekterer den andres valg ja :wink:

vennlig hilsen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du som startet tråden(og dere andre og forsåvidt)

Er du ærlig mot de du eventuelt innleder et forhold til?

Jeg mener, si at du i nærmeste fremtid møter en du virkelig faller for,ikke bare ønsker sex med.. forteller du hvor mange du har liggi med?

22 er veldig mange(syns jeg) til å være så ung... og det er det stor sjanse for at HAN og syns..(hvem føler segvel spesiell som den 23. i rekken, av kanskje 5-6 år med sex-liv..)

og det blir ihvertfall feil å lyve om det..(jeg syns man har rett til å vite sånt, selv om et par av dere ikke er enige i det)..

Vet om endel jenter som har liggi med MANGE.. og som kutter ned på antallet gjerne ned til en 2.3-4 stk...

Syns det er så dårlig gjort.. det er å lure han..

Et forhold baseres jo på ærlighet.. også om dette.. om han/hun "har noe med det" eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare blande meg inn bittelitt i denne tråden... :lol:

For det første; jeg er nok temmelig lik Aline, jeg har hatt flere ONS som kun gikk ut på sex og ikke noe annet. Men nå forsvant singeltilværelsen min ut av livet mitt forholdsvis tidlig, så jeg har ikke hatt "mer enn" 8 sexpartnere. (Noen synes sikkert 8 var mange til alderen jeg va ri den gangen) Men jeg har jo likefullt "pult rundt" som de med 20 sexpartnere har gjort...

Poenget mitt er; - om en person har hatt sex en gang med 20 forskjellige personer, eller om man har hatt sex med 5 forskjellige og tilsammen pult 20 ganger, hva er egentlig den store forskjellen i det store og det hele? Jeg mener, en har pult 20 ganger da uansett om det var med 20 forskjellige eller med 5 forskjellige.... Har man pult 20 ganger med 5 forskjellige betyr det jo bare at noen av dem tydeligvis var så gode at man ville gjøre det flere ganger....

Jeg ligger under den kategorien, ikke så mange partnere men hatt sex med noen av dem flere ganger. Det gjør ikke meg mer eller mindre skitten enn andre likevel....

Men OK, alle må få lov til å mene forskjellig, men for meg så blir det litt gammeldags å tenke sånn.. Vi lever liksom i 2002, gjør vi ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget Likkian , er ikke hvor mange ganger.. det er hvor fort man går til sengs med folk...

Videre kan du kalle meg for gammeldags, men det er noe jeg føler, og føler det bare... Kan ikke bare slutte å ha de meningene en har bare for at det er 2002? :wink:

Og har årstallet noe å si på hvor fort en går til sengs med nye folk å gjøre???

Nei, folk har forskjellige grunnverdier der, og følelser/slike grunnverdier kan være vanskelige å forstå av "de andre"... Men slik er det, gammeldags eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår hva du sier Lasse, har flere venner som sier det samme, så selv om jeg ikke helt klarer å sette meg inn i tanken, så forstår jeg hva du vil frem til.

Ja! Det er godt å kunne diskutere uten å måtte være enige! Og allikevel klare å komme med forskjellige synspunkter og tanker, uten at det blir drittkasting av det!

Madison: (er forsåvidt en av de andre, men svarer fordet jeg!) :blunke:

Ja, jeg er ærlig om det!

Jeg har en kjæreste som vet at jeg har hatt mange, men han har selv valgt at han ikke ønsker å vite hvor mange, hvem etc etc. Derfor lar jeg vær å fortelle noe mer en det han selv har bedt om!

Kommer han nå, og stiller spørsmål ved det (noe som av og til skjer, han hadde for sin egen del likt det bedre om jeg hadde hatt færre, men han er ikke noe mindre glad i meg fordet!) :D , så spør jeg ham om han virkelig vil vite! Siden han tidlig spurte litt, fikk greie på "mange" og ga klar beskjed om at mer ville han ikke vite om det.

Jeg har aldri latt vær å stå for det jeg har gjort, og de jeg har vært med! Jeg skammer meg ikke over det, synes ikke det er noe i veien med det jeg har gjort, så jeg ser ingen grunn til å ikke være ærlig med det om noen lurer! Men jeg løper ikke rundt å roper om det, rett og slett fordi jeg egentlig ikke synes alle og enhver trenger å vite om det. Pleier ikke selv å spør en ny kjæreste om hvor mange partnere han har hatt, fordi det er fortid, ikke min sak på en måte. Ser det derfor ikke som en selvfølge at partneren bryr seg om det heller.

Men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse: Okei, hvis du ikke mente at poenget er hvor mange men hvor fort man går til sengs med andre så skjønner jeg lettere hva du mener. Det var ikke spesielt ment mot deg, hvis du tror det, altså! :wink: Jeg vet det er mange med deg som mener det samme. Men for meg så blir det litt gammeldags tankegang, men det er ikke dermed sagt at det er det for deg! Selvsagt skal ikke du slutte å ha de meningene fordi vi lever i 2002!! Alle må jo få mene akkurat det de vil... Årstallet i seg selv har ikke noe å si på hvor fort man går til sengs med folk, men som sagt så blir det litt for gammeldags i 2002 for meg å tenke slik som du gjør. Selvfølgelig har folk forskjellige grunnverdier der, og vi kan ha vanskelig å forstå hverandre på hvorfor noen kan mene ditt og noen datt, men er ikke det egentlig fint da? At vi ikke er like alle sammen? :)

Aline:

Ja! Det er godt å kunne diskutere uten å måtte være enige! Og allikevel klare å komme med forskjellige synspunkter og tanker, uten at det blir drittkasting av det!

Jeg håper ikke du hinta mot mitt innlegg på det med skittkasting, for det var absolutt ikke men som skittkasting mot noen altså... Jeg kom med mine tanker og synspunkter, bare, akkurat slik som andre gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillian: neida, jeg skrev egentlig det svaret før jeg så ditt engang jeg! :) så det var absolutt ikke rettet mot deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det å ha hatt over 20 sexpartnere når man bare er 22 er ALTFOR mye. Enten man er jente eller gutt.

Jeg ville ALDRI gått til sengs med en som hadde hatt 22 andre. Respekterer andres mening, men synes sjøl at det skal være litt følelser der før man hopper i høyet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...