Gå til innhold

Mine venner er rike jeg har normal lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine venner tjener mye penger og ska alltid kjøpe dyre gaver , spise og drikke dyrt ute etc etc. Jeg har vanlig medellønn og klarer ikke å holde samme nivåe som dem uten å bli ruinert. Det er ofte jeg sier jeg ikke kan bli med pga dette og da går Noen av vennene mine inn og sier dem kan betale før meg. Føles ikke så veldigt bra. Er det flere som har det som jeg ? Noen tips? 

Anonymkode: 0992c...334

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg nye venner … som har e forbruksmønster og interesser som deg. 

Anonymkode: 9c241...87c

Skrevet

Prøv å se verdien i annet en penger.

Anonymkode: 38bc1...156

Skrevet

Vanskelig situasjon.

For dem så er det sikkert null problem å betale for deg, blir som at du skal betale en brus for dem (noen hundrelapper for dem, er som noen tiere for deg). Men da blir det skapt ubalanse i vennskapet også. Så du må enten tenke at det er greit at de kan betale litt for deg, kjøpe det billigste (spise før du drar og bli med pga det sosiale) eller ikke være med.

Skrevet

Inviter til ting som ikke koster så mye penger, grilling eller picknick i parken, middag hjemme, tur med medbragt mat o.l. Ellers så er det helt greit å ikke bli med hver gang man skal ut og spise, det er lov å takke nei. 

Anonymkode: e1ddd...b9f

Skrevet

Kanskje du kan prate med dem om det? I min vennegjeng er økonomien veldig forskjellig men vi prøver å bare gjøre ting sammen som alle har råd til uten at vi trenger å gjøre så mye nummer av det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...