AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Del Skrevet 23. oktober 2021 Har gått på ppiller tre ganger. Hatt opphold to ganger før. Mensen har aldri blitt stabil og har dersom startet med ppiller igjen. Uten ppiller er mensen uregelmessig. Kan spotte mellom mensen. Mensen kommer alt fra 14-25 dager etter første syklusdag. Blør mye. Stor tampong to av dagene som må byttes ofte. Mensen varer 6-8 dager. Menssmerter varierer. Ibux virker bra, men ikke alltid jeg trenger. Det jeg lurer på er om dette kan minne dere om noen sykdommer? Synes det er vanskelig å vite da det ofte står på nettet at lange sykluser, mangelfulle blødninger osv kan være tegn på sykdom. Mine sykluser og blødninger er jo helt motsatt. Mener ikke at jeg skal diagnostiseres her, men kanskje jeg kan lese litt om det og ta kontakt med lege etterhvert. Anonymkode: dd35a...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 24. oktober 2021 #2 Del Skrevet 24. oktober 2021 Ja, østrogendominans. Dvs altfor høyt østrogen og for lite progesteron. Veldig typisk da med korte sykluser uten eggløsning og mye blødninger. Veldig vanlig hos unge jenter men også godt voksne kan ha det. Som regel vil det gå seg til etterhvert uten prevensjon. B-vitaminer og da spesielt B6 kan rette opp i noe. Urten vitex kan også anbefales, Google å les litt om den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå