AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Er jeg lat når jeg liker å gjøre minst mulig i helgene? Sove lenge, se på tv, gjøre litt husarbeid, se litt tv igjen, og kose med familien på kvelden. Har ungdommer nå og de gjør sine ting. Jeg jobber 100% pluss en liten ekstra jobb 12 timer i uken om kvelden. Kjører ungene på trening og kamper flere kvelder i uken. Når jeg sa til ei venninne at jeg liker å bare være hjemme i helgene, så kikket hun på meg og sa at du er lat. Hun lo litt, så hun spøkte sikkert. Men hun selv jobber 2 dager i uken, har ikke barn og har mye energi når helgene kommer. Kanskje hun er sur for at jeg ikke orker å være med på alt. Flere som har det sånn? Anonymkode: a2687...5d1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Nei, du er absolutt ikke lat jeg bruker også helgene til å lade opp til en hektisk uke med småbarn! Anonymkode: 29389...d9c 8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Digger late helger. Anonymkode: d3a43...838 9
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Gud jeg gleder meg til jeg kan gjøre hva jeg vil i helger😅
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hun lo litt, så hun spøkte sikkert. Ja, det er jeg nokså sikker på. Med to jobber og barn og heim er du nok ikke spesielt lat. Kos deg med helgene dine. Anonymkode: 2c254...e22 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg er stort sett lat hver helg. Det er belønningen etter at barna har flyttet ut. My job is done 😁 Anonymkode: 5db00...80e 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 Synes det høres svært fornuftig og deilig ut! Gleder meg til jeg kan slappe mer av i helgene 🤩 Anonymkode: 88568...69b 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hun selv jobber 2 dager i uken, har ikke barn og har mye energi når helgene kommer. Det har du nok forklaringen, tenker jeg. Selvfølgelig har hun mye energi i helga når hun har så lite å bruke den på ellers i uka! Anonymkode: 8964b...52c 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 WhisperingWind skrev (2 timer siden): Gud jeg gleder meg til jeg kan gjøre hva jeg vil i helger😅 Så harry med misunnelige folk! Alle har valg om hva de vil gjøre, hvis de tør å ta valget. Anonymkode: c1385...b35
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så harry med misunnelige folk! Alle har valg om hva de vil gjøre, hvis de tør å ta valget. Anonymkode: c1385...b35 Stor forskjell på å være misunnelig og å glede seg til noe. Men du var sikkert bare ute etter å terge opp noen her. Anonymkode: 5db00...80e 8
Tarzani Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 Viktig å regulere det der selv, tenker jeg.. Noen har lite energi ( eller har brukt opp den energien de hadde, på jobb, barn osv) mens andre har fullt opp med energi. Noen er født med mindre energi enn andre. Vi er alle forskjellige, og vi tar alle valg for hvordan hverdagen og helgene skal være for oss selv. Jeg har travel jobb og hverdager med 3 små unger. fritidsaktiviteter, mye kjøring, handling, matlaging og husvask. Husdyr og kjæledyr som skal ha sitt, og gamle foreldre som trenger tilsyn og oppmerksomhet. Og en mann som pendler og kun er hjemme i helgene. Så hverdagene er jeg alene om alt. Det ER travelt og det spiser opp all min energi. Jeg finner min balanse, ved å hvile i helgene. Det er da jeg opparbeider energi til å klare neste uke. Det er så utrolig viktig å ikke mene for mye om hva andre burde klare eller burde gjøre mindre av. Vi gjør alle så godt vi kan, men vi har ikke samme utgangspunkt, og det blir dermed feil å dømme andre på grunnlag av hvordan vår egen situasjon er. 3
GulSitron Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 For meg er helgene de dagene i uka jeg kan lade batteriene og få mer energi til å "holde ut" en ny uke. Kan gjøre ting i helgen også, men da er jeg ofte mer sliten når mandagen kommer. Du er ikke lat i mine øyne 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så harry med misunnelige folk! Alle har valg om hva de vil gjøre, hvis de tør å ta valget. Anonymkode: c1385...b35 Hæ? Jeg ser frem til at ungen blir større og mer selvstendig. Kan ikke "velge" å overlate en 6 åring for seg selv i helgene 🧐 Om du prøver å provosere så bæsjet du på leggen 😗
