Gå til innhold

Ang farge på avføring (virkelig unnskylde ekkelt bilde)men må vise det for å spørre dere😀

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ladies😀

Jeg skrev i gå et innlegg om mørk avføring,jeg vet jeg i overkant bekymret over dette,men slenger med et bilde(unnskyld ekkelt bilde)men ikke noe man aldri har sett før😁synes dere denne fargen er farlig mørk?

Blir veldig glad for svar.

Kan ikke komme på å ha spist noe spesielt ,spiste lakris for2- 3 dager siden,men er ikke det littfor lenge siden,til å være årsak.

Setter stor pris på svar,da dette bekymrer meg veldig,tenker på blødning i tarm mage🙂

20211023_022416.jpg

Anonymkode: f3d9c...5e7

Skrevet

Det er ikke mørk avføring (melena), hvis det er det du bekymrer deg for. Så ikke noe urovekkende her - og snakker av erfaring som pasient ved gastroenterologisk i 12 år

• Liker 4
Skrevet

Ved blod i avføringen er den svart som tjære. Det lukter også spesielt. 

Det der ligner ikke særlig. Synes ikke det er noe som ser farlig ut med den avføringen  (Har sett en del) Men er du bekymret få en hemofec kit hos fastlegen.  Man kan også få posiutslag på friskt blod om man har små rifter i endetarmen eller hemoroider som sprekker. 

Blåbær og jerntabletter kan også gi mørk avføring. 

Anonymkode: be6a3...715

Skrevet
KjøttOPP skrev (11 minutter siden):

Det er ikke mørk avføring (melena), hvis det er det du bekymrer deg for. Så ikke noe urovekkende her - og snakker av erfaring som pasient ved gastroenterologisk i 12 år

Takk for svar,jeg har ikke peiling på slikt.vet ikke om du ser bildet bra,men hvis du zoomer,så ser du hvor mørk den er,men den er ikke sort bare veldig mørke brun😀

Ts.

Skrevet

Ser ut som normal avføring syns jeg. 

Anonymkode: 25938...58b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar,jeg har ikke peiling på slikt.vet ikke om du ser bildet bra,men hvis du zoomer,så ser du hvor mørk den er,men den er ikke sort bare veldig mørke brun😀

Ts.

Zoomet inn jeg - er blitt normalitet det med avføring hos meg - og kunne ikke se antydning til blod eller sort farge. Ville slappet av jeg :) 

Skrevet
KjøttOPP skrev (1 minutt siden):

Zoomet inn jeg - er blitt normalitet det med avføring hos meg - og kunne ikke se antydning til blod eller sort farge. Ville slappet av jeg :) 

Tusen takk for svar😀gjorde godt å få svar av deg,for har vært skikkelig redd,noen vil sikkert kalle meg hypokonder ,men redslen forsvinner ikke for det😀så det ser ut som normal farge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for svar😀gjorde godt å få svar av deg,for har vært skikkelig redd,noen vil sikkert kalle meg hypokonder ,men redslen forsvinner ikke for det😀så det ser ut som normal farge?

Jepp! Helt normal farge der :) Melena har en helt distinkt lukt som river i nesa, så hvis det ikke var noe slik, er det null grunn til bekymring her i gården 

Skrevet
KjøttOPP skrev (1 minutt siden):

Jepp! Helt normal farge der :) Melena har en helt distinkt lukt som river i nesa, så hvis det ikke var noe slik, er det null grunn til bekymring her i gården 

Luktet ikke akkurat godt,men la ikke merke til om den luktet værre enn den pleier,hvis det er noe som jeg har spist som er årsaken til den mørke fargen,hvor lang tid før det blir normal farge igjen, oppdaget denne fargen i går kveld,og var på do nå nettopp,og den var fortsatt mørk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Luktet ikke akkurat godt,men la ikke merke til om den luktet værre enn den pleier,hvis det er noe som jeg har spist som er årsaken til den mørke fargen,hvor lang tid før det blir normal farge igjen, oppdaget denne fargen i går kveld,og var på do nå nettopp,og den var fortsatt mørk?

Litt mer tyntflytende avføring pleier jo å avgi mer lukt. Men fargen er ikke sort, så det er ingen alarmbjeller som ringer her :) 

Skrevet

Sånn avføring har jeg daglig , helt normal farge. Melena er så spesielt at det vil alle skjønne at er unormalt, både lukt og konsistens. 

Anonymkode: c97c5...0b5

Skrevet
KjøttOPP skrev (26 minutter siden):

Litt mer tyntflytende avføring pleier jo å avgi mer lukt. Men fargen er ikke sort, så det er ingen alarmbjeller som ringer her :) 

Men hvor mange tømming før jeg har normal farge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvor mange tømming før jeg har normal farge?

Du har jo normal farge :) 

• Liker 2
Skrevet

Dette er da helt normal farge på avføring. Fargen på avføring varierer mellom mange ulike brunfarge alt etter hva man har spist i det siste.

Anonymkode: 5b753...1bd

• Liker 2
Skrevet

Ser helt normalt ut for mine øyne i hvert fall. 

• Liker 1
Skrevet
KjøttOPP skrev (14 minutter siden):

Du har jo normal farge :) 

Pleier til vanlig å ha mer brun (sjokolade farge)

Skrevet

Du har garantert ikke nøyaktig samme farge hele tiden.

Anonymkode: 5b753...1bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det her er et normal "avvik" fra din normal. Men fargen er ikke sykdomspreget

• Liker 1
Skrevet
KjøttOPP skrev (1 time siden):

Det her er et normal "avvik" fra din normal. Men fargen er ikke sykdomspreget

Da skal jeg slappe av,har vært mega stressa av dette,tusen takk😀

Skrevet

Da skal jeg slappe av,har vært mega stressa av dette,tusen takk😀

Bare å ta kontakt hvis du fortsatt engster deg eller lurer på mer! :) Godt å kunne være til nytte 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...