Gå til innhold

Vektdyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte om vektdyne først i dag, har googlet litt og det virker jo som dette er noe fantastisk.

Noen som har vektdyne og hva er din erfaring?

Anonymkode: c1be8...9cf

Skrevet

Ja, jeg har det. Jeg synes jeg sover bedre med den. 

Anonymkode: 492eb...b53

Skrevet

Jeg elsker vektdynen min! 

Men om søvnen blir så fantastisk som reklamen sier vet jeg ikke... 😜

Jeg har mye urolig søvn med hallusinasjoner, og det har ikke endret seg. Og jeg kan fortsatt ligge alt for lenge før jeg sovner. Men jeg liker vekten over meg når jeg skal sove, blir roligere i kroppen og tror jeg ligger roligere i løpet av natten også. I starten var problemet dog at jeg slet med å sove borte uten den 😅 men det er bedre nå, har hatt den ett år. 

Valgte 7kg dyne, veier 75 kg selv. Det er vel anbefalt 10% av kroppsvekten, men man skal jo også klare å håndtere den 😜

Skrevet

Jeg kjøpte et vektteppe først, for å prøve. Samboer får låne vektdyne av noen i familien. Både vi og femåringen elsker det. Jeg syns tyngden er betryggende på en måte, og jeg sover bedre. Samboer sier ikke noe om hvordan det er for ham, bare at han liker det. Men det virker som at han sover bedre. Femåringen ligger også roligere under teppet enn vanlig dyne. (Og ja, hun klarer helt fint å få det av seg hvis hun vil.) 

Anonymkode: 24480...09e

Skrevet

Jeg har fibromyalgi, og for meg ble ikke vektdyne noen god opplevelse. Den blir for tung, og jeg får mer smerter fordi den klemmer sammen kroppen min, på en måte.

Skrevet

Jeg elsker vektdynen min! Vurderer å også kjøpe et vektpledd for å ha i sofaen. Jeg sliter mye med søvnen. Både med å sovne og å sove urolig. Dynen har gjort det lettere å sovne og jeg ligger mer i ro. 
Enklere liv har tilbud på vektdyne nå

Anonymkode: 208a6...eea

Skrevet (endret)

Vi har 3 vektdyner. Min datter sov veldig dårlig. Hun var 14 år når hun begynte, og sover mye bedre. Hun har en ganske tung dyne, 9 kg tror jeg. Den er mye tyngre enn det som anbefales. Dyna var opprinnelig kjøpt til en voksen på litt over 90 kilo. Men hun mener den er topp og vil ha den så tung.

Mann og sønn har en "billigdyne" fra Clas Ohlsson hver. Ingen av de bruker den lenger. De kjente ikke noen forskjell/ vanskelig å si. Sønnen sluttet fordi den var for varm om sommeren, og har ikke noen hast med å begynne igjen.

Jeg har også fibromyalgi som @Teatrica, og akkurat samme erfaring. Jeg fikk mye mer smerter i kroppen, overalt hvor dynen rørte kroppen. Etter første natt tenkte jeg at det kanskje var fordi jeg var uvant, og prøvde en natt til. Men måtte bare slutte. Det var for vondt.

Så av 4 personer ble det slik:

2 kjente ikke noen forskjell/er likegyldig til om de bruker den.

1 elsker vektdyna og sover bedre.

1 fikk mye mer smerter av vektdyne.

Så det er ikke noe som hjelper alle. Du burde prøve å låne en først, spesielt hvis du vil kjøpe en av de dyreste.

Endret av ops2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...