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg studerer i ukedager og jobber når jeg har barnefri. Så de helgene med barnet, som også er min eneste frihelg, er det mye avslapping. Barnet er 10år, og har også full uke med skole, lekser, aktivitet og venner. Helgene her går med til å sove lenge, se på film i senga, gjør inneting. Jeg har forklart barnet at jeg trenger å slappe av, og hvis barnet kjeder seg, er det bare å gå ut å møte venner. Innimellom går vi selvfølgelig på svømming, kino, møter venner med barn, men vi er mest hjemme. Jeg anser meg selv som mye "latere" enn mine venner, men vi har jo ulikt energinivå og ulike interesser, og ikke minst - ulike måter å lade opp på! Anonymkode: 8cdac...693 3
Crazydoglady Skrevet 23. oktober 2021 #16 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) I noens øyne er du sikkert det, i andres øyne Ikke. Jeg greier ikke å forstå at friske folk kan ha to hele dager (eller en for den del) h or man gjør ingenting, sover masse, ser tv. Altså jeg hadde klikka, samme hvor sliten jeg hadde vært. Sånt kræsjer jeg fullstendig av og blir bare verre form. Og stressa. Jeg hadde heller ikke klart å fungere sammen med noen som er sånn (altså i et forhold). Men hva alle andre velger å gjøre er jo helt opp til dem tenker jeg. Så lenge man er fornøyd så er det vell bra 🙂 Endret 23. oktober 2021 av Crazydoglady 1
Mezzosoprena Skrevet 23. oktober 2021 #17 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er jeg lat når jeg liker å gjøre minst mulig i helgene? Sove lenge, se på tv, gjøre litt husarbeid, se litt tv igjen, og kose med familien på kvelden. Har ungdommer nå og de gjør sine ting. Jeg jobber 100% pluss en liten ekstra jobb 12 timer i uken om kvelden. Kjører ungene på trening og kamper flere kvelder i uken. Når jeg sa til ei venninne at jeg liker å bare være hjemme i helgene, så kikket hun på meg og sa at du er lat. Hun lo litt, så hun spøkte sikkert. Men hun selv jobber 2 dager i uken, har ikke barn og har mye energi når helgene kommer. Kanskje hun er sur for at jeg ikke orker å være med på alt. Flere som har det sånn? Anonymkode: a2687...5d1 Det er jo akkurat dette helger er lagd for!! 🥰 2
Kuleku Skrevet 23. oktober 2021 #18 Skrevet 23. oktober 2021 Du finnes ikke lat. Du liker å slappe av i helgene og gjøre det du liker. Ingen som jobber 100% + ekstrajobb kan kalles late.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #19 Skrevet 23. oktober 2021 Crazydoglady skrev (1 time siden): I noens øyne er du sikkert det, i andres øyne Ikke. Jeg greier ikke å forstå at friske folk kan ha to hele dager (eller en for den del) h or man gjør ingenting, sover masse, ser tv. Altså jeg hadde klikka, samme hvor sliten jeg hadde vært. Sånt kræsjer jeg fullstendig av og blir bare verre form. Og stressa. Jeg hadde heller ikke klart å fungere sammen med noen som er sånn (altså i et forhold). Men hva alle andre velger å gjøre er jo helt opp til dem tenker jeg. Så lenge man er fornøyd så er det vell bra 🙂 Må legge til at jeg har fibromyalgi. Så trenger sånne dager for at kroppen skal klare jobb og sånt Ts Anonymkode: a2687...5d1
Crazydoglady Skrevet 23. oktober 2021 #20 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Må legge til at jeg har fibromyalgi. Så trenger sånne dager for at kroppen skal klare jobb og sånt Ts Anonymkode: a2687...5d1 Jeg og, og jeg blir helt ødelagt av sånne dager. Men jeg jobber ikke lenger da. Men folk er forskjellige, og totalt sett så gjør du jo masse, ingen vits i å bry seg om hva andre måtte tenke. 🙂 Endret 23. oktober 2021 av Crazydoglady
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå